نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. مهر 1397 - 16:36
رئیس حوزه علمیه گچساران گفت:بودجه ای کلان در شرکت نفت به عنوان بودجه مسئولیت های اجتماعی وجود دارد، اما درگچساران نمی دانیم چه اتفاقی می افتدو درکجا مصرف می شود،این بودجه مشخص است وقطعا شرکت نفت هم باید دراین مواردپاسخگو باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام ،سید رضا پروری رئیس حوزه علمیه امام صادق علیه السلام گچساران در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان که دردفتر امام جمعه برگزار شد،گفت:روایت وجود دارد که مردم طبق دین علما و مسئولین شان حرکت می کنند که دراین صورت باید خودسازی را ابتدا از خودمان آغاز کنیم.

بودجه کلان مسئولیت های اجتماعی درنفت

وی درادامه اظهارکرد:بودجه ای کلان در شرکت نفت به عنوان بودجه مسئولیت های اجتماعی وجود دارد، اما درگچساران نمی دانیم چه اتفاقی می افتدو درکجا مصرف می شود،این بودجه مشخص است و هیچ نقطه ای هم استثناءندارد و همه مناطق نفتخیز کشور چنین بودجه ای را دارا هستند که باید درامور فرهنگی شهرستان در خصوص موارد موردنیاز هزینه شود.

شرکت نفت باید پاسخگو باشد

پروری تصریح کرد:بنده به عنوان یک طلبه تاکنون چنین مسئله ای ندیده ام درحالی که بیشتر مناطق نفتخیز ،حداقل حوزه های علمیه حداقل یک سهمی دارند که بتوانند یک کارفرهنگی انجام بدهند؛قطعا چنین بودجه ای درشرکت نفت وجود دارد و نیاز به بازخواست متولیان امر فرهنگ دارد و قطعا شرکت نفت هم باید دراین مواردپاسخگو باشد.

برخی توهین ها هم به ما طلبه ها می شود

رئیس حوزه علمیه گچساران درادامه با اشاره به مشکلات معیشتی مردم افزود:در بحث مشکلات معیشتی ،مردم واقعا تحت فشارهستند و این درحالی است که  طلبه ها باید درکنار مردم مشکلات را تحمل کنیم و اتفاقا برخی توهین ها هم به ما طلبه ها می شود، متاسفانه هرچه داد و فریاد هم می زنیم کسی نمی شنود.

هیچ اراده ای برای رفع مشکلات مردم وجود ندارد

پروری گفت:متاسفانه دراین چندماه اخیر مشاهده می کنیم که هیچ اراده ای برای رفع مشکلات مردم وجود ندارد ،برجام را به مردم غالب کردند و گفتند که مشکلات معیشتی مردم حل خواهد شد،اماهیچ اتفاقی هم نیافتاد.

وی افزود:یعنی الان فقط هرچه که داریم از دست می دهیم و درقبالش هم چیزی بدست نمی آوریم،در شهرستان هم قطعا کارهای انجام شده است که با گران فروشی و احتکار برخود شود اما حداقل باید به مردم اطلاع داده و شفاف سازی صورت گیرد.

مغازه داری که احتکار کرده برای مردم مشخص شود

رئیس حوزه علمیه گچساران تصریح کرد:مغازه داری که احتکار کرده است و مشخص هم شده و اجناسش هم ضبط شده است باید پارچه ای به درب مغازه اش بزنند که برای مردم مشخص بشود ،یک رب گوجه به قیمت 7هزارتومان درج شده اما مغازه دار به قیمت 18هزارتومان به مردم می فروشد.

پروری درادامه اظهارکرد:این وضعیت معنی ندارد ،به هرحال باید مشخص شوداین وسط عده ای دارند تخلف می کنند یا مغازه دار،یا عامل توزیع و یا کارخانه دار ،حال چه کسی باید پیگری کند؟!دراین صورت اگر اقدامی هم انجام می شود باید به مردم هم اطلاع رسانی شود که فکر نکنند کسی به فکر حل مشکلاتشان نیست.

مسئولین پیگیر حل مشکلات مردم باشند

وی بیان کرد:بنابرفرمایش مقام معظم رهبری بیشتر این موارد گرانی هایی که اتفاق می افتد به نوعی جنگ روانی است؛ ترامپ چند دقیقه صحبت کرد بعدش قیمت دلار بالا رفت،خوب چه اتفاقی افتاد است که اینطور می شود؟،دراینصورت باید برای مردم آگاه سازی و شفاف سازی شود تا مردم اطمینان پیدا کنند که به مسئولین پیگیرحل مشکلاتشان هستند.

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها