نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
11. آذر 1396 - 23:49
دبیرجمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی گفت:وقتی جوانان ما از بیکاری و مردم ما از فقر در عذابند چه فایده‌ای دارد منابع مالی را هزینه پروژه‌های اولویت دهم بکنیم وقطعا چنین فرصت‌هایی به سختی نصیب استان کهگیلویه و بویراحمد خواهدشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،احمد خورشیدی‌آزاد دبیرجمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی در گفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی با اشاره به برخی راهکارهای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهرستان‌های گچساران و باشت، گفت: توسعه شهر‌ها و مناطق به مزیت‌های اقتصادی آنان وابسته است و در دنیا این مزیت‌ها را شناسایی و به ثروت و اشتغال تبدیل می کنند.

وی افزود: به همین دلیل اگر بخواهیم راجع به توسعه گچساران و باشت طرح‌های با توجیه اقتصادی و رویکرد اشتغالزایی بومی مطرح کنیم باید از تولید فرآورده‌های جدید نفت و گاز مانند ان جی ال با قیمتی ۴ برابر نفت خام  و کشاورزی گچساران به ویژه کاشت آلوئه ورا و تولید فرآورده‌های آن و سبزی کاری نمونه آن و تبدیل این شهرستان به قطب سبزی ایران بگوییم.

وجود2هزار گیاه دارویی در بویراحمد

خورشیدی آزاد تصریح کرد:در خصوص توسعه یاسوج نیز باید به سراغ گیاهان دارویی این شهرستان رفت که گفته شده 2هزار نوع آن در بویراحمد وجود دارد و جنگل بلوط و تبدیل آن به قطب تولید مبلمان و نئوپان و پارکت و فرآورده‌های چوبی ایران و تولید فرآورده از میوه بلوط از جمله پودر تسهیل کننده حفاری چاه‌های نفت و تولید خوراک دام و طیور و داروهای گیاهی و انواع نان و شیرینی‌ها را در دستور کار قرارداد.

خورشیدی‌آزاد ادامه داد:همچنین توسعه لیمو شیرین دیل که موقعیت عالی دارد، توسعه و احیای دوباره مرکبات باباکلان و سایر روستاهای دارای شرایط با تولید فرآورده‌های نوشیدنی از آنان و به منظور تحقق این مهم نیاز داریم نوع تفکر مدیران و کارشناسان و نخبگان استان و شهرستان اصلاح بشود و به همین دلیل چرخه اندیشکده ، پژوهشکده ، کارگاه و کارخانه در استان را استارت بزنیم.

باید مزیت های اقتصادی را شناخت

دبیرجمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی گفت:به این معنا که متخصصان و کارشناسان در اتاق‌های فکر بنشینند و مطالعه کنند و مزیت‌های اقتصادی را بشناسند به عنوان مثال به این گزاره برسند که بلوط یا سبزی دو مزیت این استان هستند.

بایدجوانان را از بیکاری نجات داد

وی افزود:سپس این ایده را به پژوهشکده‌ها بدهند تا کارشناسان دیگری در تحقیقات آزمایشگاهی بروی بلوط کار کنند تا ببینند چه نوع فرآورده‌هایی می‌توان از آن تولید نمود و به نتیجه برسانند و بعداز تصویب بیاورند و برای تولید کالاهایی که به نتیجه رسانده‌اند کارگاه و کارخانه تعریف کرده و بابه راه انداختن تولید بومی، اشتغال و درآمدزایی نمود و سپس بروی صادراتی‌کردن آنان تلاش کنند وبا این روندها می توان جوانان را از بیکاری نجات داد.

مردم ما از فقر در عذابند

خورشیدی آزاداظهارکرد:اما متاسفانه آنچه در استان و به ویژه در گچساران و باشت و کهگیلویه دیده می‌شود اولویت‌های دسته چندم است و پروژه‌های در دستور کار قرار می‌گیرد که‌ جلوی چشم مردم باشد تا رای آنها را شکار بکنند ولو اینکه چیزی عاید مردم نکنند، وقتی جوانان ما از بیکاری و مردم ما از فقر در عذابند چه فایده‌ای دارد منابع مالی را هزینه پروژه‌های اولویت دهم بکنیم وقطعا چنین فرصت‌هایی به سختی نصیب استان خواهدشد.

وی تصریح کرد:ما شهرهای به ظاهر زیبا اما‌مردمی فقیر و گرسنه و هرروز باسفره کوچکتر نمی‌خواهیم، استان ما و شهرستان‌ها و روستاهای ما زمانی قشنگ خواهند شد که مردمی با نشاط و مرفه داشته باشیم چه فایده دارد به همین شکلی که پیش می‌رویم و اولویت‌های درجه اول را رها کرده و دنبال پوپولیسم خانه خراب‌کن باشیم.

کهگیلویه و بویراحمد غرق در فقرو بیکاری

دبیرجمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی تصریح کرد: حق مردم استان کهیلویه و بویراحمد و شهرها و روستاهای آن نیست که در نداری و فقر و بیکاری غرق باشند در حالیکه از مزیت های خوب اقتصادی برخوردارند.

وی ادامه داد: چرا می بایست از نفت و گاز و بلوط و گیاهان دارویی و بهترین میوه‌ها و اقلیم چهار فصل غفلت کنیم ،نماینده‌های محترم مجلس باید به دنبال توسعه و حل ریشه‌ای مشکلات استان باشند و به فکر ایجاد اشتغال و ثروت باشند و گرنه اختصاص امکانات و منابع منطقه به امور روبنایی و روزمره و فرعی که همیشه بوده و کاری ازشان ساخته نیست؛ هرز دادن امکانات است ، پس کی قراراست مردم فهیم استان مان را از این وضعی که درآن گرفتارند نجات داد؛به امید آن روز.

 

انتهای پیام

 

 

دیدگاه‌ها

سلام.مدیریت محترم از جنابعالی بابت مطالب مفید و کاربردی منتشر شده سپاسگزاریم.با آرزوی توفیق روز افزون.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها