نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. ارديبهشت 1398 - 18:03
معاون سازندگی سازمان بسیج دانشجویی از آغاز طرح جمع آوری کمک‌های مردمی برای ساخت منازل در مناطق سیل زده به همت دانشگاه‌ها و مساجد سراسر کشور از امروز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،محمد صادق مفرد، معاون سازندگی سازمان بسیج دانشجویی گفت: در سیل اخیر که در ۱۸ استان رخ داد، بیش از ۷۰ هزار واحد مسکونی  اسیب دیده که42 هزارتخریب کامل و 60 هزار نیازمند تعمیر است و ساخت این منازل توسط مردم شدنی نیست. طرحی را به نام جهاد همبستگی راه اندازی کردیم که در این طرح قرار است هر مسجد متولی جمع آوری کمک‌های مردمی برای یک خانه شود و همچنین یک دانشگاه هم برای کمک به ساخت یک خانه می‌شود.



وی افزود: این منابع مالی توسط گروه‌های جهادی که منازل را شناسایی کردند بر اساس اولویت محروم، ساخت این منازل را آغاز می‌کنند.


مفرد اضافه کرد: درطرحی که پیش بینی شده ۲۰ هزار منزل مسکونی از 60 هزار واحد را بسیج دانشجویی در سراسر تعهد کرده است که کمک‌ها جمع آوری می‌شود. همچنین توسط اصناف نیز لوازم منزل جمع آوری می شود که هر صنف مسئول جمع آوری یکی از لوازم در خانه می‌شود. هدف این است که کمک کنیم مردم هرچه سریعتر به خانه هایشان برگردند و ساخت خانه‌ها به کمک مردم سریعتر انجام شود.


معاون سازندگی سازمان بسیج دانشجویی افزود: وام‌هایی که بابت ساخت منازل داده می‌شود نهایتا در مرحله سفت کاری است و این کمک‌ها باعث می‌شود که بتوانیم منازل را بسازیم .در ماه رمضان جمع آوری کمک‌ها آغاز می‌شود و بلافاصله بعد از ماه رمضان ساخت منازل آغاز می‌شود.
 
آغاز طرح جمع آوری کمک‌های مردمی در مساجد و دانشگاه‌ها/۲۰ هزار منزل مسکونی در مناطق سیل زده احداث می‌شود


مفرد یادآور شد: از همه‌ی گروه‌های جهادی که علاقمند هستند و توانایی در ساخت منازل دارند ثبت نام می‌کنیم و گروه‌هایی که سابقه فعالیت عمرانی دارند در جغرافیای مناطق آسیب دیده تقسیم بندی می‌شوند که ثبت نام از طریق سایت انجام می‌شود.مردم هم می‌توانند با کمک‌های مالی و پیوستن به گروه‌های جهادی در این زمینه کمک کنند.
 
آغاز طرح جمع آوری کمک‌های مردمی در مساجد و دانشگاه‌ها/۲۰ هزار منزل مسکونی در مناطق سیل زده احداث می‌شود
 
انتهای یپام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها