نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
4. خرداد 1399 - 15:22
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی منطقه حفاظت شده خامی ظهر امروز پس از ۳۶ ساعت تلاش مهار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، عزیز فیلی در خصوص آتش سوزی گسترده در کوه خومی گچساران، اظهار داشت: با تلاش گروه های عملیاتی و گروه های مردمی و بعد از ۳۶ ساعت این آتش سوزی مهار شد.

 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پس از اطلاع از آتش سوزی مراتع و جنگل های کوه خومی گچساران در مساحتی بالغ بر ۳۰۰ هکتار، در ابتدا اکیپ های منابع طبیعی و گروه های مردمی منطقه وارد عمل شدند.
 
وی افزود: در ساعات اولیه حادثه به علت وسعت صحنه آتش سوزی و سخت گذر بودن منطقه، مهار کردن آتش سوزی را با مشکل رو به رو کرده بود.
 
فیلی تاکید کرد: با توجه به دستور استاندار و رئیس شورای هماهنگی بحران استان کلیه امکانات استانی منابع طبیعی، امکانات و اکیپ های کوهنوردی منطقه، شهرداری دوگنبدان و با مدیریت و فرماندهی فرمانداری منطقه و بسیج کلیه امکانات مردمی، شرکت نفت منطقه، منابع طبیعی، شهرداری و شورای دوگنبدان آتش سوزی مهار شد.
 
وی بیان کرد: هم اکنون کلیه امکانات استانی و شهرستانی منابع طبیعی با همکاری شهرداری دوگنبدان و نیروهای داوطلب مردمی منطقه در عرصه کوهستان خومی در حال پاکسازی واطمینان از عدم شعله ور شدن آثار آتش سوزی در منطقه تا عصر امروز هستند.
 
فیلی گفت: در این حادثه بالغ بر ۱۰۰ هکتار جنگل و مرتع طعمه حریق شده و به منطقه خسارت وارد آمده است.
 
جانشین رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، اظهار داشت: مقرر شد کمیته تخصصی متشکل از نمایندگان فرمانداری، منابع طبیعی، محیط زیست، اطلاعات شهرستان، مدیریت بحران استان و دادستانی منطقه تشکیل و به منطقه اعزام و دلایل و علت آتش سوزی را مشخص کنند.
 
فیلی تصریح کرد: با خاطیان و عوامل مقصر در ایجاد این حادثه برخورد خواهد شد.
 
انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها