نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
28. مهر 1397 - 14:21
رئيس صنعت، معدن و تجارت گچساران با بيان اينكه بازار تقريبا از يك ثبات قيمت برخوردار شده است، گفت: در بازرسي كه از بازار صورت گرفته كمبود كالاهاي اساسي مصرف خانوار مانند مواد شوينده، شير و روغن در بازار گچساران مشاهد مي شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ظهر امروز نشست ستاد تنظیم بازار و تامین مایحتاج کالاهای پرمصرف خانوار با حضور فرماندار، رئیس صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق اصناف، معتمدین و برخی از اصناف بازار در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست رضا شریفی  اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که  امروز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت تامین کالاهای پرمصرف خانوار است که در سبد غذایی خانواده ها قرار گرفته است.

 وی با بیان اینکه  بازار  نسبت به دوماه گذشته از التهاب افتاده است، گفت: این بدان معنا نیست که دیگر افزایش قیمت در برخی از کالاهای اساسی و مورد مصرف خانوار وجود ندارد.

 این مسوول  با اشاره به رصد بازار توسط بازرسان صنعت، معدن و تجارت گفت: در این مدت شاهد افزایش قیمت برخی از کالاها و یا کمیابی  برخی از اجناس در بازار بوده ایم.

 رئیس صنعت، معدن و تجارت گچساران  با بیان اینکه بازار تقریبا از یک ثبات قیمت برخوردار شده است، ابراز کرد:طی بازرسی که از بازار صورت گرفته کمبود کالاهای اساسی مصرف خانوار مانند مواد شوینده، شیر و روغن  در بازار گچساران  مشاهده می شود.

 شریفی ادامه داد:  با افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی کالای برنج  مصرفی خانوار به نسبت دیگر کالاها  پرمصرف  افزایش چندان قیمتی نداشته است.

 وی عنوان کرد: برای تنظیم بازار گوشت قرمز از ابتدای سالجاری تا  کنون 16 تن گوشت گوساله منجمد به قیمت هر کیلو 29 هزار تومان  عرضه شده است.

 این مسوول اذعان کرد: طی بازرسی که روز گذشته توسط بازرسان صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است کمبود شیر با برندهای مختلف در بازار مشاهده می شود.

 رئیس صنعت، معدن و تجارت  با اشاره به کمبود لاستیک  خودروها در سایزهای بزرگ و کوچک در بازار گچساران  در چند ماه گذشته گفت:  طی دو ماه  اخیر تعداد 250 حلقه لاستیک در سایز بزرگ و کوچک در بازار گچساران توزیع که از این تعداد 162 حلقه لاستیک سایز کوچک برای خودروهای سواری کوچک و تعداد 26 حلقه در سایز خودروهای سنگین توزیع شد.

 شریفی ادامه داد: در دیگر کالاهای مصرفی خانوار از جمله حبوبات و یا مصالح ساختمانی از جمله تیرآهن  در حال حاضر کمبودی وجود ندارد و در آینده نزدیک  نیز شاهد ثبات قیمت در بازار خواهیم بود.

 وی   با بیان اینکه در یک ماه گذشته تعداد 2 هزار و 549 مورد بازرسی از واحدهای تولید، توزیع و عرضه کالاهای مورد مصرفی خانوار‌ها  و اصناف در سطح شهرستان انجام گرفته است، گفت:  در این مدت زمان تعداد 139 مورد تخلف از اصناف گچساران کشف شده است.

 این مسوول  تصریح کرد: این تخلفات بیشتر  در زمینه کم فروشی، گران فروشی،نداشتن پروانه کسب، عدم درج  قیمت و عدم فاکتور بوده است.

وی ابراز کرد: در این مدت عنوان شده متخلفان به  280 میلیون ریال  جریمه نقدی  شده‌اند و برای اعمال قانون  به اداره تعزیرات حکومتی گچساران معرفی شده‌اند.

 شریفی در ادامه  خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه گرانفروشی را با سامانه 124 تماس گرفته و اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفین برخورد قانونی نیز صورت بگیرد.

 رئیس صنعت، معدن و تجارت گفت: تشدید نظارت بر بازار در جهت  جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای مصرفی خانوار در بازار  صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها