نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. شهريور 1397 - 15:39
استاندارکهگیلویه و بویراحمد گفت:باید در قیاس خودمان نهاد سازی کنیم ،علم و نهادینه سازی آن و تبدیل آن به ایده و محصول نیاز به ترتیباتی دارد که باید در سطح ملی نخبگان را شناسایی ، تقویت و بعد به تناسب از ظرفیت‌های آنها در مسائل کشور برای پیشبرد اهداف بهره برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،علی‌محمد احمدی،استاندارکهگیلویه و بویراحمد در اولین گردهمایی نخبگان شهرستان های گچساران و باشت که درسالن اجتماعات آزادی نفت و گاز گچساران برگزار شد،گفت:دربحث توسعه اگر کاستی های هم وجود دارد به گردن نفت انداخته می‌شود و تردیدی هم نیست اگر فقدان مدیریت در بهره گیری از منابع باشد یک کشور نیز دچار بلای منابع هم خواهد شد.

 وی افزود:یقین بدانید که محبت‌ها و موهبت‌های الهی هیچ گاه مانع توسعه یک جامعه نخواهند شدو اگر کره و ژاپن نفت هم داشتندچه بسا قدرت آنها به مراتب بیشتر از الان بود و لذا اگر ما استفاده بهینه از این منابع نکردیم تنها خود مقصرهستیم.

  وی افزود:امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی درحوزه علم ،فناوری و درحوزه تولید علم و دانشگاه ها و دیگر دستگاه های علمی تلاش های خوبی صورت گرفته است.

احمدی اظهارکرد:در بدو پیروزی انقلاب قریب به ۶۰ هزار دانشجو خارج از کشور و در ایالت‌های آمریکا مشغول به تحصیل بودند که هم اکنون این رقم به ۱۳ هزار نفر رسیده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمدتصریح کرد:اما این بدان مفهوم نیست که همه نخبگان و یا به عبارتی به عنوان فرار مغزها از این کشور رفته باشند که اگر یک نخبه بتواند در روند توسعه کشور تسریع ایجاد کند و از این مملکت برود آنوقت باید متاسف باشیم.

احمدی ادامه داد:کشور ظرفیت‌های خوبی دارد و باید تلاش کنیم با یک بستر نو در زمینه تولید علم از این ظرفیت‌ها بهره برد و باید این نکته را هم مد نظر داشت که دیگر فرایند تولید علم و سازو کاری که در دنیا است با آن شیوه سنتی ما همخوانی ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمدافزود: یکی از عزیزان در این همایش مطلبی را بیان کردند که در آینده جنگ دیگر بر  سر آب نیست و در آینده جنگ بر سر علم و فناوری است که بنده نیز متاسفانه می گویم اگر جنگ آب هم بود ،آب را داشتیم و دادیم و الان مشکل این است که اگر فناوری جنگ آینده است باید این ظرفیت را درخودایجاد کنیم و ان را بیاوریم.

وی درادامه گفت:در هیچ جای زاگرس در کوهپایه ها به اندازه کهگیلویه و بویراحمد چاه احداث نکردیم و در هیچ جای زاگرس به اندازه استان ما روان آب نداشتیم و این یعنی تاسف و بی برنامگی و امروز که ابزار جنگ نیز عوض شده انصافا نیاییم همین سازو برگ را برای علم و فناوری بکار بگیریم.

 احمدی افزود:باید در قیاس خودمان نهاد سازی کنیم ،علم و نهادینه سازی آن و تبدیل آن به ایده و محصول نیاز به ترتیباتی دارد که باید در سطح ملی نخبگان را شناسایی ، تقویت و بعد به تناسب از ظرفیت‌های آنها در مسائل کشور برای پیشبرد اهداف بهره برد.

وی ادامه داد: درداخل استان پارک علم و فناوری و مرکز رشد به تازگی شروع به فعالیت کرده و نباید آن انتظاری که از علم و فناوری یک استان بزرگتر داریم از این پارک علم و فناوری داشت.

استاندارکهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: درسفرریاست جمهوری حدود 3میلیارد تومان به پارک علم و فناوری تخصیص داده شد و جناب تاجگردون و مسئولین استانی پیگیری کردند و برای پارک علم و فناوری و مرکز رشد گچساران اعتباری 3میلیاردتومانی ملی درنظر گرفته شد که از محل توازن استانی هم چیزی حدود 3میلیارد تومان داده ایم .

احمدی تصریح کرد:یعنی اعتبار خوبی داده ایم که در این خصوص باید یک پرش خوب را داشته باشیم، اما دنیال این نیستیم که این پول برود خرج دیوان سالاری و ساختمان سازی و بروکراسی اداری شودبلکه در جاهایی هزینه شود که نخبگان فعالیت و تلاش می کنند.

وی افزود:این پول و هزینه را باید به سمت ایده ها هدایت کنیم در منطقه گچساران و باشت افق های خوبی را می بینم کارهای خوبی شروع شده و نه تنها در حوزه هوافضا بلکه درحوزه ژنتیک و گیاهان دارویی،در حوزه آب و خاک نیز کارهای فوق العاده ای را شروع کردیم.

استاندارکهگلویه و بویراحمد اظهارکرد:فقط با نگاه دولتی نمی توانیم به این اهداف رسیدو آن فردی که توان مالی دارد و برای عظمت این منطقه پا به یک سرمایه گذاری جدیدعلم محور ودانش بنیان می گذارد آن نخبه واقعی است.

استاندارکهگیلویه و بویراحمد گفت:جای جای این استان سرشار از چهره های علمی است که باید از ظرفیت همه نخبگان استان استفاده کنیم.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها