نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. آذر 1396 - 7:30
یک پزشک متخصص گفت:پزشک می بایست در هنگام ویزیت و قرار گرفتن در مقابل بیمار قوت قلبی برای بیمار باشد نه اینکه پزشک در اتاق عمل و در هنگام جراحی دغدغه مشکلات مالی خود را داشته و تمرکز خود را از دست دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،کلینیک تخصصی درمانی والفجر گچساران یکی از مراکزی است که از سال‌های دور محل ارائه خدمات بهداشتی و سلامت به مردم بوده و پزشکان بسیاری را در خود جای داده است اما این روزها حال و روز خوبی ندارد و روزگذشته پزشکان متخصص این کلینیک به نشانه اعتراض به عدم پرداخت مطالبات خود در این مکان حضورنیافتند.

یکی از پزشکان متخصص کلینیک والفجرگچساران درخصوص این اقدامشان گفت:ازطرف خود و همکارانم از مردم شهرم وبیماران بدلیل عدم حضور پزشکان در کلینیک والفجر عذرخواهی می کنم و می دانم بسیاری از مراجعه کنندگان به این کلینیک کسانی هستند که از درآمد حداقلی برخوردار هستند.

وی افزود:ما پزشکان هم مثل سایر صنوف مشکلات و دغدغه هایی داریم و این حق طبیعی ما است که برای رسیدن به مطالبات به حق خود به شرایط موجود اعتراض کنیم .تعدادی از پزشکان متخصص حاضر در کلینیک والفجر از سایر نقاط کشور به گچساران آمده اند و چندین ماه است مطالبات خود را دریافت نکرده اند.

6ماه حقوق دریافت نکرده ایم

این پزشک متخصص با اشاره به مطالبات پزشکان بیان کرد:6ماه است که حقوق دریافت نکرده ایم،ویزیت یکساله کلینیک ۷ماه است پرداخت نشده است ، ۱۷ماه است که کارانه پزشکان متخصص پرداخت نشده ،مقیمی ۶ماه پزشکان پرداخت نشده و نیزماندگاری ۶ماه پزشکان هم پرداخت نشده است.

این پزشک متخصص می افزاید:تاکنون ۶نامه در خصوص عدم پرداخت مطالبات و مشکلات پزشکان به رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نوشته ایم و متأسفانه اقدامی از طرف ایشان صورت نگرفته است.

چرا دکتر ایلامی به گچساران نمی آید

وی ضمن انتقاد از عملکرد ۶ماهه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:چرا دکتر ایلامی به گچساران نمی آید و بگوید بدلیل وجود فلان مشکل نمی توانیم مطالبات را پرداخت کنیم تا حداقل باعث دلگرمی ما شوند.

وی افزود:بخاطر آقای دکتر ایلامی ۶ماه صبر کردیم و گفتیم شرایط بهتر می شود اما متأسفانه در طی این ۶ماه هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است.

پزشکانی که تهدید می شوند

این پزشک متخصص کلینیک والفجر گچساران ادامه می دهد:متأسفانه در مواردی ما را تهدید کرده اند که شما را به تعزیرات معرفی می کنیم و یا پروانه شما را لغو می کنیم که ما زیر بار این گفته زور نخواهیم رفت و تا زمانیکه پاسخ مناسب و مثبتی در خصوص مطالبات به حقمان از رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان دریافت نکنیم این عدم حضور ما کماکان ادامه دارد و این حرف من تنها نیست و در این مورد همه پزشکان اتفاق نظر دارند.

نگران مردم فقیرشهرمان هستیم

وی تصریح کرد:چرا در استانهای همجوار فقط ۱۰ماه عقب افتادگی دارند و در استان ما این عقب افتادگی ۱۷ماه است؟،ما نگران مردم فقیر شهرمان هستیم که به این کلینیک مراجعه می کنند اما چاره ای نداریم و باور کنید برخی از پزشکان متخصص پس از این همه درس خواندن و مشقت ها جهت گذران زندگی خود مجبور می شوند از پدر و مادر و دوستان خود پول قرض بگیرند که این کار شایسته نیست.

این پزشک متخصص افزود:پزشک می بایست درهنگام ویزیت و قرار گرفتن در مقابل بیمار قوت قلبی برای بیمار باشد نه اینکه پزشک در اتاق عمل و در هنگام جراحی دغدغه مشکلات مالی خود را داشته و تمرکز خود را از دست دهد.

وی در پایان گفت:امیدوارم ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان خود به گچساران بیایند و پاسخگوی دغدغه ها و مشکلات پزشکان باشند و به مطالبات پزشکان رسیدگی کنند چرا که به فرموده حضرت علی (ع) حق گرفتنی است و ما جزء حق خود چیزی را طلب نکرده ایم.

گفتنی است روزانه بیش از600بیمار در کلینیک والفجر گچساران ویزیت می شوند ،تقریبأ همه ۴۶تا ۵۰ پزشک حاضر در کلینیک والفجر گچساران متخصص و تعدادی هم فوق تخصص هستند .

می توان گفت این کلینیک یک کلینیک تخصصی است که بیماران در آن با هزینه ای مناسب ویزیت می شوند وهمچنین در این کلینیک خدمات پزشکی زیادی از جمله سونوگرافی،اکو،تست ورزش،اندسکوپی و…..با قیمتی مناسب انجام می شود.

تعداد زیادی از بیمارانی که به این کلینیک مراجعه می کنند از اقشار کم درآمد و از روستاها و شهرهای همجوار هستند و وجود این مجموعه تخصصی کمک بزرگی به آنها بوده است.

گفتگو:سجادتقی پور

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها