نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. شهريور 1400 - 11:33
فرماندار گچساران به تشریح کامل ماجرای اختلافات مربوط به روستای پادوک پرداخت و تاکید کرد:مطابق قانون پیگیر موضوع هستیم، امنیت مردم اولویت ماست اما اقدامات غیرقانونی منفعت طلبان را به شدت محکوم می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،علیرضا اتابک، فرماندار گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی،در خصوص اختلافات مرزی در منطقه پادوک این شهرستان و عشایر کهگیلویه گفت:این موضوع یک اختلاف قدیمی است که اراضی آن قسمت از رودخانه پادوک چندین سال محل مناقشه با عشایر کهگیلویه است که در آن منطقه سکنی کرده و برخی هم عشایر کوچ رو هستند.

وی افزود:بنابراین از گذشته تاکنون بر روی این اراضی مناقشاتی وجود دارد ،هرچند صحبت هایی هم مطرح شده که این اراضی متعلق به اهالی پادوک هستند گرچه این اختلافات ریشه ای است و مربوط به این زمان هم نیستند.

فرماندار گچساران ادامه داد:لذا بخشی از هزینه این اراضی تحت عنوان سیکل ترکیبی به مردم روستای پادوک هم پرداخت شد که طبق قانون هرکسی که حق مالکیت دارد ،باید از طریق دادگستری و مراجع قانونی درباره اراضی مورد مناقشه نیز اثبات مالکیت کند.

اتابک تصریح کرد:این موضوعات در شورای تامین چه گذشته و چه حال بحث شد و حتی فرمانداران و استانداران پیشین نیز به این موضوع ورود کردند و بخشی از مراحل را پیگیری کردند، بنابراین این موضوعات یک اختلاف ریشه ای بین اهالی پادوک گچساران و عشایر زنگوایی کهگیلویه است.

وی درادامه اظهارکرد:اما بحث دیگری که این روزها هم مورد مناقشه است، بحث اعلام مرز جدید است که ابلاغی از طریق وزارت کشور و استانداری کهگیلویه و بویراحمد تحت عنوان مرزی به هر دو فرماندار گچساران و کهگیلویه اطلاع داده شد.

فرماندار گچساران افزود:بنابراین الان مردم معترض به ابلاغ جدید هستند و این محدوده ای که بدنبال بحث آبرسانی به عشایر منطقه هستند؛ مردم پادوک مدعی هستند که این پروژه باید تعطیل شود، اگرچه بازهم جلساتی در این خصوص برگزار و دفاعیات از شهرستان را اعلام کردیم و خود مردم هم در جریان ماجرا هستند.

اتابک گفت:با این حال جلسه ای در استانداری با حضور هر دو فرماندار برگزار شد،که جلسه بعد نیز در روز یکشنبه آینده با حضور هفت نفر از معتمدین مردم پادوک و هفت نفر از معتمدین عشایر کهگیلویه در استانداری برگزار خواهد شد که این موضوع از طریق مجاری قانونی پیگیری خواهد شد تا باعث تنش بین مردم هم نشود.

فرماندار گچساران تصریح کرد:عده ای که معترض بودند هم با احترام در جمع شورای تامین شهرستان ، بیان کردیم که حق و حقوقی از مردم پادوک ضایع نشده و نخواهد شد، اما بالاخره امنیت جانی مردم برای ما نیز مهم است و در این چند روز نیز شخصا در منطقه حضور یافتم و از نزدیک هم موضوعات را بررسی و دنبال کردیم چرا که امنیت آن روستا هم برای ما مهم است.

اتابک افزود:بنابراین هیچ کم کاری از ناحیه شهرستان در خصوص این بحث صورت نگرفته و تازه خیلی از ما مسئولین هم هزینه این کار می شویم که حق و حقوق مردم پایمال هم نشود چرا که وظیفه داریم مطالبه کنیم، اما اینکه عده ای منفعت طلب و سوجو به دنبال تنش و تحریک مردم برای انجام اقدامات غیرقانونی باشند را به شدت محکوم می کنیم.

وی ادامه داد:به هرحال مردم هر دو منطقه برای ما قابل احترام هستند،و ما نباید کاری کنیم که امنیت و سلامت مردم در چنین شرایطی هم به خطر بیافتد و اگر کسی هم مطالبه ای دارد از طرق قانونی و بحث اثبات مالکیت اقدام کند که این مصوبه را به دستگاه های امنیتی، انتظامی، قضایی ،منابع طبیعی و .. هم اعلام کرده ایم و اینکه احساس کنیم کم کاری در این خصوص انجام گرفته اصلا وجود ندارد و این نظر کامل شورای تامین گچساران است.

اتابک اظهارکرد:در این چند روز نیز دو جلسه اضطراری شورای تامین گرفته شده است،بنده خودم به منطقه رفتم و با معتمدین هم صحبت هایی انجام گرفت که قرار براین شد از نظر محلی این موضوع را مورد مصالحه قرار بدهیم و اقدامات از این حیث نیز انجام شد، با این حال دیگر پاسخگوی مطالبه غیر قانونی برخی ها هم نخواهیم بود چرا که به عنوان دولت امنیت و آرامش مردم برایمان مهم است و نباید کاری کنیم که مردم به جان هم بیفتند و مطالبات قانونی مردم دچار خدشه شود.

وی ادامه داد: معتقدیم این نوع اعتراضات با مطالبات قانونی مردم تفاوت دارد و ما وظیفه داریم جلوی کسانی که دنبال ماجراجویی هستند و بخواهند امنیت مردم را برهم بزنند بگیریم،و کسانی هم بخواهند مخل نظم و امنیت شوند در چاچوب قانون برخوردخواهد شد.

فرماندار گچساران تصریح کرد:به نظر بنده در این خصوص مشکلی وجود ندارد که تاکنون هم پیگیری نکرده باشیم ، و طبق دفاع از حقوق مردم منطقه پادوک پیش می رویم،اما باید توجه داشت که ما نیز وظیفه قانونی خومان را باید انجام دهیم و هرکسی هم درجایی مسئولیت تقبل می کند موظف است صادقانه و براساس عدالت خدمت کند.

اتابک تصریح کرد:خیلی از فرزندان این شهرستان در نقاط مختلف استان و کشور مسئولیت دارند ،بنابراین گچساران،کهگیلویه و همه جای ایران سرای ماست و بنده هیچ تفاوتی در این بحث قائل نشدم و معتقدم که باید طبق قانون و عدالت پیگیر موضوع باشم.

فرماندار گچساران در پایان گفت:حساب مردم فهیم پادوک را با افرادی که فحاشی،توهین و شعار می دهند،جدا کرده ام چرا که مردمان خوبی در این روستا زندگی می کنند که قطعا آنها هم این حرکات را نمی پسندند، اما این چند صباحی که در این شهرستان مسئولیت دارم شرعا و قانونا این مسئله یک وظیفه است که از حقوق مردم طبق عدالت و قانون دفاع کنم.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها