نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. آذر 1396 - 16:04
رفع کمبودها، تامین و تجهیز بیمارستان‌ بی بی حکیمه و مشکلات راه اندازی بیمارستان نرگسی کوی کارکنان و بکاری گیری نیروی انسانی جدید در این شهرستان از وعده های معاون وزیربهداشت در گچساران بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، قاسم جان بابایی،معاون درمان وزارت بهداشت و درمان در بازدید از بیمارستان‌های گچساران که با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و جمعی از مسئولان صورت گرفت،اظهارکرد:مطالبات عقب افتاده پزشکان کشور تقریبا به طور متوسط بین 12 ماه عقب ماندگی نیروی انسانی طرح کارانه داریم که البته برخی از استان‌ها مانند کهگیلویه و بویراحمد عقب ماندگی کارانه آنها به 15 ماه رسیده است.

عقب ماندگی 15ماهه کارانه در کهگیلویه و بویراحمد 

وی افزود:بیشتر مطالبات ما از بیمه است وتقریبا بیش از90 درصد درآمد وزارت بهداشت از بیمه است و این عقب ماندگی بیمه است نه عقب ماندگی وزارت بهداشت.

جان بابایی با اشاره به وضعیت بیمارستان قدیمی(شهید رجایی) شهرستان گچساران تصریح کرد: با توجه به اجرای طرح تحول سلامت در کشور بیمارستان قدیمی این شهرستان به لحاظ قدیمی بودن زیرساخت های آن ،قطعا باید بار این بیمارستان نیز کمتر شود.

کمبود تجهیزات دربیمارستان بی بی حکیمه گچساران

وی با اشاره به راه اندازی بیمارستان بی‌بی حکیمه درگچساران، گفت:این بیمارستان به دلیل کمبود تجهیزات و نیروی انسانی، از تمام بخش‌های آن استفاده نمی شود و باید کمک کرد تا تجهیزات و نیروی انسانی آن تامین شود.

معاون وزیر بهداشت اظهارکرد: با توجه به اینکه گچساران شهرستان بزرگی است ،بیمارستان‌های آن باید تخصصی‌تر شوند وانشاءالله بیمارستان بی‌بی حکیمه یک بیمارستان کودک و مادرخواهد بود که در آن فقط خدمات مادر و کودک ارائه شود.

وی با اشاره به دیگر بیمارستان در حال ساخت(نرگسی کوی کارکنان) دراین شهرستان تصریح کرد: انشاءالله بتوانیم برای این بیمارستان خدمات تخصصی‌تری را تعریف کنیم و در مجموع این سه بیمارستان در شهرستان گچساران بتوانند خدمات مکمل ارئه دهند تا مردم خدمات کامل بگیرند و خدمات موازی با آن را دریافت نکنند.

معاون وزیربهداشت خاطرنشان کرد:قدم‌های بزرگی در دوره قبل دولت برداشته شده و آثار تغییر طرح تحول سلامت در بیمارستان قدیمی این شهرستان نمایان است.

راه اندازی مرکز ناباروری در گچساران

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز ناباروری در بیمارستان بی‌بی حکیمه گچساران تصریح کرد: یکی از مهمترین بخش ها در بیمارستان بی بی حکیمه بخش ناباروری است که بیمارستان بی‌بی حکیمه زیرساخت خوبی دارد و بخش نازائی دارد و با توجه به اینکه رئیس بیمارستان بی بی حکیمه خود پزشک متخصص نازائی است باید تلاش کرد که در کوتاهترین زمان ممکن تجهیزات لازم در بخش اطفال ، زنان، جراحی و نازائی را برای این بیمارستان تامین کنیم.

عقب ماندگی کهگیلویه و بویراحمد درطرح تحول سلامت

معاون درمان وزارت بهداشت و درمان با بیان اینکه طرح غربالگری به صورت رایگان انجام می شود،گفت: در حوزه بهداشت برای زنان باردار نیز این طرح به صورت رایگان انجام می‌شود؛ با وجود اجرای طرح تحول سلامت در کشورکه تاکنون پیشرفت خوبی داشته ولی میزان عقب ماندگی در استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان زیاد است.

تامین تجهیزات مرکز غربالگری ماموگرافی درگچساران

جان بابایی ادامه داد:غربالگری سرطان پستان و دهانه رحم با همت وزارت بهداشت ،تجهیزات آن در گچساران تامین خواهد شد وانشاءاالله تجهیزات یک مرکز غربالگری مربوط به ماموگرافی و خدمات دهانه رحم که جز سیاست دولت است در این شهرستان تامین خواهد شد.

وی با اشاره به مطالبات عقب مانده پزشکان طرح خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد از مطالبات که به پرسنل داده می شود از بیمه است و این عقب ماندگی مربوط به بیمه است که انشاءالله در یکی و دو هفته آینده این منابع تامین و تزریق خواهد شد.

جان بابایی از عدم پرداخت معوقات پزشکان و پرستاران طرحی کهگیلویه و بویراحمد ابراز نگرانی کرد و گفت: این استان تنها جایی در کشور است که با چنین مشکلی مواجه است،حقوق معوقه کارکنان طرحی بخش بهداشت به موضوع طرح تحول سلامت ارتباطی ندارد واین مشکل باید در کمترین زمان ممکن برطرف شود.

رفع مشکل حقوق کارکنان طرحی کهگیلویه و بویراحمد

جان بابایی افزود: اوایل دی امسال میزان اعتبارتی در بخش درمان در کشور تزریق خواهد شد که امید است این میزان عقب افتادگی حقوق کارکنان طرحی کهگیلویه و بویراحمد برطرف شود.

گفتنی است رفع کمبودها، تامین و تجهیز بیمارستان‌ بی بی حکیمه و مشکلات راه اندازی بیمارستان نرگسی کوی کارکنان و بکاری گیری نیروی انسانی جدید در این شهرستان از دیگر وعده های سفر معاون وزیر به این شهرستان بود.

انتهای پیام

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها