نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
30. شهريور 1397 - 14:40
امام جمعه گچساران گفت:یکی از مشکلات روز جامعه و شهرستان در خصوص برگزاری مراسمات فاتحه برای درگذشتگان است در آموزه‌های دینی‌مان آمده که اگر شخصی فوت کرد صاحب عزا تا سه روز به زحمت نیافتد و این با آموزه‌های دینی ما منافات دارد، افرادی فقیر هستند و مجبور می‌شوند برای برگزاری مراسم فاتحه از دیگران قرض کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام سید امین الله حجازی؛امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی،در خصوص ویژگی‌های زیارت عاشورا اظهار کرد: زیارت عاشورا نشان از جایگاه والای امام حسین علیه السلام دارد چنانکه ایشان به مقامی رسیده است که خداوند بر او سلام می‌فرستند.

 امام جمعه گچساران افزود: خداوند می‌فرمایند" یا ابا عبدالله مصیبت شما برمن نیز سنگین است" ،که این خودیک حدیث قدسی است و عرش عظیم الهی عزادار شد. توصیه می‌شود آن چه که جامعه را استوار نگاه می‌دارد امام است و اگر تمام مردم در پشت سر امام حرکت کنند اگر تمام دنیا متحد شوند هم به جایی نخواهند رسید.

 اشکال کار در عدم تبعیت از رهبری 

حجازی با اشاره به اینکه برخی می‌گویند چرا رهبری این مشکلات کشور را حل نمی‌کند،گفت:اشکال کار در عدم تبعیت از رهبری و خود بزرگ بینی است و تبعیت نکردن از رهبری مشکلات را فراهم می‌کند، برخی جیره خوار هستند و با بیرون در ارتباط هستند و به دنبال آن هستند تا بگویند با دین نمی‌شود مشکلات را حل کرد.

شاهد اختلاس‌‌ های زنجیروار در کشور هستیم 

 وی افزود: کسی که با نان حرام بزرگ شود نمی‌تواند از ولی فقیه تبعیت کند و نمی‌تواند در مسیر حق قرار بگیرد، در حال حاضر شاهد اختلاس‌‌ هایی در کشور هستیم که علل آن این است که به صورت زنجیروار است و تشکر می‌کنم واز حجت الاسلام اژه‌ای که در حال حاضر اسم اختلاس گران را می‌برد که متوجه می‌شویم در پشت اینها چه کسانی هستند.

 امنیت امروز مرهون خون شهداء است

 حجازی درادامه تصریح کرد:امروز امنیت خود را مرهون خون شهداء، جانبازان و آزادگان و سربازان مخلص بی‌ادعای امام زمان (عج) و مدیریت مدبرانه و حکیمانه مقام معظم رهبری هستیم،آزادگان برگردن ما حق دارند چرا که برای امنیت امروز ما تازیانه خوردند و بر خود وظیفه می‌دانم از یکایک آنها تقدیر و تشکر کنم چنان که مقام معظم رهبری فرمودند، "آزادگان ما نامشان تا ابد ماندگار خواهد ماند".

دهه شصت هیچ گاه فراموش نخواهد شد

 امام جمعه گچساران درادامه نیز  با اشاره به روز 31 شهریورماه و آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: همه دشمنان دست در دست هم دادند تا ایران اسلامی پیروز نشود و به حول قوه الهی پیروزی از آن ما بود و دهه شصت هیچ گاه فراموش نخواهد شد.

 وی اظهار کرد:دشمن نمی‌دانست چنان که آن روز صدام اعلام کرد تا چند روز دیگر در تهران سخنرانی خواهد کرد اما این آرزو را به گور برد.

 برنامه های آمریکا به هم ریخت

خطیب جمعه گچساران با اشاره به نخست وزیر جدید عراق خاطرنشان کرد: مشاهده کردیم آمریکایی‌ها اعلام کردند برنامه‌های ما به هم ریخت وامروز ایران اسلامی در اوج عزت و سربلندی  در زیر چتر ولایت  فقیه در امنیت و اقتدار کامل به سر می‌برد.

با سوادانی با تقوا تربیت کنیم تا نتوانند زنجیروار اختلاس کنند

حجازی در ادامه به بازگشایی مدارس در اول مهرماه اشاره و اظهار کرد: علم به قلب انسان قوت می‌بخشد و به انسان حیات می‌دهد لذا باید تلاش کنیم فرزندانمان را عالمی، اخلاقی و اسلامی  به بار بیاوریم و با سوادانی با تقوا تربیت کنیم تا نتوانند زنجیروار اختلاس کنند که اگر باسوادانی با تقوا تربیت کنیم مملکت از همه مشکلات نجات پیدا خواهد کرد و دچار مشکلات امروزی نخواهد شد.

 وی با اشاره به یکی از مشکلات روز جامعه و شهرستان در خصوص برگزاری مراسمات فاتحه برای درگذشتگان تصریح کرد: دو سال است دنبال این موضوع هستیم و هر چه تلاش کردیم به نتیجه نرسیدیم و امروز از تریبون نماز جمعه در این خصوص از تمام مردم درخواست همکاری داریم.

 به کلی بحث پخت و پز را برداریم

حجازی اظهارکرد:در آموزه‌های دینی‌مان آمده است که اگر شخصی فوت کرد صاحب عزا تا سه روز به زحمت نیافتد و این با آموزه‌های دینی ما منافات دارد، افرادی فقیر هستند و مجبور می‌شوند برای برگزاری مراسم فاتحه از دیگران قرض کنند که خواهش می‌کنم به کلی بحث  پخت و پز را برداریم ومن از شمامومنین خواهش می‌کنم و از علما و روحانیون و اصحاب رسانه  درخواست دارم در منبر و سخنرانی‌ها و خبرهایتان این موضوع را انعکاس دهید.

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها