نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
9. دى 1396 - 12:23
تاجگردون نوشت:از آغاز دوران وکالت مردم شریف گچساران و باشت مطلع گردیدم جریانات رفاقت گرایی و به روش‌های غیرقانونی زمین‌های مرغوب اطراف شهرستان گچساران را به اشکال مختلف و به افرادی که ذی‌حق نبوده و یا ارتباط خاص داشتند واگذار کرده و یا در حال واگذاری هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،غلام رضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت درمجلس درنامه ای به استاندارکهگیلویه و بویراحمد از تخلفات گسترده در واگذاری زمین های اطراف گچساران خبر داد.

بسمه‌تعالی

جناب آقای دکتر احمدی

استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد

با سلام و احترام

خواهشمند است این یادداشت (که البته ناگزیر شدم رسانه‌ای کنم تا شاید به نتیجه برسد) را مطالعه و اعلام نتیجه فرمایید.

از آغاز دوران وکالت مردم شریف گچساران و باشت مطلع گردیدم جریانات رفاقت گرایی و به روش‌های غیرقانونی زمین‌های مرغوب اطراف شهرستان گچساران را به اشکال مختلف و به افرادی که ذی‌حق نبوده و یا ارتباط خاص داشتند واگذار کرده و یا در حال واگذاری هستند.

تمامی ظرفیت اجرایی فرمانداری محترم و دفتر خود را بسیج کرده تا در حد توان سروسامانی به این وضع داده و علیرغم اینکه تلاش زیادی صورت گرفته ولی داستان‌همچنان ادامه دارد و نتوانستم به نتیجه مطلوب برسم. اگرچه زمین‌هایی درگذشته به برخی از مسئولین و صاحب نفوذان واگذار گردیده و به نظر نمی‌رسد بشود کاری کرد ولی حداقل انتظارم این بود موارد در حال واگذاری متوقف و یا اینکه دستگاه‌های اجرایی مرکز استان خود را مکلف بدانند از واگذاری زمین بدون نظر مسئولین محلی خودداری نمایند.

یک نمونه اخیر را به شرح زیر به استحضار می‌رسانم:

قریب به یک ماه پیش یکی از مالکین عرفی اطراف شهر دوگنبدان که به نظرم تا حدودی ذی‌حق است طی پیامکی از من درخواست داشت چرا به خانواده ما که تعداد بسیار زیادی جوان بیکار داریم زمین عرفی خودمان را برای فعالیت دامی و زراعی واگذار نمی‌کنند ولی به شخص یا اشخاص دیگر که از دیگر نقاط دیگر استان معرفی شده‌اند واگذار می‌کنند. باور نکردم ولی حساس شدم و دیدم گویا موضوع صحت دارد. تعجب کردم که چگونه در جوار شهر دوگنبدان که مجوز آب ‌داده نمی‌شود زمین واگذار شده است؟!

از مسئولین منابع طبیعی و امور آب شهرستان جویا شدم دیدم حرف درست است. بررسی کردم و متوجه شدم که به وی نامه داده شده است که از محل سد شیو در ممسنی به این زمین آب‌داده خواهد شد، آن‌هم در سال نودوشش! سدی که نه قرار است ساخته شود و نه اگر ساخته شود آبی به این منطقه می‌آید (مشابه این حالت را در دو سه سال گذشته داشتیم، ورود کرده و خواستار لغو این روش شدم که تاکنون فکر کرده‌ام که منتفی شده و بیم آن دارم که آنان‌ هم لغو نشده باشند…).

سؤال کردم این فرد که زمین را به آن واگذار کرده‌اند کیست. یکی از مسئولین ادارات به من گفت به ما گفته‌اند از همکاران اداره اطلاعات است و سریع تأیید کنید. می‌دانستم این حرف دروغ است چون حساسیت اداره اطلاعات را بخصوص در چند سال گذشته میدانم و یقین دارم سوءاستفاده است و به همین دلیل مدیرکل محترم اداره اطلاعات را در جریان قراردادم و یقین پیدا کردم وابستگی این افراد به این اداره دروغ است.

به مدیرعامل محترم امور آب و مدیرکل جهاد کشاورزی استان تذکر دادم و گوشزد کردم کار شما خلاف است و هرکدام اظهار بی‌اطلاعی کردند. ولی با تذکر این‌جانب مجوز غیرقانونی تخصیص آب را لغو کردند و قاعدتاً می‌بایستی مجوز واگذاری لغو شود.

علیرغم اینکه این روزها به دلیل بررسی بودجه مشغله کاری‌ام زیاد است ولی متناسب با وقتم این موضوع را به‌عنوان نمونه پیگیری می‌کردم.

چند روز پیش یکی از دوستان قدیمی خودم که سال‌ها زیارتش نکرده بودم را در راهروی کمیسیون‌های مجلس که افراد فقط با دعوت کمیسیون می‌توانند به آن طبقه بیایند دیدم. خیلی خوشحال شدم و علیرغم اینکه وقت کافی نداشتم به‌رسم ادب خدمتشان ایستاده تا سلام و علیکی کرده و از گذشته یادی کنم. دیدم این عزیز شخصی است که زمین به او واگذار شده یا در حال واگذاری است. از من خواست از این جریان بگذرم (جل‌الخالق من که نامه‌ای ننوشته بودم و فقط تلفنی از چند مسئول پیگیری کردم چطور سراغ من آمده؟!) از او عذرخواهی کرده و عرض کردم من نمی‌توانم به مردم حوزه انتخابیه‌ام خیانت کنم و چطور ممکن است جواب کسی را بدهم که مالک عرفی منطقه است و زمین به او تعلق نگیرد. در آخر من را برادرانه نصیحت کرد این‌قدر در این مسائل ریز نشو و تو انسان بزرگی هستی و حیف است خودت را درگیر این موضوعات ریز کنی. شاید درست بگوید، من این روزها و شب‌ها در فکر این هستم چگونه بودجه ۹۷ را ببندیم که نه به مردم ایران فشار بیاید و نه دولت قفل شود. به این فکر می‌کنیم چگونه رونق را به اقتصاد برگردانیم و از این قبیل موضوعات چرا وقتم را روی واگذاری یک قطعه زمین بگذارم که حالا به علی بدهند یا به حسین!

به او گفتم عذر می‌خواهم نمی‌توانم به رأی موکلینم و عهدی که با آنان بستم بی‌توجه باشم.

مجدد با مسئولین استان تماس گرفتم، دیدم بله نماینده مردم هم برای پیگیری حقوق مردم سنگ و قلاب می‌شود تا چه رسد به مردم ضعیف. کار انجام‌نشده تا من را از پیگیری مأیوس کنند.

آقای استاندار عزیز، شما بهتر از هرکسی نسبت به حقیر شناخت داشته و شاید از این نامه متعجب شوید. این یادداشت تلنگر است تا به اطرافمان بیشتر حساس شویم.

نمی‌گویم همین‌الان که این نامه را می‌خوانید، بلکه تصمیم بگیرید اولین لحظه‌ای که پشت میزتان نشستید مسئولین ذی‌ربط استان را بخواهید، مدارک را بگیرید و مانع از این اجحاف شوید و بعد فرماندار گچساران را بخواهید و بگویید مدارکی که ۴ سال است حرص آن را می‌خورید خدمتتان بیاورد و بعد از مدیرکل محترم دادگستری که قاضی شریف و مقتدری است بخواهید سریع ورود کند و تیمی امین و پاک که تحت نظر خودش باشد مأمور کند و هر آنچه در ده سال گذشته به هر بهانه‌ای واگذار کرده‌اند و یا در حال واگذاری است ببینید و اگر خلاف قانون و عرف بوده مانع شوید تا این‌گونه نباشد که مردم عزیز فکر کنند آنچه حاکم است خواص هستند و نه قانون…

یقین بدانید مردم شریف منتظر اقدام شما هستند.

غلام‌رضا تاج گردون

رونوشت:

جناب حجت‌الاسلام مزارعی مدیرکل محترم دادگستری استان؛ خواهشمند است چون بیم دارم اصل نامه به دست شما نرسد این یادداشت رسانه‌ای را رسمی تلقی کنید و رسالت خود را در خصوص یک دوره به عمل رسانید.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها