نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
18. شهريور 1398 - 10:01
نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمدگفت:استراتژی آمریکایی ها در مقابل ما فشار و براندازی است؛اما تاکتیک آنها برای براندازی و فشار همان مذاکره است و دشمن هم بدنبال مذاکره واقعی نیست و به همین خاطر رهبر انقلاب حاضر به مذاکره با آمریکا نمی شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام سیروس حکمتی نیک ،نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در یادواره شهدای روستای سعادت آباد گچساران که با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد،ضمن تسلیت ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین علیه السلام،گفت:امروز در راستای ترویج گفتمان مقاومت و گفتمان شهادت گرد هم آمده ایم و زیبایی این یادواره شهداء به این است که در ایام محرم منعقد و برگزار می شود.

گفتمان شهادت طلبی و استکبار ستیزی

وی افزود:صحنه عاشورا و عرصه محرم ،همان تفسیر گل واژه های ناب دین ،قشنگرین برجستگی ها تفکر اسلام ناب،زیباترین مفاهیم دینی ،گفتمان ارزشمند شهادت طلبی و استکبار ستیزی ، مقاومت در مقابل دشمن ،صبر و استقامت ، ولایتمداری و وفاداری است که سیدالشهدا علیه السلام در عاشورای سال 61هجری به معنای واقعی تفسیر و ترجمه عملی کردند.

حکمتی نیک اظهارکرد:این منطق محرم و عاشوراست که شهدای عزیز ،جانبازان، آزادگان،جانبازان،ایثارگران و بسیجان به این شخصیت بزرگ الهی اقدام و تاسی کرده اند،شهدایی که افتخار می کنیم که حسین بن علی(ع) را به معنای واقعی شناخته بودند و راه و مسیر پسر پیامبر(ص) را انتخاب کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان گفت:یکی از زیباترین گل واژه ها و برجستگی های تفکر شیعه ،راهبرد و گفتمان ارزشمند مقاومت در مقابل دشمن است،بنابراین هر کشور و هر حکومتی که از طرف دشمن مورد تهاجم قرار بگیرید اعم از این که نظامی باشد، فرهنگی باشد و یا اقتصادی باشد آن کشور ناگزیر است یکی از این گزینه ها را انتخاب کند.

نرمش قهرمانانه

وی افزود:یا باید با ذلت وخواری تسلیم دشمن شود که این مدل در ادبیات دین اسلام جایگاهی ندارد و برای ما هم قابل تصور نیست ، گزینه دیگر نیز نرمش قهرمانه است که یک موضوع فصلی واقتضایی در شرایط خاص است که به فرموده رهبر معظم انقلاب حرکت ارزشمند امام حسن علیه السلام در مقابل معاویه همان نرمش قهرمانانه بود.

گفتمان غالب در مقابل استکبار

حکمتی نیک تصریح کرد:اما امروز آنچه مد نظر است که بهترین گزینه ارزشمند در مقابل دشمن همان گفتمان ارزشمند مقاومت است،گفتمان دائم و غالب در مقابل استکبار همین است گفتمانی که از پشتوانه منطقی و سیره اهل بیت علیهم السلام برخوردار است.

منطق مقاومت

وی اظهارکرد:اما مقاومت به معنای انتخاب راه صحیح و عمل بر طبق آن بدون انصراف و توقف است، یعنی نه زیر بار ظلم کسی بروی و نه اینکه اجازه بدهی که کسی به تو ظلم کنند،مقاومت به معنای جنگ نیست و یک اهرم و عاملی برای جلوگیری از جنگ، تجاوز و تحریم است.

مرحله بازدارندگی

نماینده ولی فقیه در سپاه استان گفت:هدف از مقاومت رسیدن به مرحله بازدارندگی است و در عرصه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی اگر مقاومت داشته باشیم به مرحله بازدارندگی خواهیم رسید و دشمن را از هر گونه تعرض و تجاوز باز خواهیم داشت.

اوج صیانت و اقتدار ملت ایران

وی افزود:امروز در عرصه تقابل با نظام سلطه و رهبری استکبار جهانی یعنی آمریکا، گفتمان زیبای مقاومت در بعد نظامی برای ما جواب داده است و امروز اوج صیانت و اقتدار ملت ایران را در بعد نظامی شاهد هستیم.

موشک های افسانه ای سپاه

حکمتی نیک اظهارکرد:امروز ناوگان جنگی و شناورهای دشمنان در خلیج فارس حضور دارند اما صیانت و اقتدار دریایی از اروند خرمشهر تا بندر چابهار و از سواحل مکران دریای عمان تا خلیح فارس در تیررس نیروهای نظامی ماست؛ درحالی که آمریکا سپاه پاسداران را یگ گره تروریستی می خواند که این اقدام دشمن یک خوش خدمتی بیش به اسرائیل نیست،اما می بینیم که پهباد ده ها میلیون دلاری آمریکایی ها مورد هدف موشک های افسانه ای سپاه پاسداران قرار می گیرد.

دوران طلایی تفکر شیعه

وی درادامه تصریح کرد:با این وجود هم ترامپ از ما تشکر می کند که هواپیماهایشان را ساقط نکرده ایم و این یعنی اوج اقتدار نظامی ایران اسلامی ،یعنی دوران شکوفایی و طلایی تفکر شیعه در بُعد سیاسی و بُعد نظامی،امروز با گذشت بیش از چهل سال از عمر پربرکت انقلاب به خود می بالیم که شاهد تشکیل جبهه بزرگ مقاومت در مقابل جبهه سلطه هستیم.

مقاومت ایده آل

نماینده ولی فقیه در سپاه استان گفت:امروز هدف از مقاومت رسیدن به مرحله بازدارنگی در تمامی عرصه هاست و رهبر معظم انقلاب بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح می کنند ،امروز در عرصه اقتصاد و فرهنگ هنوز وابستگی هایی به تفکر غرب داریم و اگر در این عرصه ها به مقاومت ایده آل خود ادامه دهیم دیگر دشمن در عرصه تحریم براقتصاد ما هم موفق نخواهد بود.

وی تصریح کرد:در عرصه سیاسی به استقلال 100درصد رسیده ایم و امروز حاکم اسلامی در دوران غیبت سکان دار نظام اسلامی استر درحالی که  نخست وزیر ژاپن حامل پیام ترامپ برای رهبر معظم انقلاب هستند اما رهبری به زیبایی پاسخ می دهند که من جواب نامه ترامپ را نمی دهم.

 استراتژی آمریکایی ها برای مذاکره ،براندازی است

حکمتی نیک افزود:مقام معظم رهبری می فرمایند که استراتژی آمریکایی ها در مقابل ما فشار و براندازی است؛اما تاکتیک آنها برای براندازی و فشار همان مذاکره است و دشمن هم بدنبال مذاکره واقعی نیست و به همین خاطر رهبر انقلاب حاضر به مذاکره با آمریکا نمی شوند.

توانمندی در عرصه های سیاسی ونظامی

نماینده ولی فقیه در سپاه استان گفت:در عرصه های اقتصادی، سیاسی ، فرهنگی  و نظامی نیازمند گفتمان مقاومت هستیم و اگر در این گفتمان شکوفا شویم می توانیم از هجوم و تجاوز دشمنان جلوگیری کنیم و دشمن را از هرگونه اقدام علیه خودمان بازداریم هرچند در عرصه های نظامی و سیاسی به این توانمندی رسیده ایم.

شکل گیری جبهه بزرگ مقاومت

وی افزود:اما امروز به برکت خون شهداء و رشادت های مردم شریف ایران اسلامی جبهه بزرگ مقاومت در حال شکل گیری است و گفتمان انقلاب اسلامی تنها در مرزهای ایران خلاصه نمی شود و فراتر از ایران اسلامی ،در منطقه غرب آسیا و در آینده نیز در مقیاس جهانی شاهد صدور این گفتمان خواهیم بود.

هزینه 7میلوین دلاری امریکا در منطقه

حکمتی نیک درادامه گفت:ترامپ می گوید که 7میلیون دلار در غرب آسیا هزینه کردیم و چیزی هم عایدمان نشد، بن سلمان هم به بشار اسدگفت که حاضرهستم هزینه آبادانی کشورتان را بپردازم اما ایرانی ها در سوریه حضور نداشته باشند؛ اما امروز حشد الشعبی در عراق،حشد الوطنی در سوریه انصارالله دریمن و حزب الله در لبنان حضور دارند و این یعنی اوج افتخار انقلاب اسلامی و حرف اول در منطقه از آن انقلاب اسلامی ماست .بن بست اقتصادی وجود ندارد

وی اظهارکرد:امروز هم بایداین واقعیت را بپذیریم که در عرصه اقتصاد با مشکلاتی هم روبرو هستیم و مردم هم این سختی ها را لمس می کنند ،اما در کشورمان بحران و بن بست اقتصادی وجود ندارد و هم منابع عظمی در کشور وجود دارد ،هم استعدادهای ارزشمندی در بین جوانان و هم ضوابط ارزشمند اقتصادی در اسلام وجود دارد.

مدیریت ناب انقلابی

حکمتی نیک افزود:امروز یک مدیریت ناب انقلابی و یک روحیه ارزشمند جهادی نیازمند است در سطوح مختلف مدیریتی برای شکوفا کردن اقتصاد و بهترین راه برون رفت از این وضعیت تکیه براقتصاد مقاومتی است که رهبر انقلاب اسلامی برایمان ترسیم کرده اند.

مسئولین خدمتگذار مردم باشند

وی گفت:ملت ما مردم شریفی هستند و قابل مقایسه با هیچ مردمی با هیچ ادواری از تاریخ نیستند و مستحق هرگونه خدمت هستند و برهمه مسئولین ،مدیران و مجریان لازم است که در سطوح مختلف خدمتگذار مردم باشند و خود را نوکر مردم بدانند چرا که مردم امتحانشان را در عرصه های مختلف به خوبی نشان دادند.

درادامه تصاویر این یادواره را مشاهده کنید.

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها