نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. دى 1396 - 13:20
اظهارات مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:
در پیگیری مطالبات مردم موفق عمل نکردیم/مسئولان درد مردم را بفهمند
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اغتشاشات اخیردرکشور گفت:همه مسئولین به خوبی می دانند که ما باید بخشی از این عوامل را به خودمان نسبت دهیم و بخشی از این عوامل را به دشمن نسبت دهیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای اداری گچساران که درمحل فرمانداری این شهر برگزار شد،با اشاره به جایگاه حقوق شهروندی گفت: در مکتب و مذهب ما بحث حقوق شهروندی و رعایت حقوق دیگران و مسئولیت پذیری جایگاه فوق العاده ویژه ای دارد که صحبت کردن در این خصوص به نوعی زیره به کرمان بردن است.

مسئولان ببینند کجای کارند

وی افزود:اما گاهی وقت ها تلنگری بوجود می آید که ما مسئولان را از خواب غفلت بیدار می کند ،لذا هر از چند گاهی لازم است که دوستان خودشان را مرور کنند ، ببینند کجای کارند و چه جایگاه و مسئولتی دارند.

میرمحمدی تصریح کرد:گاهی اوقات فردی مسئول نیست و انتظار از او هست ،اما آن انتظاری که از فردی که امروز امورات مردم ،مال مردم، ناموس مردم، امنیت مردم، فرهنگ ودین مردم را در اختیار دارد بسیار سنگین است.

وی اظهارکرد:ما اعتقاد داریم که هرکاری که انجام می دهیم نتایج همه آنها را خواهیم دید واعتقاد داریم در همین دنیا بسیاری از اعمالی که انجام داده ایم و چون آثار وضعی دارد ،نتیجه آنها را می بینیم.

مسئولان نگهبان و پاسبانان جامعه اند

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت:شمامسئولان در واقع نگهبان و پاسبانان جامعه هستید،باید بدانیم این انقلاب به راحتی بدست نیامده و محصول فداکاری ها جانفشانی ها،تبعید ها،تحقیرها و امثال این هاست که از قرن ها پیش از بزرگان شیعه بوده تا به اینجا رسیده است.

وی افزود:در اوایل انقلاب چقدر مردم مخلصانه فرزندانشان را به مسلخ عشق بردند و تقدیم این انقلاب کردند و امروز صندلی ها ما مسئولین روی خون شهدا بنا شده است وهرمسئولی اقدامی انجام دهد که نظام و انقلاب آسیب ببیند، یعنی مردم ناراضی باشند مورد لعن و نفرین شهداء قرار خواهند گرفت.

میرمحمدی تصریح کرد:مسئولیتی که ما امروز داریم یک فرصت است که در بسیاری از جاها خیلی به این امورات کم توجهی می شود،توصیه داریم این عهدنامه مالک اشتر را مدیران و مسئولان حتما مطالعه داشته باشند.

حاکمیت جمهوری اسلامی برای رفع تبعیض بنا شده است

وی گفت:حاکمیت جمهوری اسلامی برای اجرای عدالت بنا شده است برای رفع تبعیض برپا شده و برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم بنا شده ،نه اینکه به عنوان مثال بنده نوعی اینجا نشسته باشم و این را فرصتی برای قدرت نمایی، خودنمایی،قیافه گرفتن،حیف و میل بیت المال و سوءاستفاده از مسئولیتم قرار بدهم.

 مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمدتصریح کرد:امروز همه آنچه شما مثبت انجام می دهید در جهت رفع مشکلات مردم، در واقع در راستای حقوق شهروندی است و حقوق شهروندی آن موضوعی نیست که در واقع خیلی فانتزی و دست نیافتنی باشد.

میرمحمدی اظهارکرد:اگر مسئولین به جای اخم با مردم با لبخند و از روی عشق و علاقه برخورد کنند به نوعی حقوق شهروندان را رعایت کرده ایم.

بخشی از حوادث اخیر به عملکرد مسئولان بازمی گردد

وی درادامه با اشاره به شورش ها و اغتشاشات اخیردرکشور گفت:همه مسئولین به خوبی می دانند که ما باید بخشی از این عوامل را به خودمان نسبت دهیم و بخشی از این عوامل را به دشمن نسبت بدهیم.

میرمحمدی ادامه داد:مردم بیکارند، مردم فقیرندو فقر اقتصادی فقر فرهنگی را به همراه خواهد داشت و ورود به موضوعاتی مثل آسیب های اجتماعی، بحث سرقت و توزیع مواد مخدر ، خودفروشی و امثالهم را به همراه خواهد داشت .

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمدتصریح کرد:شما مسئولان این را هم بدانید که هرجوانی به خاطر فقر و بیکاری اقدامی را انجام بدهد وما بتوانیم مشکلش را حل کنیم اما حل نکردیم ما هم شریک هستیم.

مردم با هیچکس عقد اخوت نبسته اند

میرمحمدی تصریح کرد:همانطور که حضرت امام(ره) فرمودند:من باهیچکس عقد اخوت نبسته ام، به نظرم مردم هم با کسی عقد اخوت نبسته اندو ما وظیفه داریم این مشکلات مردم را حل کنیم.

مسئولین خوب کار نکردند

وی افزود:البته ما مسئولین هم خوب کار نکردیم و اگر در واقع مسائل اجتماعی را به خوبی رسیدگی می کردیم ،تبدیل به مباحث امنیتی نمی شد ، تبدیل به بحران های اجتماعی نمی شد و این درواقع نشانه و اماره این است که ما دراین زمینه موفق نبوده ایم.

درپیگیری مطالبات مردم کاری چندانی نشده است

وی افزود:ما متاسفانه به مسائل و بحران های اجتماعی توجهی نداریم ،به مسائل فرهنگی توجه نداریم ،به فرهنگ دینی توجه نداریم و در حوزه فرهنگی و دینی و بحث رعایت قانون و پیگیری مسالمت آمیز و مطالبات مردم هم کاری چندانی نکردیم.

میرمحمدی اظهارکرد:یعنی حتی به فرزندانمان هم یاد ندادیم که بیایندمطالبات خود را قانونمندو آرام بیان کنند و دچار احساسات نشوندکه این موارد هم در راستای همان حقوق شهروندی است که باید کار بشود.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمدتصریح کرد:اولا خود فردی که به عنوان مسئول است باید قانون اساسی را بداند و از مفاد حقوق شهروندی نیز اطلاع داشته باشد و بایددر راستای تسهیل امور تلاش کنیم و حرکت کنیم.

مسئولین بحث بازرسی ها را باید جدی بگیرند

وی ادامه داد:مسئولین بحث بازرسی ها را باید جدی بگیرند و در بازرسی ها فقط بحث سوری نباشد و اگردستگاهی خوب عمل نکرده باید تذکر داده شود که رفع شود اگر حل نکرد باید برخورد شود.

میرمحمدی تصریح کرد:فرصتی نیست و نباید در این موارد فرصت سوزی بشود،یکسال طرف دراداره ای کار می کند بعد متوجه می شویم تا اصلا حقوق مردم درآنجا رعایت نشده است ودراتاقش بروی مردم بسته است و اداره افراد ،جریان و گروه خاصی شده است.

وی گفت:مسئولان موضوعی که باید پیگیری کنند و توجه داشته باشند این است که در مستند سازی و ارائه گزارش به مردم بسیارضعیف هستیم و متاسفانه رسانه ها به جای اینکه بیایند به این موضوعات مهم بپردازند به موضوعات و بحث های جنجالی بی فایده ای می پردازند.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمداظهارکرد:ما انتظار داریم مسئولان بحث سرکشی به روستاها و مناطق محروم را در برنامه داشته باشند.

میرمحمدی گفت:مسئولان بحث آشنایی با حقوق شهروندی را جدی بگیرند و امیدوارم همه عزیزان در راستای وظیفه دینی و اداری شان موفق باشند و از این حادثه ای که اتفاق افتاده درس عبرت بگیریم و بیدار هم بشویم ، رسیدگی کنیم هم به مشکلات بیکاری و فقرمردم و اگر در جایی تبعیضی هم وجود دارد نسبت به این موضوعات حساسیت داشته باشیم.

باید از این حوادث فرصت ساخت

وی ادامه داد:این اتفاقات و حوادث در جای خود شر است اما انصافا باید از این تهدیدها فرصت ساخت، همه به نوعی یک تلنگری خوردیم و فرصت هم هست که به مشکلات مردم رسیدگی کنیم همه مردم اهل این کشورند و همه حقوقی دارند و باید حقوق مردم رعایت شود.

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها