نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
4. تير 1400 - 15:26
حجت الاسلام حجازی گفت:انتظار این است که قرص و قوی و محکم مواردی که با موازین شرعی مغایرت دارند رسما اعلام کنید که ممنوع است و مجری دستورات پروردگار باشید چراکه باید زمینه رشد ، تعالی و سعادت مردم را فراهم کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام والمسلیمن سید امین الله حجازی، امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته گفت: جمعه گذشته نیز پیروزی ملت سرفراز و بصیر ایران اسلامی در مقابل استکبارجهانی رقم خورد، چرا که امتحان بزرگ و سختی بود که بحمدالله شاگردان مکتب عصمت و طهارات علیهم السلام و همه ایرانیان عزیز به میدان آمدند و پیروزی بزرگی نیزبدست آوردند.

وی افزود:همه تلاش های دشمن در یک تقسیم کلی به دو قسم برمی گردد یکی اینکه مردم در انتخابات شرکت نکنند و دوم اینکه اگر بتواند کسی انتخاب شود که همسوی با دشمنان باشد و توان اداره مملکت را نداشته باشد، که فتنه دشمنان با مشارکت مردم و انتخاب اصلح نیز نقش برآب شد.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: با پیروزی انقلاب یک کشور در دنیا رسما اعلام حکومت دینی کرد، دشمنان در اوایل انقلاب ترورهای شخصیت های بزرگ انقلاب را انجام دادند، فتنه انگیزی های سفارت آمریکا،حادثه طبس ،جنگ تحمیلی ،فتنه 88 و ... از تلاش های دشمنان علیه انقلاب اسلامی بود اما به هدفشان نرسیدند و بارها هم تلاش کردن که مردم از تفکر دینی فاصله بگیرند و ایجاد نفوذی ها و خط دادن به نفوذی ها هم از برنامه های دشمنان درکشور بود.

حجت الاسلام حجازی گفت:بنابراین، تلاش کردند که مردم را از انقلاب دلسرد کنند و دراین انتخابات مردم حداقلی شرکت کنند که اعلام کنند مردم از نظام فاصله گرفته اند و بگویند رئیس جمهور پشتیبان ملی هم ندارد ،اما با توجه به این موراد مردم دمار از دشمن درآوردند و بازهم سیلی محکمی به استکبار زدند.

خطیب جمعه گچساران اظهارکرد:از آحاد ملت ایران و از همه کسانی که در این انتخابات زحمت کشیدند، از همه کاندیداها و هوادران آنها، و از برگزار کنندگان هم دولت و هم شورای نگهبان و همه و همه به نوبه خودم تشکر و قدردانی می کنم.

وی افزود:اما چرا برخی در انتخابات شرکت نکردند که می توان به وضعیت کرونایی در کشورمان اشاره کرد، نکته دوم مدیریت ضعیف بود که به نوعی در این 8 سال مردم نارضایتی هایی هم داشتند، مورد سوم اینکه فاصله گرفتن بسیاری از مدیران از مردم بود یعنی به نوعی برخی ها نگاه بردگی به مردم داشتند، چهارم اینکه جنگ رسانه ای و روانی  دشمن و پیاد نظامش بود که لحظه ای تلاش می کرد و پنجم اینکه سیاه نمایی ها خودی ها در کشور با القای اینکه ما نمی توانیم، مورد بعد اینکه مدیریت ضعیف فرایند انتخابات را در کشور نیزشاهد بودیم.

امام جمعه گچساران تصریح کرد:اما در شهرستان ما نیز سه انتخابات میاندوره ای مجلس، ریاست جمهوری و شوراها را داشتیم، که موفقیت برادر عزیز جناب آقای "سید ناصر حسینی پور" در انتخابات میاندوه ای مجلس را تبریک می گویم وموفقیت روز افزون ایشان را از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.

حجت الاسلام حجازی گفت:بنابراین،خطاب به منتخب مردم گچساران و باشت در مجلس چند نکته ای عرض می کنم اینکه ما دو جایگاه و شخصیت برای شما قائل هستیم یکی جایگاه و شخصیت حقیقی و یک جایگاه حقوقی، در قبال شخصیت حقیقی جنابعالی و امثال شما همچون جانبازان،ایثارگران ،خانواه های شهداء و ...همه ما مدیون هستیم.

خطیب جمعه گچساران اظهارکرد:اما شخصیت دیگری که شما دارید همان شخصیت حقوقی است و در این خصوص باید به مردم پاسخگو باشید چراکه مردم نیز مطالبه می کنند ؛ در این وضعیت نامناسب معیشتی توقعی که مردم دارند و ماهم توقع داریم اینکه همه وقت تان را با توکل برخدا و اطاعت از امر رهبری برای حل مشکلات معیشتی مردم ،حل مشکل بیکاری جوان و امروز زندگی مردم صرف کنید.

وی افزود:ممکن است برخی بگوید امروز ، روز انتقام است، شما برادر عزیز از جدتان پیغمبر(ص) عزیزمان اطاعت کنید و بگویید امروز روز رحمت و مهربانی است، امروز آنچه که مهم است بکارگیری نیروهایی است که دو ویژگی تعهد و تخصص را از هر جناحی داشته باشند و انقلابی و جهادی به مردم خدمت کند.

امام جمعه گچساران تصریح کرد:نکته بعدی که توقع می رود اینکه ما می خواهیم بداخلاقی ها و نگرانی های فرهنگی ،مذهبی و عقیدتی از این شهرستان جمع شود، بنابراین در گذشته نگرانی هایی بود در کشور و در شهرمان هم وجود داشت، انتظار این است که قرص و قوی و محکم مواردی که با موازین شرعی مغایرت دارند رسما اعلام کنید که ممنوع است و مجری دستورات پروردگار باشید چراکه باید زمینه رشد ، تعالی و سعادت مردم را فراهم کنیم.

حجت الاسلام حجازی گفت:شخصیت شما برایمان خیلی عزیز است و این توقع را از شما توقع داریم و رقاصی ها و موارد اینچنینی با شان شما و نظام جمهوری اسلامی و شان متدینین نمی سازد هرچند درگذشته بود، اما باید جمع شود.

خطیب جمعه گچساران اظهارکرد:گلایه هایی که پیشتر در کشور داشتیم این بود که با امکانات و اختیارات نظام اسلامی، متاسفانه احکام دینی لگد مال می شدند و امروز نیز انتظار داریم این موضوعات دیگر دیده نشوند.

وی افزود:هفتم تیرماه سالروز شهادت شهید بهشتی و 72تن از یاران امام راحل توسط منافقین در سال 60است که بنام روز قوه قضاییه نام گذاری شده است، توقع داریم مردم کمک کنند و در جاهایی که نیاز است به میدان بیایند و در یاری رساندن به دستگاه قضا از هیچ کوششی دریغ نکنند.

امام جمعه گچساران تصریح کرد:هفته دفاع مقدس استانی، گرامیداشت حماسه پند خندق را داریم(31خردادماه تا 6تیرماه)،که در حماسه پدخندق نیز 78شهید و 87 آزاده با احتساب شهدای روزهای قبل 124شهید دادیم که این عملیات با 16ساعت مقاومت توسط تیپ همیشه قهرمان 48 فتح استانمان انجام شد.

حجت الاسلام حجازی گفت:روز مبارزه با مواد مخدر را در پیش داریم که باید دست به دست هم بدهیم و کمک کنیم تا این بلای خانمانسوز هم ریشه کن شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها