نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. اسفند 1397 - 13:50
امام جمعه گچساران گفت: اینکه تا 40روز شام و ناهار بدهیم و میلیون ها تومان هم خرج شود هیچ اجر و صبری نخواهد داشت،باید این فرهنگ غلط برداشته باشد گاهی افرادی قرض می کنند برای انجام مراسمات ختم و فاتحه خوانی و این یک عیب و نقصان برای شهر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام سید امین الله حجازی،امام جمعه گچساران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت:در چهلمین سال انقلاب اسلامی دشمنان خواب های بلا تعبیری دیده بودند و یاوه گویی کردند که ملت ایران چهلمین سال انقلاب را جشن نخواهند گرفت ،اما خداوند عنایت ، قلوب مومنان را هدایت ودشمن را برای همیشه مایوس و ناکام کرد.

وی افزود:مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب موارد ارزشمندی را بیان فرمودند ،چهل سال انقلاب گام اول بود و گام دوم انقلاب نیز شروع شده است،امروز به دلیل اهمیت موضوع فصل دوم این بیانیه را اشاره خواهم کرد و لازم است که آحاد مردم و بویژه نسل جوان حتما این بیانیه را با دقت مطالعه کنند.

حجازی تصریح کرد:فصل دوم این بیانیه درباره معنویت و اخلاق به معنای برجسته کردن ارزش های معنوی است یعنی هم افراد و هم مسئولین  محترم باید موارد معنوی و اخلاقی را مد نظر داشته باشند،چرا که معنویت و اخلاق نیاز اصلی جامعه است.  

خطیب جمعه گچساران بیان کرد:اگر معنویت و اخلاق در جامعه نباشد و حتی کمبود هم نباشد در جهنم به سر خواهیم برد ،چرا که اخلاق و معنویت یک مملکت را از بلاها حفظ و صیانت خواهد کرد و در تمامی میادین پیروز خواهد شد.

وی افزود:همه باید در جامعه به طور جهادی تلاش کنند و حکومت و دولت هم عملا پای کار بیایند،مسئولین محترم نظام اسلامی باید اسوه اخلاق باشند و دولت اسلامی باید زمینه رشد اخلاق و نشر سیره ائمه اطهار علیهم السلام را فراهم کند.

امام جمعه گچساران تصریح کرد:مسئولین محترم توجه کنند که این فرمان جانشین امام زمان(عج) و فوق تبصره وماده است و دستور فرمودند که مسئولین هم خودشان اینگونه باشند و هم زمینه را فراهم کنند و هم با مردم همکاری داشته باشند.

حجازی گفت:بنابراین هیچ عذری پذیرفته نیست و بسیار واضع و روشن است و مسئولین محترم نظام جمهوری اسلامی به تمام فصول و بندهای این بیانه توجه کنند و به احسن وجه عمل کنند که حتما موفق خواهند شد.

وی درادامه با اشاره به سالروز تاسیس نهاد کمیته امداد در سال 57گفت:انقلاب در 22بهمن 57به پیروزی رسید و حضرت امام(ره) در 14اسفند ماه 57دستور تشکیل کمیته امداد را دادند ،یعنی این موضوع بسیار مهم است و انقلاب شد تا به مستمندان کمک کنیم و حکومت اسلامی در خدمت محرومین و مستمندان باشد.

حجازی تصریح کرد:باید در قبال مستمندان و فقرا از خداوند بترسیم که در صورت بی توجهی به فقرا بلا نازل می شود ؛خداوند بازهم عنایت فرمودند و از خشکسالی استان ما خارج شد و که بایدهم در عمل شکر گذارباشیم و زکات و خمس را اجرا کنیم و کاری کنیم که مستمند و فقیری شرمنده زن و بچه اش نشود.

 

وی اظهارکرد:امروز اوج عزت و نعمت الهی است و باید کمیته امداد را یاری کنیم که کسی به دیل فقر شرمنده خانواده اش نشود؛به خدا سخت است که مردی جلوی زن و بچه اش خجالت بکشد چرا که جوابش را باید پس دهیم و تلاش کنیم آستین همت بالا بزنیم و سال نو را در پیش داریم و به فقرا و نیازمندان کمک کنیم.

امام جمعه گچساران گفت:حضرت امام راحل فرمودند که محرومان و مستمندان برما منت دارند و دولت باید خدمتگذار آنها باشد، یعنی دولت اسلامی و نظام اسلامی در خدمت محرومان و مستضعفان باشد و همه تکلیف داریم که هر مسلمانی به فقرا آبرومندانه کمک کند.

وی درادامه با اشاره به روز درختکاری و منابع طبیعی تصریح کرد: باید در حفظ و صیانت از فضای سبز،جنگلها و مراتع کوشا بود و از هدر رفت منابع طبیعی جلوگیری به عمل آوریم.

حجازی درادامه اظهارکرد:بارها هم عرض کرده ام و افرادی هم مرتبا تماس می گیرند که مراسمات ختم و فاتحه خوانی دارند، و می گویند مصیبت دیگر اینکه هزینه های مراسمات فاتحه را از کجا باید تامین کنیم؟که باید گفت مردم مومن به این نکته توجه داشته باشید که مردم گاهی خجالت می کشند و می گویند نمی دانیم چکار کنیم.

وی افزود:در برخی مراسمات ختم هزینه های گزافی هم خرج می شود که این هزینه ها را بهتر است به نیازمندان اختصاص داد ،به دانشجویی که می خواهد رشد کند و خدمت به جامعه کند که اجرش بیشتر خواهد بود و اینکه تا 40روز شام و ناهار بدهیم و میلیون ها تومان هم خرج شود هیچ اجر و صبری نخواهد داشت.

امام جمعه گچساران تصریح کرد:خواهشی دارم که همه مردم و مسئولین در خصوص این موضوعات کار کنند که این امر نه کار دینی است و نه کار عاقلانه ؛ در این وضعیت کنونی با این همه گرانی مردم ندارند و نمی توانند و خواهش می کنم که معتمدین و ریش سفیدان اسانامه ای برای طایفه شان تنظیم کنند و در این خصوص قانون وضع کنند.باید این فرهنگ غلط برداشته باشد گاهی افرادی قرض می کنند برای انجام مراسمات ختم و فاتحه خوانی و این یک عیب و نقصان برای شهر است.

وی درادامه تصریح کرد:چند روز قبل در جلسه ای خدمت امام جمعه بندرعباس بودیم وایشان نکاتی را فرمودند که به مردم بگویید که مواظب باشید نمازهایتان و حجتان باطل است به این دلیل که حق امام زمان(عج) را غصب می کنید ،یک پنجم از اموال حق امام زمان(عج) است ، خانه و موارد دیگر می م یخرند که نماز در این خانه هم باطل است.

حجازی اظهارکرد:خمس مربوط به همه مومنین می شود و باید حساب سال داشته باشند، اگر بحث خمس رعایت شود مشکل چندانی وجود نخواهد داشت و فقیر هم پیدا نخواهد کرد وقطعا حوزه علمیه گچساران مشکل نخوهد داشت که الان با خجالت عرض می کنم که حوزه علمیه گچساران از اکثر حوزه های علمیه کشور مشکلاتش بیشتر است.

وی در ادامه با اشاره به آغاز ماه رجب گفت:پنجشنبه هفته بعد اول ماه رجب است و توصیه شده است که این روز را روزه باشیم و با زبان روزه وارد شب لیله الرغائب و شب آرزوها شویم.

انتهای پیام

 

دیدگاه‌ها

البته ۴۰ روز را هیچکس قبول نداره و اصراف است ولی برای متوفی اگر مقداری از مالش تا چند روز بعداز فوتش بازماندگان خرجی بدهند ثواب داره مثلا دو یا سه روز و اگر از مالش به فقرا و نیازمندان به خصوص خویشان و همسایگان نیازمند پرداخت شود هم کاربزرگی است ولی اگر منظور این باشه که اصلا خرجی ندهند بنظرم درست نیست .

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها