نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. دى 1397 - 18:02
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:واقعیت این است که بدون اشتیاق و مشارکت مردم حداقل در حوزه کشاورزی نمی‌شود کار خاصی کرد،تاکنون کشاورزان این منطقه ۱۵ درصد سهم مشارکت خود را در این پروژه پرداخت نکردند و از طرفی در تحویل اراضی برای اجرای طرح نیز مشکلاتی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، الیاس تاج‌الدینی به اتفاق مدیر آب و خاک خود از روند اجرای پروژه ۱۲۰۰ هکتاری دشت اسلام‌آباد و آب‌انجیر گچساران بازدید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر پای کار بودن این سازمان برای اتمام این پروژه توضیح داد: با احتساب طرح‌های قدیمی که به شبکه جدید متصل می‌شوند، تاکنون، ۴۵۰ هکتار از اراضی دشت لیشتر به آبیاری نوین مجهز شدند.

وی افزود: در روستای اسلام‌آباد کار به خوبی پیش می‌رود اما انتظار همکاری بیشتری از سوی مردم و نماینده بهره‌برداران برای تحویل اراضی خود به جهاد کشاورزی و پیمانکار داریم.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: این پروژه برای یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی این منطقه پیش‌بینی شده است و به هر میزانی که زمین‌های کشاورزی با مالکیت مشخص و بدون معارض تحویل جهاد کشاورزی شود، تجهیز آن‌ها به آبیاری‌های نوین به سرعت انجام می‌شود.

تاج‌الدینی با بیان اینکه کشاورزان روستای اسلام‌آباد به تازگی برای اجرای این پروژه در زمین‌های خود اعلام آمادگی کردند، گفت: تجهیز این اراضی نیز در دستور کار است.

وی تأکید کرد: واقعیت این است که بدون اشتیاق و مشارکت مردم حداقل در حوزه کشاورزی نمی‌شود کار خاصی کرد، ادامه داد: تاکنون کشاورزان این منطقه ۱۵ درصد سهم مشارکت خود را در این پروژه پرداخت نکردند و از طرفی در تحویل اراضی برای اجرای طرح نیز مشکلاتی وجود دارد.

تاج‌الدینی بیان کرد: اعتبارات این طرح، ۱۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی است که تاکنون اعتبارات ملی آن جذب شده اما از اعتبارات استانی فقط ۳۰ درصد آن به صورت اسناد خزانه اسلامی جذب شده است.

وی گفت: عملیات اجرایی این طرح در سطح ۷۵۰ هکتار در حال انجام است که انتظار می‌رود، نماینده بهره‌برداران با رفع معارضات و موانع اجرایی، زمینه تکمیل به موقع این طرح مهم را فراهم کند.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها