نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. آذر 1399 - 9:34
در نشست مجازی بسیج دانشجویی استان مطرح شد؛
آقای زاکانی بلندگوی مردم گچساران باشید!
رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت:امروز در کشور هر مشکلی که داریم درصدد کمی آن مربوط به خارج است و عمده آن به داخل بر می گردد که بسیاری از مشکلات هم نتیجه تفکر غیر انقلابی است، و این تفکر غیر انقلابی را باید شناخت و اثرات آن را در جامعه تحلیل و بررسی کرد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،علیرضا زاکانی ،رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در جلسه ای که بصورت مجازی به میزبانی بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد،با انتقاد از نحوه مدیریت کرونا،گفت: به دلیل اینکه از همان ابتدا موضوع کرونا متمرکز به وزارت بهداشت شد و فقط یک مساله بهداشتی تلقی شد که متاسفانه بعد مدتی اثار مدیریت نامطلوب خود را نشان داد ، در حالی که موضوع کرونا فقط یک مساله بهداشتی نیست و به همه مسائل اعم از اجتماعی و فرهنگی نیز مرتبط است و اگر فقط به عنوان یک مساله بهداشتی تلقی شود نمی توانیم به درستی این پاندمی را کنترل کنیم.

ضعف مدیریت داخلی

وی در ادامه افزود: انقلاب باعث تحول سیاسی در جامعه شد ولی متاسفانه بر فرهنگ و اجتماع ما تحولی ایجاد نشد که خود آن سبب شده که در حال حاضر نیز همان تحول سیاسی ایجاد شده نیز رو به زوال حرکت کند و دلیل اصلی آن هم ضعف مدیریت داخلی است، در حال حاضر مشکلات اصلی ما مساله مدیریت در داخل است و شاید یک دهم از مشکلات ما مربوط به تحریم ها و یا فشار های خارجی است، بی توجهی مسئولین و استفاده ناصحیح از ظرفیت های داخل است که مشکلات عمده را در کشور به وجود اورده است.

زاکانی تصریح کرد: انقلاب اسلامی  ایران  دارای  ویژگی های انحصاری  به ایران  اسلامی  است،که می توان  به سه عنصر؛ اسلام  و حاکمیت  اسلام  که در انحصار ایران  است، وجود  رهبر به عنوان نائب امام زمان(عج )که زعامت را در دست دارد و به روایت امام  جز در یک برهه  کوچک از صدر  اسلام  ما اساساً  به هیچ  وجه چنین  ملتی نداشتیم  در محدوده  کوچک جهان اسلام  .

رئیس مرکز پژوهش های مجلس اظهارکرد:اما  یک سری ویژگی  های مشترک با کشور های دیگر نیز ایران دارد؛ ویژگی  تمدنی،  منابع نفت و گاز،  منابع  کشور که  از ابتدای انقلاب تا به امروز  اگر  این ویژگی های  انحصاری  مورد تکیه  قرار می گرفت  موفق  بوده ایم و اگر نمی شد نا موفق بوده ایم  .

وی افزود: لذا  این درسی است که در این  چهل  سال باید  گرفت؛ از ابتدای انقلاب بسیاری  از  دولت ها برنامه  ریزی  در خدمت  به مردم  را بر اساس ویژگی های انحصاری انجام ندادندو بر ویژگی  های  مشترک  با کشور های دیگر تلاش کردند و خود را از ویژگی  های جامعه  محروم کرده اند .

تمام مشکلات  اقتصادی و فساد

زاکانی درادامه گفت: ما در آستانه تغییر هستیم  و ضمن رسوخ انقلاب در زمینه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، باید  نظام  سیاسی  ما نیز تقویت شود ،جبهه  مقابل  ارزش های انقلابی  منحصر به یک  فرد یا  گروه  سیاسی  نیست  ، جبهه  متشکل از قدرت و ثروت است . که برای  در قدرت ماندن  حاضر  هستند  ثروت و اندوخته  خود را صرف کنند. و پشت  این لایه  امنیتی  و سرویس های جاسوسی بیگانه  است که از ابزار فکری، واداگی  غربی، فضای مجازی، اطلاعات و پول بهرمند هستند، که تمام مشکلات  اقتصادی و فساد به این  موارد بر می گردد.

 وی افزود:بنابراین در جهت اصلاح  آن باید قدم برداشت؛ امروز  در کشور  هر مشکلی  که  داریم  درصدد کمی  آن مربوط به خارج  است و عمده آن به داخل  بر می گردد که بسیاری از مشکلات ناشی از تفکر غیر  انقلابی  است،  و این تفکر غیر انقلابی  را باید شناخت  و اثرات  آن  را در جامعه  تحلیل و بررسی  کرد .

تلاش در جهت منافع شخصی

وی اظهارکرد:دولت وقتی اسلامی  است که  براساس خِرد و نظر اسلام  باشد  و تلاش  در جهت  اهداف انقلاب  باشد  نه منافع  شخصی، کمک به اصلاح  کشور کنندو فرصت ها جدی گرفته  شود و عدم برخورداری  آن باعث عدم  اصلاح  شده است .

لیبرال ها مخالف اصلاح بودجه هستند

زاکانی درادامه تصریح کرد: امروز چرا در کشور اوضاع  اینگونه است به این خاطر است که  بودجه  که دولت در سال ۹۷و ۹۸ گذاشت،  برآورد  آن کاذب بود. در بودجه  سال ۹۷ ‌ فروش  یک و نیم میلیون بشکه نفت بودجه  کشور بسته شد در صورتی که در تحریم شدید بوده ایم، که یک مواجهه شعاری با آن بسته بوده اند و اعتراض و درمان کاذب،  که آن را منتهی بر درآمد  میزان  فروش  نفتی  که محقق  نشد  و منجر  به کسری  بودجه  شد و بودجه  سال ۹۸ همین طور،  که لیبرال  ها و متولین  آن مخالف  اصلاح  بودجه  هستند  .

 وی افزود:جریان  انقلابی  که  متوجه  نشود  به حداقل  ها قانع  است و خط تلاش  که دنبال  می کنیم  این  است که کیک ثروت را در جامعه بطور عادلانه و درست تقسیم  نشده است ،در زمینه  بانکداری  تنها ۴ درصد  مردم دارای  سود هستند که نسبت  به  جمعیت  کشور  که رقم  ناچیزی  است،  برای  رفع  مشکلات  می توان  به  توزیع مناسب  ثروت  ، امکانات  را در اختیار  مردم قرار  دادن، تامین  نیاز های اساسی  وپایه  که  این نیاز ها در ۵ فصل  آمده است ، یک معیشت، دوم سلامت،  سوم امنیت،  چهارم آموزش،  پنجم  رفاه  و مسکن.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس اظهارکرد:متاسفانه پیوستگی جریان قدرت و ثروت که اعتقادی به نگاه انقلابی نداشتند، در دهه های ۷۰، ۸۰ و ۹۰ را در خصوصی سازی ها مورد انتقاد قرار دادند.

وضعیت کارخانه های قند و آرد یاسوج

وی در ادامه با توجه به ابراز نگرانی دانشجویان از وضعیت اسفناک کارخانجات این استان ،از عدم رسیدگی برخی مسئولین با وجود مطالبه های بسیج دانشجویی ،به دانشجویان مطالبه گر در جهت ورود و رسیدگی به وضعیت کارخانه های قند و آرد یاسوج قول پیگیری دادند، و خواستار ارسال اسناد مربوطه برای ارائه و تحقیق در مرکز پژوهش های مجلس شدند .

خادم مردم گچساران

در پایان نیز رئیس مرکز پژوهش های مجلس خود را خدمتگذار مردم کشور و خصوصا مدیون مردم استان محروم کهگیلویه و بویر احمد دانست و در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه گچساران نماینده ندارد، شما بلندگوی مردم گچساران باشید، اعلام همکاری کرده و خود را خادم مردم این شهرستان دانستند.

دانشجویان بسیجی نیز به این نکته اذعان داشتندکه به مثابه گذشته برای مرتفع شدن مشکلات و ایجاد بارقه امید در دل های مردم از پای ننشته و همچنان به مطالبه گری ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها