نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
9. خرداد 1397 - 12:52
مدیرکل کار کهگیلویه و بویراحمد گفت:مسئولین گچساران تا الان چکاری برای اشتغال جوانان انجام داده اند، متاسفانه طرح هایی که دردستگاه های اجرایی مانده است نزدیک به 54طرح است وچرا باید حق جوانان گچساران با اینگونه بی توجهی ها پایمال شود و سهم این شهرستان به شهرستان دیگری واگذار شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،پروانه نیک مرام ،مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در نشست کارگروه اشتغال گچساران که با حضور جمعی از روسای ادارات و کارخانه داران در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد،گفت:وقتی سخن از کار می شود همه ذهن ها معطوف به اداره کار می شوند درصورتی که ما کارشناسان اداره کار اعتقادمان براین است که اگر همه دستگاه ها ،نهادها و مسئولین همت کنند و تلاشی صورت گیرد این نرخ بیکاری که الان بسیار نگران کننده است را نخواهیم داشت.

214میلیارد سهم اشتغال روستاییان

وی افزود:در نیمه دوم سال96ابلاغ اعتباری به کل کشور از صندوق ملی تعلق گرفت و سهم استان ما دربحث اشتغال فراگیر روستایی و عشایری 214میلیارد تومان با نرخ سود بسیار پایین 6درصدبود که جامعه هدف دراین طرح فقط روستاییان و عشایر هستند.

نیک مرام اظهارکرد:در بحث اشتغال فراگیرجامعه هدف هم شهر و هم روستا مد نظر است اما نرخ سود کمی متفاوت تر است و 16تا 18درصد است ،بحث یارانه به بحث اشتغال فراگیرتعلق خواهد گرفت که دولت سه هدف بزرگ در این طرح را پیش بینی کرده است.

ایجاد اشتغال برای جوانان فارغ التحصیل

مدیرکل کار کهگیلویه و بویراحمدتصریح کرد:اولین هدف این طرح ایجاد اشتغال برای جوانان فارغ التحصیل بیکار است و دومین هدف در بحث روستایی و عشایری جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر است و سومین هدف این طرح نیز حفظ و صیانت از نیروی کار و اشتغال موجود است.

سهم 33میلیاردی اشتغال زایی درگچساران

وی درادامه گفت:زمان این طرح محدود است و ما تا پایان تیرماه بیشتر نمی توانیم این طرح را داشته باشیم یعنی یک فرصت طلایی است که دراختیار من و شماها قرار گرفته است که در بحث اشتغال فراگیر 81طرح در شهرستان گچساران تا به امروز با مبلغ 33میلیارد تومان و با اشتغالزایی 744نفر تصویب شده است که اگر این اتفاق بیافتد قطعا نرخ اشتغالی که هم اکنون درگچساران که بسیار نگران کننده است، تغییر خواهد کرد.

بی توجهی مسئولین گچساران درجذب اعتبارات

نیکمرام اظهارکرد:باید پرسید که مسئولین گچساران تا الان چکاری برای اشتغال جوانان انجام داده اندو  از 33میلیاردی که تصویب شده است و درکارگروه فنی که در اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی وجود داردتنهاحدود 43میلیون تومان تنها دریک طرح تصویب شده و سه طرح صندوق کارآفرینی که تا الان تصویب کردیم ،فرستادیم وجذب کردند دوتا طرح 15میلیون تومانی با یک طرح 12میلیون تومانی است.

تنها 43میلیون از 33میلیارد تومان جذب شد

وی افزود:ببینید چه اتفاقی افتاده است که از 33میلیارد تومان تنها چه رقمی جذب شده است؟؟!سه بانک(توسعه تعاون،پست بانک و کشاورزی) و یک صندوق کارآفرینی داریم که متاسفانه هیچ اقدام دیگری در گچساران صورت نگرفته است و این آمار واقعا نگران کننده است.

مدیرکل کار کهگیلویه و بویراحمدتصریح کرد:در کارگروهی که در یاسوج با حضور نماینده رئیس جمهور داشتیم هر شهرستانی را که سهمیه اش را جذب نکند به شهرستان دیگر منتقل می کنیم،اما بنده به عنوان یک کارشناس حاضر نیستم حتی یک ریال از سهم گچساران را به محرومترین نقطه دیگر این استان منتقل کنم.

سهم گچساران به شهرستان دیگری واگذار می شود

وی افزود:باید پرسیدکه دستگاه های اجرایی گچساران در بحث اشتغال زایی چکاری انجام داده اندو متاسفانه  طرح هایی که دردستگاه های اجرایی مانده است نزدیک به 54طرح هستندو چرا باید طرح ها در دستگاه های اجرایی گچساران بمانند و سهم این شهرستان به شهرستان دیگری واگذار شود.

آمار نگران کننده گچساران درجذب اعتبارات اشتغال

نیکمرام درادامه گفت:همین طور اگر در استان هم کاری در این زمینه انجام نشود سهم استان دیگری که موفق کار کرده است واگذار خواهد شد،  این واقعا آمار نگران کننده ای است برای شهرستان گچساران که با 81طرح و 33میلیارد تومان پرداختی تنها رقم پایینی را در بحث اشتغال زایی جذب کرده اند.

تصویب طرح 10میلیاردی کارخانه روغن

مدیرکل کار کهگیلویه و بویراحمدتصریح کرد:دستگاه های اجرایی گچساران چرا پرونده هایی را که فرستادند، رصد نکردند ما درگچساران یک طرح 10میلیاردی را در کارخانه روغن این شهرستان داریم و تصویب شده است و آیا دستگاه های اجرایی یکبار هم برای این طرح مراجعه کرده اند .

غفلت دستگاه های اجرایی  گچساران از طرح های اشتغالزایی 

وی درادامه اظهارکرد:در بحث گردشگری درحال حاضر 4طرح یک میلیاردی و دو میلیاردی داریم که تصویب شده است اما نمی دانم چرا دستگاه های اجرایی واقعا از طرح های اینچنینی در گچساران غافل شده اند.

چرا مسئولین گچساران سکوت کرده اند

نیک مرام تصریح کرد:طرح هایی که درشهرستان گچساران می تواند اشتغال پایداری هم داشته باشدو تعجب می کنم که چرا مسئولین اجرایی شهرستان تا الان سکوت کرده اند در حالی که در کوچکترین شهرستان نزدیک به 2میلیارد تومان جذب و پرداختی داشته ایم ولی درگچساران هیچ اتفاق خاصی نیافتاده است.

 مدیرکل کار کهگیلویه و بویراحمدافزود:در بحث کارورزی سهم شهرستان 620نفربوده است اما از همین تعداد چه اقداماتی صورت گرفته است و تنها با 13نفر قرارداد بسته شد و متاسفانه هیچ اتفاق خاصی از ابتدای سال 96تاکنون درشهرستان گچساران در بحث کارورزی هم نیافتاده است.

وضعیت تاسف بار اشتغالزایی درگچساران

نیکمرام گفت:دربحث کارآموزی هم که متولی آن سازمان فنی و حرفه ای است ملاحظه می کنید که آخرین شهرستان در سطح استان بازهم شهرستان گچساران است که  هم دربحث اشتغال فراگیر،هم دربحث تسهیلات روستایی و عشایری هم دربحث کاروزی و هم دربحث کارآموزی همه این آمارها ،امارهای نگران کننده ای در گچساران است.

عمکرد همه بانک های عامل صفربوده است

وی درادامه تصریح کرد:به هرحال خواهشمندم مسئولان اجرایی گچساران این وقت کمی را که دراختیار دارید غنیمت بشمارند.دربحث اشتغال فراگیر 8بانک عامل وجود دارد که اقدامات و عملکرد همه آنها منهای صندوق کارآفرینی (سه طرح ریز را پرداخت کرده است) در این پرونده هایی که از سامانه کارا گرفتم همه صفربوده است .

نیکمرام اظهارکرد:خواهش دارم که دستگاه های اجرایی شهرستان در فرصت باقی مانده بیشترین تلاش را انجام دهند، البته طرح های ریزی را که درهفته گذشته فرستاده شده است فعلا این طرح ها را کنار گذاشته ایم چرا که بیشترین پرداختی هایی که الان داشته ایم دربحث طرح های ریز بود است.

انحراف در طرح های ریز زیادبوده است

مدیرکل کار کهگیلویه و بویراحمدافزود:کارشناسان اداره کار و مسئولین بانک ها و کمیته نظارت ،بررسی هایی را انجام داده اند که امکان انحراف در طرح های ریز زیادبوده است اینکه طرح هایی که واقعا می تواند اشتغال پایداری داشته باشد، باید بفرستید.

وی اظهارکرد:طرح ها را می توانیم تا سقف 5میلیارد تومان در سطح استان تصویب کنیم البته به اضافه سهم آورده که 6میلیارد تومان می شود، بیش از این مقدار هم اگر واقعا طرحی وجود دارد به تهران می فرستیم تا تصویب شود.

حق جوانان گچساران نباید با اینگونه بی توجهی ها پایمال شود

نیکمرام افزود:دستگاه های اجرایی باید پیگیر باشند که این طرح ها درکجا مانده است و اجازه ندهند این سهمیه از شهرستان حذف شود و یا به شهرستان دیگر واگذار شود به هرحال حق جوانان گچساران نباید با اینگونه بی توجهی ها پایمال شودو باید پرسید که چرا تا الان هیچ اقدامی دراین پرونده ها انجام نداده اند.

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها