نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. ارديبهشت 1400 - 17:42
عضو شورای روستای آبشیرین گچساران گفت:مشکلی که سه سال مردم روستای آبشرین را آزار می دهد، همین بحث روشنایی کوچه ها و معابر روستا است، با این وجود نیز مکاتبات بسیاری با متولیان امر انجام داده ایم که تاکنون بی نتیجه بوده و که کسی هم پاسخگو نبوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مسیح قلی زاده، عضور شورای روستای آبشیرین گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص مشکلات روستای آبشیرین این شهرستان گفت: هفته پیش بود که چند نقطه از شبکه  آب شرب روستای آبشیرین به علت فرسودگی دچار شکستگی شدند، که در نهایت با مکاتبات فراوان با مسئولین و همکاری خود روستاییان به هرحال این مشکل نیز مرتفع شد.

وی افزود:هرچند شبکه قدیم آبرسانی روستای آبشیرین بهسازی و تعویض شده است ،اما حدود 500 متر دیگر نیازمند تعویض و بهسازی است تا دیگر شاهد شکستگی و هدر رفت آب شرب به دلیل فرسودگی نباشیم هرچند حفاری هایی از گذشته نیز به جا مانده که هنوز آسفالت نشده اند.

 قلی زاده ادامه داد:متاسفانه مشکل دیگری که چند سال است مردم روستای آبشرین را آزار می دهد، همین بحث روشنایی کوچه ها و معابر روستا است، با این وجود نیز مکاتبات بسیاری با متولیان امر انجام داده ایم که تاکنون بی نتیجه بوده و حتی اهالی روستا هم چندین بار شخصا پیگیر این موضوع شدند که کسی هم پاسخگو نبوده است.

عضور شورای روستای آبشیرین گچساران توضیح داد:به طور مثال در یک کوچه ای هشت ستون برق وجود دارد که تنها یک لامپ روشن دارد که این معضل حتی در بحث امنیت روستا هم مشکلاتی را برای روستاییان بوجود آورده ، بنابراین در ماه مبارک رمضان قرار داریم و عبور و مرور در کوچه های تاریک آبشیرین در شان مردم این منطقه نیست.

وی تصریح کرد:به عنوان عضوی از شورای روستای آبشیرین حتی شخصی از بستگان را در تهران واسطه کردیم و از آنجا هم با متولیان امر تماس گرفتند و از بخشداری شهرستان هم نامه های به اداره برق ارجاع دادیم که متاسفانه هنوز پیگیری های لازم جهت رفع مشکل صورت نگرفته است.

قلی زاده یادآور شد:این درحالی است که مسئولین اداره برق در پاسخ می گویند که  خودتان لامپ را تهیه کنید تا اقدام لازم صورت گیرد که در پاسخ عرض کردیم که اگر چنین باشد دیگر احتیاجی به اقدامات اداره برق نداریم !، هرچند حدود سه سال است که این مشکل در روستای آبشیرین همچنان پا برجاست.

وی در ادامه اظهارکرد:مشکلی دیگری هم در بحث حریم روستای آبشیرین با روستای بی بی جان آباد و دیگر روستای های اطراف نیز وجود دارد، اداره منابع طبیعی و امور عشایر بایستی به این موضوع ورود کنند و این مهم را تعیین تکلیف کند تا بیش از این روستاییان متضرر نشوند هرچند با وجود اینکه شغل برخی از اهالی دامداری است انتظار می رود مسئولین تا قبل از بوجود آمدن اتفاق ناخوشایندی توجه بیشتری به این موضوعات داشته باشند.

قلی زاده درادامه هم گفت:چند کانال بزرگ دفع آب های سطحی در روستای آبشیرین وجود دارد که مهرماه سال گذشته بنیاد مسکن متولی بهسازی و ساماندهی این کانال ها شد و مقدار زیادی مصالح ساختمانی در محل های مورد نظر نیز ریخته شد، پس از مدت کوتاهی کار تعطیل شده و پروژه نیمه کار رها شد که در حال حاضر همین مصالح رها شده مشکلاتی را برای اهالی روستا بوجود آورده است.

عضور شورای روستای آبشیرین گچساران در پایان افزود:وقتی پیگیر موضوع از بنیاد مسکن شهرستان می شویم در پاسخ اشاره می کنند که بودجه ای برای ادامه کار وجود ندارد؛ متاسفانه  نمی دانیم جریان این همه بی توجهی مسئولین نسبت به مشکلات روستای آبشیرین از کجا آب می خورد؟!.

انتهای پیام/

 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها