نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. مرداد 1397 - 12:57
برخی مسئولان گچساران نیز صدای زنگ خطر آسیب هاب اجتماعی را شنیده اندو آستین همت بالا زده اند و با ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و با در نظر گرفتن اعتباراتی ویژه این موارد را در اولویت کاری خود قرار داده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،چندروزی است که تابستان از میانه هم گذشته است و والدین هنوز به دنبال پر کردن اوقات فراغت فرزندانشان هستند،برخی ها از شهریه بالای باشگاه‌های ورزشی گلایه می‌کنند و از طرفی روان‌شناسان معتقدند که ورزش می‌تواند از گزینه‌های مطلوب برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان باشد.

هرچندبسیاری از خانواده ها  این نکته را بسیار تکرار کرده اند که در مناطق روستایی کمبود فضای ورزشی و تفریحی کاملا مشهود است و بسیاری از مناطق محروم با این کمبودها دست و پنجه نرم می‌کنند.

 از آنجا که زنگ خطر آسیب‌های اجتماعی در بسیاری از روستاهای محروم و  کم‌برخوردارگچساران به صدا درآمده است،لذا به نظر می‌رسد باید با در اختیار گذاشتن امکانات لازم به‌ویژه امکانات ورزشی از بروز چنین معضلاتی جلوگیری کرد.

با این تفاسیر برخی مسئولان گچساران نیز صدای این زنگ خطر را شنیده اندو آستین همت بالا زده اند و با ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و با در نظر گرفتن اعتباراتی ویژه این موارد را در اولویت کاری خود قرار داده اند.

از طرفی تجربه نشان می‌دهد که بیشتر قهرمانان ورزشی که در عرصه‌های بین‌الملل خوش درخشیده‌اند از درون همین روستاهای محروم و مناطق کم‌برخوردار برخاسته‌اند، بنابراین با افزایش امکانات ورزشی می‌توان استعدادهای تازه‌ای را کشف و به دنیا معرفی کرد.

این درحالی است که مدرسه هاکی روستای تلخاب شیرین گچساران در راستای اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و عملی کردن مصوبات جلسات اوقات و فراغت با همکاری آموزش و پرورش و هیئت هاکی این شهرستان راه اندازی شده است.

هرچند سید ظهیر الدین پورالحسینی مدیر آموزش و پرورش گچساران ،افتتاح مدرسه هاکی را نشان دهنده تعامل و همکاری مطلوب آموزش و پرورش با دستگاه های دیگر در جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان عنوان کرده است.کلاس های آموزشی زیر نظر نوروز حیدری، مربی سابق تیم ملی هاکی ایران در این روستا درحال برگزاری است.


بنابراین باید توجه داشت که پرداختن به ورزش مختص شهرنشینان نیست که تمامی انرژی و توان مسئولان بر شهروندان متمرکز شود، بلکه جوانان و نوجوانان مناطق محروم و محلات کم‌برخوردار و روستاها نیز این حق را دارند که از این امکانات بهره‌مند شوند تا آسیب‌های اجتماعی به‌‌ همان میزان کاهش و سلامت اجتماعی در جامعه افزایش یابد. 

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها