نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. شهريور 1397 - 21:43
رئیس جهاد کشاورزی گچساران گفت: به مناسبت هفته دولت طرح اقتصادی با اعتباری به مبلغ 92 میلیارد ریال در گچساران افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،علی مرادی عصر امروز در آیین کلنگ زنی گاوداری شیر صنعتی ۱۰۰ راسی که با حضور استاندار، نماینده مردم گچساران و باشت، فرماندار و دیگر مسوولان استانی و شهرستانی در روستای محمد آباد لیشتر گچساران برگزار شد، اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت ۸ طرح اقتصادی با اعتباری به مبلغ ۹۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۹۸ نفر در گچساران به بهره برداری و کلنگ زنی شد.

رئیس جهاد کشاورزی با اشاره به کلنگ زنی گاوداری شیر صنعتی ۱۰۰ راسی بیان کرد: این طرح در مساحت یک هکتار با زیر بنای چهار هزار و 363مترمربع  در این منطقه احداث خواهد شد.

 وی با بیان اینکه زمان بهره‌برداری از گاوداری شیر صنعتی 100 راسی 12 ماه اعلام شده است، گفت: این گاوداری سالانه 800 تن شیر و 20 تن گوشت تولید خواهد کرد.

 مرادی  با اشاره به اینکه کل میزان سرمایه‌گذاری 30 میلیارد ریال بوده است، ابراز کرد: مبلغ 20 میلیارد ریال از محل تسهیلات اعتبارات توسعه روستایی به این پروژه اختصاص داده شده است.

 رئیس جهاد کشاورزی گچساران بیان کرد:  با بهره‌برداری رسیدن این طرح سالانه 20 میلیارد ریال درآمد آن خواهد بود.

این مسوول ادامه داد: با بهره‌برداری از گاوداری شیر صنعتی 100 راسی  20 درصد به تولید گوشت و 35 درصد به تولید شیر در این شهرستان افزوده خواهد شد.

 مرادی اظهار کرد: با بهره‌بردای از گاوداری شیر صنعتی 100راسی برای0 نفر به صورت مستقیم و 20 نفر غیر مستقیم اشتغالزایی فراهم خواهد شد.

 در ادامه  این آیین به افتتاح کارخانه ذرت خشک‌کنی با ظرفیت اسمی سالانه چهار هزار تن اشاره و ابراز کرد:  کارخانه ذرت خشک‌کنی  در 10 هزار متر مربع و با زیر بنای 3 هزار متر مربع که شامل سوله، محل نصب دستگاه‌های خشک‌کن، آزمایشگاه، باسکول، ساختمان ادارای و استراحت‌گاه کارکنان است، امروز به بهره‌برداری رسید.

 مرادی ادامه داد:  با به بهره‌برداری رسیدن این طرح تعداد هشت نفر به صورت مستقیم و 27 نفر غیر مستقیم در این کارخانه مشغول  به کار خواهند شد.

 رئیس جهاد کشاورزی گچساران عنوان کرد: مبلغ 24 میلیارد ریال که از این مبلغ 20میلیارد ریال تسهیلات دریافتی و 4 میلیارد ریال سهم آورده شخص است.

این مسوول خاطرنشان کرد: سالانه 10 هزار تن ذرت دانه‌ای در گچساران برداشت می‌شود.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها