نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. ارديبهشت 1398 - 15:07
امام جمعه موقت گچساران :حاکمان سعودی جنایتی جدیدی خلق کردند و 37نفر را با شمشیر گردن زدند و درادامه این جنایاتشان برخی از پیکرها را هم به دار کشیدندکه چقدر خباثت ،چقدر دهن کجی به مقدسات اسلام و چقدر دهن کجی به مسلمانان؟ ، اما بدانند که عاقبتی بدتر از صدام را خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام علیرضا صفایی،امام جمعه موقت گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته گفت:روز 11اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر نام گرفته است ،مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از کارگران مخلص و ایثارگر مطالبی به پاس گرامیداشت مقام کار و کارگر بیان فرمودند.

وی افزود:در اسلام ،هم کار دارای ارزش و جایگاه بس بالا و هم کارگر دارای شان و منزلتی بس بزرگ است و همین اندازه که در قرآن و در سوره نجم خدای عالم می فرمایند که برای انسان نیست مگر آن مقداری که سعی و تلاش کرده است.

صفایی اظهارکرد:برکت زندگی انسان در این دنیا و آخرت به سعی و تلاشش بستگی دارد وهر کسی که می خواهد در زندگی آبرومندانه زندگی کنند باید تلاش کند ،در سایه کار کردن است که انسان به جایگاهی می رسد.

امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد:مقام معظم رهبری در این دیدار نیز مطالبی فرمودند" که رسیدگی به مسائلی همچون امنیت شغلی ،مزد و احترام کارگران باید مد نظر مسئولین کشورباشد"؛ به این شکل نباید باشد که شخص کارفرما به کارگرش زور بگوید و ظلم کندکه بایدبه قوانین و قانون کار به درستی عمل شود.

وی افزود: کارگر هم مسئول است که وظیفه اش را به خوبی انجام دهد و کارفرما هم در قبال این کارگر و خانواده اش هم مسئولیتی دارد ،اسلام بسیار به موضوع کارگر و حقوق کارگر احترام قائل است و باید حقوق کارگران به نحو شایسته رعایت شود.

صفایی بیان کرد:برخی از مواقع مشاهده می شود که خیلی از کارگران بی کار شده اند درحالی که حق و حقوقشان هم بدرستی پرداخت نمی شود و چه ظلمی از این مسائل بالاتر،یک کارگر بایدامنیت شغلی و حق و حقوق مشخصی داشته باشد.

امام جمعه موقت گچساران اظهارکرد:رهبرانقلاب بازدراین دیدار فرمودند که  جامعه کارگری از وفادارترین قشرها به جمهوری اسلامی بوده وهست و این کارگران بودندکه دشمنان را ناکام کردند ،دشمنی آمریکا و استکبار برای به زانو درآوردن ملت ایران برفشار اقتصادی متمرکز شده است و دشمنان بدانند که این ملت هیچگاه به زانو در نخواهند آمد و با استفاده از فرصت تحریم برای رشد و شکوفایی دشمنی های آمریکا را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

وی درادامه گفت:اخیرا دولت مستکبر آمریکا این موضوع را با جدیت دنبال می کند که جمهوری اسلامی نتواند نفت صادر کند و حضرت آقا در این دیدار فرمودند که ما هر مقدار که لازم باشد نفت صادر خواهیم کرد و هیچکس هم نمی تواند مقابل ملت بزرگ ایران بایستد و ان شاءالله آمریکا از این دشمنی ها خسته خواهد شد وملت ایران این راه را با شدت بیشتری ادامه خواهد داد.

صفایی تصریح کرد:دوازدهم اردیبهشت روز شهادت شهید مطهری است در سال ،58که به نام روز معلم نامگذاری شده است و گرامی می داریم یاد و خاطره معلمان شهیدمان را ،نقش کلیدی معلمن به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان بسیار جلوه گراست چرا که معلمین انسان ساز نسل های بعد هستند.

امام جمعه موقت تصریح کرد:نقش معلمین به فرموده حضرت امام راحل همچون نقش انبیاء ست برای مردم،و در برخی کشورها مهمترین و تنهاترین عامل توسعه جوامع را نقش معلمین می دانند،آن شخصی  که آموزش می دهد و به دیگران علم می آموزد .

وی افزود:در جامعه ما هم باید معلم به چنین مقام بلندی برسد و دولت و مسئولین برای این قشر زمینه هارا فراهم کنند، نه اینکه یک معلم دغدغه معیشتی داشته باشد که در این صورت معلم ناچار است شغل های دیگری را دنبال کند که باید توجه داشت مسئله آموزش در کشور جدی گرفته شود.

صفایی بیان کرد:هفته سلامت و روزجهانی بهداشت را پیش رو داریم ،سلامت اولین نکته ای است که هر انسانی به آن نیازمند است و شعار جهانی هفته سلامت "مراقب های بهداشتی اولیه راهی برای پوشش همگانی سلامت"است  که بخشی مربوط به مردم و بخشی هم مربوط به مسئولین است که وظیفه دارند همه افراد جامعه را به طریقی بیمه کنند.

امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد:جنایات متعدی توسط آل سعود در حال انجام در کشور به ظاهر مسلمان عربستان است و امروز کارهایی که از این حاکمان نالایق سعودی سرمی زند تاریخ در میان کشورهای اسلامی کم به خودش دیده است.

وی افزود:از یک طرف از داعش و گروهای تکفیری حمایت کردند و آنها را تجهیز کردندو از طرف دیگر در کشورهای مختلف ؛ عراق ، سوریه و بویژه دریمن چند سال است این ملت را می کشند و صدای هیچ نهاد بین المللی هم بلند نمی شود و فریاد این مردم یمن را نمی شنود.

صفایی گفت:هفته قبل هم حاکمان سعودی جنایتی جدیدی خلق کردند و 37نفر را با شمشیر گردن زدند و درادامه این جنایاتشان برخی از پیکرها را هم به دار کشیدندکه چقدر خباثت ،چقدر دهن کجی به مقدسات اسلام و چقدر دهن کجی به مسلمانان؟ ،اما بدانند که هیچ ظلمی پایدار نخواهد بود.

وی تصریح کرد:استکبار جهانی  ودر راس آمریکای خبیث و رژیم صهیونیستی حمایت از آل سعود را در برنامه دارندو مقام معظم رهبری در سخنان اول سال درحرم مطهر رضوی اشاره کردند که ما از تجهیز  آل سعود توسط استکبار نگران نیستیم و ان شاءالله روزی این کشور سعودی به دست مجاهدین اسلام خواهد افتاد،آل سعود بدانند که عاقبتی بدتر از صدام را خواهند داشت.

صفایی در ادامه افزود:حادثه سیل در کشورمان خسارت های زیادی برجا گذاشته است و خیلی از هموطنان منتظر رسیدن کمک های مردمی هستند ، ملت بزرگ ایران نشان داد در حوادث مختلف ملتی بزرگ و با عاطفه هستند و از این شهرستان هم عده ای از جوانان و موکب داران رفتند و یاری کردند و مردم هم کمک های را روانه کردند که یقین بدانیم که این نیکی ها بی پاسخ نخواهند ماند و ان شاءالله تا رفع نگرانی هموطنان سیل زده این کمک ها ادامه داشته باشد.

امام جمعه گچساران درادامه اظهارکرد:مدتی پیش در فضای مجازی درباره حرم مطهر بی بی حکیمه شبهه ای ایجاد کردند که در شهر باکو امامزاده ای به این نام وجود دارد،باید توجه داشت که در شهر نجف حرم امام علی علیه السلام قرار دارد و در شهر مزار شریف افغانستان هم می گویندکه قبر امام علی(ع) در آنجا قرار دارد،حضرت زینب(س) هم زیارتگاهی در سوریه دارند و برخی هم می گویند درمصر هم قبری به این عنوان موجود است.

وی افزود: این دلیل نمی شودو تاریخ است و برخی برای اینکه با اعتقادات مردم بازی کند در این فضای مجازی موضوعاتی مطرح می کنند،امابی بی حکمیه سلام الله علیها هرکجا باشند دختر امام موسی کاظم علیه السلام است و درکتاب های معتبر همچون بحارالانوار این موضوع بیان شده است  و باید محکم پای اعتقاداتمان بمانیم چرا که دشمن همیشه در حال نقشه ریختن است و برکت و رزق و سلامتی در زیارت چنین امامزادگانی است.

انتهای پیام  

 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها