نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. ارديبهشت 1399 - 13:09
احمد خورشیدی آزاد:ماهواره نور، توازن قوای بین ما و دشمنان را به شدت به نفع ما تغییر خواهد داد ،پرتاب ماهواره به فضا بهترین زمان ممکن بود و نشان می دهد که اتاق فکر سپاه پاسداران، اتاق فکری قوی و مقتدر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،احمد خورشیدی آزاد،تحلیلگر مسائل استراتژیک در گفت و گوی اختصاصی با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص اهمیت پرتاب اولین ماهواره نظامی ایران گفت:در دنیا فقط ده کشور هستند که توان داشتن ماهواره را دارند و ایران هم یکی از آنهاست که از حیث اثر گذاری بسیار قابل توجه است و مثل این است که ما دنیا را از فضا می بینیم.

اِشرافیت در دنیا

وی افزود:در سطح دنیا برای اینکه اِشرافیت نسب به جهان پیرامون بیشتر و کامل تر باشد، بایستی حتما فضایی شوید و این فضایی شدن اطلاعات زیادی را در اختیار شما در حوزه های مختلف قرار می دهد.

خورشیدی آزاد اظهارکرد:در دوران جنگ تحمیلی از سال65به بعد وقتی آمریکایی ها اطلاعات ماهواره ای به رژیم بعث عراق می دادند، محوره های ما را همه تا آخرین نقطه می دیدند و گزارش می کردند و حتی شماره پلاک خودروها را می دیدند.

برنامه ریزی در عرصه های مختلف

وی تصریح کرد:الان هم این اتفاق برای ما افتاده است و ما می توانیم از فضا کاملا برسطح دنیا اِشرافیت داشته باشیم و برنامه ریزی ها کنیم و در عرصه های مختلف مشکلات مان را بهتر حل کنیم.

کار بسیار بزرگ سپاه

تحلیلگر مسائل استراتژیک گفت:اما اینکه این کار خیلی بزرگی که سپاه پاسداران انجام داده و در این زمان مطرح شد که به نظرم زمان حساس و مهمی بود،چرا که آمریکای ها درحوزه رویارویی با ایرانی ها کم آورده بودند،همانگونه که پهپادفوق پیشرفته آنها موشک خورد و عین العسدشان نیزشخم خورد و امثالهم،به طوری که درهفتاد سال گذشته هیچ کشوری نتوانسته بود تیری به سمت آمریکایی ها بندازد.

هیمنه آمریکایی ها شکست

خورشیدی آزاد در ادامه بیان کرد:مهم نیست که عین العسد برای ما تلفاتی داده یا نه که اهمیتی هم ندارد ،اما مهم این است که هیمنه آمریکایی ها شکست و بعد می بینیم که موشک های عین السد اثرش این بود که وقتی آمریکایی ها می خواستند در عراق مسئله تهاجم را همین یکی دو ماه اخیر پیاده کنند، دیدیم که حشد الشعبی پشت سرهم به مراکز آمریکایی ها خمپاره زد.

روز سرنگونی لیبرال دموکراسی

وی افزود:بنابراین به این معنی است که آمریکایی ها دیگر امنیتی ندارند،"برژینسکی" مشاور امنیت ملی آمریکایی ها معمولا توصیه های راهبردی برای روسای جمهور و دولتمردان آمریکایی تولید می کند،آنهم توصیه هایی که خیلی می ارزد ؛ یک توصیه ای دارد برای روسای جمهور آمریکا که اعلام می کند که اگر روزی ما تشر بزنیم و کسی از ما نترسد آنروز روز سرنگونی لیبرال دموکراسی است و نه فقط آمریکا.

تحلیلگر مسائل استراتژیک گفت: یعنی می گوید که کارمان به جایی برسد که مدام تهدید کنیم و هیچکسی محل نگذارد و تشر بزنیم و کسی هم توجهی نکند و از ما نترسد کارمان دیگر تمام است چرا که تنها نقطه قوت ما ترساندن است،همان بعثی که شعار داعش بودکه پیروزی در ترساندن است.

فرود بلاها برسرآمریکا

خورشیدی آزاد تصریح کرد:ایران شروع می کند این هیمنه را می شکند و حشدالشعبی و دیگرگروه های مقاومت در منطقه آنچنان بلایی سرآمریکا آوردند که آمریکایی ها در این یکی دو ماه اخیر این همه لشکر و تجهیزات وارد عراق کردند و چی شد آخرش؟!.

وی افزود:آمریکایی ها الان تنها کاری که می کند این است به اسرائیل می گوید مراکزی که به اسم سپاه است و سپاه حضوری چندان در آن ندارد و برای سپاه هم چندان اهمیتی را ندارد، برود و موشک باران کند.

برهم خوردن معادلات دنیا

تحلیلگر مسائل استراتژیک گفت:بعد ازفضایی شدن ایران به نوعی معادلات دنیا به هم می خورد ،مثل معادلات نظامی که بین لبنان و سوریه با اسرائیل به هم خورد ،درگذشته دور هر وقت ارتش اسرائیل اراده می کردارتش های کشورهای عربی را شخم می زد و هر وقت اراده می کرد در غزه قتل و عام راه می انداخت و آنها هم غیر از سنگ چیزی نداشتند ،اما توازن قدرت به هم خورد و غزه ای ها صاحب موشک و پهپاد شدند و بعد حزب الله لبنان آمد و خودش قدرتی شد و در جنگ 33روزه ، 22،52روزه، هفت  روزه و این آخر 2روزه هم پدر اسرائیلی ها را درآوردند.

تغییرتوازن قوا به نفع ما

وی اظهارکرد:این ماهواره توازن قوای بین ما و دشمنان را به شدت به نفع ما تغییر خواهد داد ،پرتاب ماهواره به فضا بهترین زمان ممکن بود و باید به سپاه تبریک گفت به جهت انتخاب بهترین زمان،این نشان می دهد که اتاق فکر سپاه پاسداران، اتاق فکری قوی و مقتدر است و شخصیت های کاربلدی در آنجا نشسته اند به خصوص در حوزه منطقه و درحوزه نظامی و امنیتی، چرا که ماموریت اصلی سپاه همان بحث امنیت است.

اتاق فکر سپاه

خورشیدی آزاد تصریح کرد:سپاه در برخی عرصه های دیگر هم در کنار مردم است و در بحث سیل، زلزله و همین روزها هم در بحث مقابله با کرونا سپاه در خط مقدم است،بنده به عنوان کسی  که سالها در کار امنیت و دفاع بودم این نکته را عرض می کنم که سپاه بهترین زمان ممکن را برای پرتاب کماهواره انتخاب کرد و بنده نه تنها به سپاه بلکه به ملت ایران به خاطر این قدرت تاثیرگذار تبریک می گویم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها