نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. مهر 1397 - 11:34
"سید مسلم خادمی"، شاعرو هنرمند برجسته شهرستان های گچساران و باشت براثر عارضه مغزی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،از "سید مسلم خادمی" فرهنگی ،شاعر و هنرمند برجسته شهرستان های گچساران و باشت آثار به یاد ماندنی زیادی در حوزه فرهنگ دینی بر جای مانده که  بسیاری از اشعار ایشان در زمینه اشعار حماسی و انقلابی بوده است.

 وی در سال ۱۳۵۰در روستای امامزاده سیّد فخر الدین احمد علیه السلام (روستای عنا) از توابع شهرستان باشت دیده به جهان گشود و در این مدت آثاری زیادی را  در زمینه های خوشنویسی، خطاطی،  اشعار حماسی و  شعر آئینی  به یادگار گذاشته است.

وی مربی درس احکام و قرآن در مدارس شهرستان گچساران بود،این  شاعر اهل بیت علیهم السلام با بیش ازپنج هزارو 500بیت در مرثیه، مدح و نوحه سرایی چهارده معصوم علیهم السلام ازسال ۱۳۷۵ تاکنون اشعار خود را ادامه داده بود.

مرحوم خادمی در سال 89 در کنگره ملی عاشورایی از میان 600 شرکت کننده رتبه اول در رشته نوحه سرایی را کسب کرد،  در رشته نوحه سرایی در سوگواره حضرت اباالفضل(ع) در سال ۹۱ در یاسوج از میان بیش از ۷۰۰ شاعر شرکت کننده رتبه اول  و کسب رتبه اول در رشته شعر آزاد و آئینی فرهنگیان استان در سال  91 از دیگر افتخارات این هنرمند گچسارانی است.

یکی از آثار به چاپ رسیده این هنرمند گچسارانی "نینوای ناله‌ها"است که  مجموعه نوحه سرایی مرثیه و مداحی محرم و صفر در سال 88 بوده که به چاپ رسیده است.

 از آثار  آماده به چاپ ایشان می توان به جلد دوم و سوم نینوای ناله ها، نیلی،کبود، شکسته (رباعی های فاطمیه) طوفان تشنگی (شعر آئینی امروز)، خوابم را بده (مجموعه شعر سپیده سروده سال ۹۲ به بعد)، تالیف کتاب پژوهشی و تحقیقی «سهم من از تو چیست؟» و نامه ای در دست آب(اشعار انتظار) نام برد.

 از دیگر آثار مشهور وی می توان به تحریر زیارت نامه بیش از 70 امامزاده به خط نستعلیق ، تحریر کتاب صحیفه سجادیه به خط نستعلیق و اجرای 11 نمایشنامه انفرادی خوشنویسی از دیگر آثار این هنرمند گچسارانی نام برد.

 مرحوم خادمی در زمینه خوشنویسی نیز دارای رتبه های برتری کشوری، استانی و شهرستانی نیز بوده است.

شخصیت های فرهنگی،مدیران و چهره های سیاسی شهرستان و استان در پیام های جداگانه، درگذشت سید مسلم خادمی شاعر انقلابی و هنرمند خوشنویس ممتاز کهگیلویه و بویراحمد را تسلیت گفتند.

امیرحسین نوروزی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در پیامی درگذشت مرحوم سیدمسلم خادمی را تسلیت گفت و نوشت:خبر درگذشت سید مسلم عزیز شاعر انقلابی و هنرمند خوشنویس فوق ممتاز استان کهگیلویه و بویراحمد موجب تاسف فراوان شد.

بی تردید ایشان یکی از مفاخر و چهره های فرهنگی برآمده از استان کهگیلویه و بویراحمد هستند که آثار وی برای همیشه در یادها جاودانه خواهد ماند.خداوند متعال روح پاکش را با جد بزرگوارش محشور نماید و به بازماندگان صبر جزیل عنایت فرماید.

یوسف باقری مدیر فن آوری و اطلاعات اکتشاف  نفت نیز درگذشت مرحوم خادمی را این چنین تسلیت گفت:کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذو الجلال و الاکرام.
گلچین روزگار عجب خوش سلیقه است می چیند آن گلی که به عالم نمونه است،در کمال تأسف باخبر شدیم سید مسلم خادمی شاعر انقلابی و هنرمند خوشنویس استان کهگیلویه و بویراحمددار فانی را وداع گفت.بر خود وظیفه می دانم این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم ایشان و هنرمندان و صاحبان قلم تسلیت عرض نمایم و از خداوند متعال برای ایشان طلب مغفرت کرده و برای خانواده محترمشان صبر جمیل مسئلت می نمایم.

همچنین یدالله مرادی از چهره های فرهنگی و سیاسی استان نیز در پیام خود آورده است:در جوار مرقد زینب کبری سلام الله علیها خبر تاثر برانگیز و جانگداز رحلت معلم قرآن ،شاعر انقلابی و ولایی سید مسلم خادمی را دریافت نمودم.

باکمال تأسف فراوان در گذشت نابهنگام این همکار بزرگوار را به جامعه فرهنگی بالاخص مربیان عرصه تربیت تسلیت عرض نموده واز خداوند منان برای ایشان طلب غفران دارم .به یاد آن عزیز از دست رفته از محضر عمه اش استدعای کرامت و عنایت خاصه و برای خانواده محترم و مکرمش صبر و اجر طلب می نمایم. روحش شاد ویادش گرامی باد.

حوزه هنری و هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد در پیامی درگذشت سید مسلم خادمی شاعر و هنرمند خوشنویس فوق ممتاز گچسارانی را تسلیت گفتند.

در این پیام آمده است: رگذشت نابهنگام سید مسلم خادمی شاعر انقلابی و هنرمند خوشنویس فوق ممتاز استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران جامعه هنری استان را به سوگ نشاند.

این هنرمند پیشکسوت در طول سالیان متمادی تلاش شایانی برای تربیت هنرمندان خوشنویس استان از خود نشان داد و توانست شاگردان زیادی را به جامعه هنری تقدیم کند.

وی همچنین در زمینه سرودن اشعار انقلابی و مذهبی نیز اهتمام داشت که بدون شک درگذشت این هنرمند با اخلاق عرصه خوشنویسی و شعر ضایعه سنگینی برای هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.جامعه هنری کهگیلویه و بویراحمد این اتفاق ناگوار را به خانواده ی آن مرحوم و همچنین به تمام اعضای خانواده ی بزرگ خوشنویسی استان و کشور تسلیت عرض می‌کند.

گفتنی است مراسم تشییع و خاکسپاری این هنرمند گچسارانی روز یکشنبه  از محل غسالخانه باشت به سمت زادگاهش روستای عنا برگزار می شود.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها