نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. مهر 1399 - 6:57
فعال سیاسی گچساران گفت: با توجه به اعلام وضعیت قرمز در بیشتر نقاط کشورمان، به نظر می رسد نمایندگان محترم مجلس سیاست خط و نشان کشیدن را باید پایان داده و در یک حرکت انقلابی تحقیق و تفحص در این زمینه را با فوریت، اقدام و نتیجه را به سمع و نظر مردم برسانند تا گره از مشکلات گشوده شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،علی محمدآقایی،فعال سیاسی و فرهنگی گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی درباره سرنوشت نامعلوم یک میلیارد یورو که دولت  جهت مقابله با ویروس کرونا از صندوق توسعه ملی برداشت کرده است،گفت: باید توجه داشت که ۳۰ بهمن سال ۹۸ شیوع ویروس کرونا در ایران رسما اعلام و روزهای پر کار و تلاش برای دولتمردان کشورمان  نیز رقم زده شد .

وی افزود:بنابراین درچهارم اسفند سال گذشته نیز اولین ستاد مبارزه با کرونا در کشور به ریاست وزیر بهداشت تشکیل و در ۲۴ اسفند هم ریاست ستاد به دلیل نیاز ،دستور هماهنگی جهت همکاری سایر وزارت خانه ها به رئیس جمهور سپرده شد.

آقایی تصریح کرد:اگرچه جناب آقای روحانی در قدم اول با دستور به کلیه وزارت خانه ها و نهادهای مرتبط تمام امکانات کشور را برای مبارزه با بیماری کرونا منسجم کردند و وزارتخانه ها و سایر نهادها نیز در کنار همدیگر تمام توان خود را در جلوگیری از شیوع بیماری در زمینه های مختلف بهداشت و درمان و زیر ساختهای مرتبط نیز بکار بستند.

فعال سیاسی گچساران درادامه بیان کرد:بنابراین در این شرایط هم حمایت از کسب و کارهای کوچک و بزرگ در مقابل آثارتبعات ،جلوگیری از احتکار اقلام بهداشتی ، مرخصی زندانیانی که آزادی آنها خطر آفرین نبود و همچنین توزیع بسته های غذایی و... به اجرا گذاشته شد، هرچند موج اول و دوم کرونا با فراز و نشیب هایی توام با  ایثار و مجاهدت های کادر درمان نیز پشت سر گذاشته شد.

وی افزود:جدای از این مسائل دولت به عنوان کارگزار امورات انتظار داشت که این میهمان نا خوانده طاقت گرمی هوا را نداشته و با یک خداحافظی زودهنگام همه را خوشحال کند، اما با بی توجهی دولتمردان و سهل انگاری برخی مردم متأسفانه موج سوم کرونا نیز باشدت بیشتری در بعضی از مناطق کشورمان لنگر انداخت .

آقایی گفت:مسئو‌لین بهداشتی با توجه به شروع فصل پاییز و زمستان و بیماریهای خاص (آنفلوانزا) این ایام ، بازهم خطر تشدید ویروس کرونا را با جدیت تمام هشدار داده اند .

این فعال فرهنگی گچساران خاطرنشان کرد:با این تفاسیر نیز رهبر معظم انقلاب با درخواست مبلغ یک میلیارد یورو از منابع صندوق توسعه ملی در فروردین ماه ۹۹ ،به جهت مقابله و مدیریت عوارض ناشی از ویروس کرونا در کشور موافقت کردند که جناب رئیس جمهور نیز ۱۸ فروردین ۹۹ از موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص نیز قدردانی کرد.

وی افزود:اما این پایان کار نبود و "سعید نمکی" وزیر بهداشت و درمان دولت دوازدهم در پیامی در صفحه شخصی خود مراتب اعتراض از عدم وصول کامل مبلغ یک میلیارد دلار را اعلام و نیز دفعات متعدد دولت را مورد خطاب و در یادداشتی هم در ۱۴شهریور امسال نوشته بود مادر زیر بار سنگین پژمرده و مچاله می شویم‌ تا ایران شاداب و سرافراز در عرصه جهانی بدرخشد .

آقایی اظهارکرد:بنابراین این موضع گیری های وزیر بهداشت در مطالبه این موضوع نیز موجب واکنش مجلسیون شد درحالی که شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در این خصوص گفته بود که آقای روحانی به سوالات پرسیده شده از جانب نمایندگان پاسخ نداده و هزینه کرد دانشگاه های علوم پزشکی از صندوق توسعه ملی بررسی خواهد شد.

این فعال سیاسی گچساران درادامه تصریح کرد:این در حالی است که برخی از نمایندگان از پرداخت شدن تنها 30درصد ازکل مبلغ اختصاص یافته صندوق توسعه ملی به این بخش خبر می دهند.

وی افزود:بنابراین با توجه به اعلام وضعیت قرمز در بیشتر نقاط کشورمان، به نظر می رسد نمایندگان محترم مجلس سیاست خط و نشان کشیدن را باید پایان داده و در یک حرکت انقلابی تحقیق و تفحص در این زمینه را با فوریت، اقدام و نتیجه را به سمع و نظر مردم برسانند تا گره از مشکلات گشوده شود .

آقایی اظهارکرد:نکته قابل ذکر اینکه جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا علاوه بر تجهیزات و نیروی انسانی در حوزه بهداشت ودرمان و اقدامات پوششی جهت رفع تبعات کرونا ،لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی از طرف مردم امری ضروری به نظر می رسد زیرا تعطیل کردن هنر نمی خواهد و هنر در تغییر سبک زندگی  و آن هم در برپایی مراسمات و سایر آداب و معاشرت هاست.

وی افزود:در صورتی که مردم عزیز کشورمان دستور متولیان امر بهداشت و درمان را جدی بگیرند شاید شاهد جان دادن همنوعان خود نباشیم ،و کسانی که تریبون در دست دارند یا در بین اقشار مختلف نفوذ کلام دارند مردم را به رعایت دستورالعمل ها تشویق کنند که اقدامات شایسته امروزمان فردا را می سازد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

درود بر حاجی خدمتگذار
جناب دکتر آقایی از چهره های فاخر شهرستان هستند که میتوانند در این شرایط با دیدگاههای سنجیدشان به بهبود وضعیت شهرستان کمک شایانی کرده باشند.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها