نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. آذر 1396 - 8:40
نماینده ولی فقیه درکهگیلویه و بویراحمد گفت:حقیقتا بدون شهداء هیچ عزتی نداریم وشهداء آبروی ما هستند،اگر شهدا ماندند و پایدارند و تکیه گاه جامعه هستند رمزش حق مداری و عزت مداری آنها بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه درکهگیلویه و بویراحمد در نخستین یادواره شهدای هنرمندومداح گچساران با ذکر حدیثی از امام حسن عسکری علیه السلام گفت:احادیث اگر ساده ترجمه شوند برای شخص و خانه ها هستند اما اگر ارائه به جهان و نیازهای جهان داشته باشند مفاهیمی بسیار فاخرتر از آنچیزی که درذهن ما مسجم می شود، دارند.

وی افزود:هیچ خانه ای از خنده ،شادی، سرور و از ابتذال ،عیاشی و خوشگذرانی پر نمی شود مگر اینکه سنت خداوند این است که آنرا قرین درد ، رنج ، بلا و پراز اشک کند؛پایان خوشایندی برای خوشگذرانی های انسان ها نیست و کیف ها و لذت ها باید در شرع مقدس حد و مرزش شناخته شود و براساس این حدو مرزها انسان ها از لذت های هستی بهرمند شوند.

ملک حسینی تصریح کرد:عیاشی های بی حد و خوشگذرانی های مفرط و افراط گری در شادی و سرور پایانش غم، درد ، بلا ، مصیبت و اشک است.

شادی هایی که به نکبت دچار می شوند

وی اظهارکرد:روزگار خوش گذرانان، افسردگی در پایان امر است وعروسی های که مفرطانه در آن تار و تنبور می زنند و اختلاط دارند،هرزگی های اخلاقی و پذیرایی های سیاه دارند باید به نکبت منجر شود و بایدفرزندان سویی از چنین ارتباط هایی حاصل شود و باید دشمنی براین خانه ها حاصل شودو فتنه ها درمیان جامعه موج بزند،که این موارد یک سنت الهی است.

 نماینده ولی فقیه درکهگیلویه و بویراحمد افزود:این سنتی فرهنگی است که خدای متعال برجامعه ای که حریم های او شکسته شود این بلا و مصیبت ها را حاکم خواهد کرد.

گریه و شادی بی حد و مرز قساوت قلب می آورد

آیت الله ملک حسینی درادامه  با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع)گفت:اشک و گریه بی حد و مرز قساوت قلب می آورد و اگر کسی دائما مداحی و سینه زنی گذاشت وگوش کرد او قسی القلب می شود وباید اگر روضه انسان می شنود اشک بریزدکه اگر به یک عادت تبدیل شد طبیعی می شود و قساوت می آورد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:در آن سو اگر انسان شادی مفرط مانند این اشک مفرط داشته باشد آن هم قساوت می آورد.

وی گفت:امام حسن عسکری(ع) فرمودند: "انسان نمی خرد آنچه را که به آن نیاز ندارد مگر اینکه می فروشد آنچه که بدان نیازدارد"،اگر در حیطه اقتصاد انسان ها اولویت دوم را جایگزین اولویت اول کنند باید در انتظار فقر و در انتظار رکود و بیکاری باشند.

مدیران اقتصادی باید اولویت ها را رعایت کنند

آیت الله ملک حسینی افزود:جامعه بی اساس دچار فقدان اشتغال نمی شود و فقرلابه لای جامعه و تودرتوی جامعه را پر نمی کند و رمزش این است کسانی که مدیریت اقتصادی می کنند باید اولویت ها را رعایت کنند و باید پول آنچنان در مسیر سرمایه گذاری قرار بگیرد تا پول مولد سرمایه برای جامعه باشد.

ثروت هایی که درست بکار گرفته نمی شوند

وی تصریح کرد:کار باید در حقیقت کار باشد تا بتواند کار برای جامعه بیافریند و رمز فقدان اشتغال بخاطر بیکاری کسانی هستند که مدعی کار درمدیرت هستند و رمز رکود و فقر ناشی از این است که ثروت ها درست در اولویت اولش بکار گرفته نشده است.

نماینده ولی فقیه درکهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:کسی که مفرطانه خرج می کند، اگر قرار است طرحی را به انسان وارد بدهند به ناوارد دهند ،به پیمانکاری بدهند که باند بازی و سیاست بازی بر او حاکم باشد و صداگر دیگر ،این جامعه باید رنگ فقر ،رکود و بیکاری را ببیند ، این سنت خداوند است.

ریزش های کشنده درعرصه اقتصادی

آیت الله ملک حسینی اظهارکرد:انسان اگر در عرصه اقتصاد، اعتدال و اولویت اقتصادی را رعایت نکرد در همان عرصه اقتصاد باید دچار ریزش های کشنده شود و باید دچار رکود پس از وجدان سرمایه شود.

وی افزود:حق موضوعی است که اگر انسان آن را ترک کند باید ذلیل شود و اگر انسان ذلیل آنرا به دست گرفت و پرچمش را بلند کرد باید عزیز شود،سنت عزت و ذلت برمدار اعتماد به حق و ترک حق است و جامعه حق مدار جامعه ای عزیز خواهد بود و جامعه باطل مدار ،جامعه ای ذلیل خواهد شد.

حق مداری ،رمز پایداری شهداء

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه و عظمت شهداءدرمکتب اسلام گفت:اگر شهدا ماندند و پایدارند و تکیه گاه جامعه هستند ،رمزش حق مداری و عزت مداری آنها بود و عزت هم درمفهوم لغوی و قرآنی پایداری وپایندگی است.

آیت الله ملک حسینی تصریح کرد:عنوان ها و پست ها نه عزت هستند و نه عزت آفرین  ودر فرهنگ دین ما عزت یعنی ناشکندگی و اگر خدای بزرگ عزیز است یعنی هیچکس نمی تواند بر او قاهر شود و خداوند قاهر بر هر حقیقتی است.

وی گفت:اینکه شیعه اثنی اشری در طول تاریخ ماند و یکی پس از دیگری فرقه ها از بین رفتند به معناوی واقعی کلمه پایداری و جاودانگی در متن تمامی سختی ها و بلاها، رمزش حق مداری بود.

نماینده ولی فقیه درکهگیلویه و بویراحمدبا اشاره به عظمت زیارت اباعبدالله الحسین (ع)تصریح کرد:زیارت سید الشهداء علیه السلام با زیارت خانه خدا و حرم اهل بیت علیهم السلام متفاوت است اندکی خوف داشته باشید حج واجب نیست وخوف داشته باشید زیارت پیامبر(ص) مستحب نیست، اما زیارت سید الشهداء(ع) در سختی و راحتی ،در فتنه و بلا، سخت یا ساده، فقر یا غنی توصیه شده حتی اگر ضررجانی ، مالی و بدنی داشته باشد.

سید الشهداء(ع)رمز عزت بود

آیت الله ملک حسینی افزود:برای اینکه سیدالشهداء(ع) رمز عزت بود تا در قلب ها و اراده و در دست های افتاده و پاهای قلم شده ماندگار بمانند، تا نام سید الشهداء(ع) در تابوت شهداء همیشه بمانند و تا نام سید الشهداء(ع) با هر شرف ، آزادی، حریت و انسانیت بماند.

وی ادامه داد:همان حق محوری و حق مداری شیعه بود تا دست های بشریت دربرابر استکبار بلند شود تا دست های حشد شعبی ،مقاومت سوریه و انصار حزب الله لبنان و همه با اقتدای به بسیج ،این دست ها در برابر استکبار مسلط بشود و از حقوق مظلومان جهان دفاع کند.

عزت الهی تکیه گاه انسان

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:هر کس جان را برای خداوند داد باید عزیز باشت عزت الهی است که تکیه گاه هر عزتی برای انسان هاست .

آیت الله ملک حسینی تصریح کرد:اگر این روزها درذیل نامه هایی که بین مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی افتخار ایران می شنوید ،خداوند حکمتش ایجاب می کند انسان هایی که درمسیر و مدار حق هستندو حق را آرمان قرار می دهند و از این مسیر خارج نمی شوند ،بمانند و پیروز شوند.

وی گفت:خداونددر آیه ای می فرمایند:"اگر صبر کنید و تقوای مقاومت در برابر مستکبران و ظالمان داشته باشید و آنها با هیجان برشما حمله کنند ما شما را مدد می کنیم و این بشارتی است از خدای بزرگ به انسان ها تا قلب ها آرام شود .

بدون شهداء هیچ عزتی نداریم

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد:حقیقتا بدون شهداء هیچ عزتی نداریم وشهداء آبروی ما هستند،شهدایی که روزی با هنر و مدحشان دین را فریاد می زدند وخونشان فریاد دین را برای همیشه جاودان کرد .

آیت الله ملک حسینی افزود:انسانی که حق را به مثابه آرمان ، نیت و هدف خود قرارداده است و مسیر رسیدن به حق ،تقوای الهی در وجود اوست چنین انسانی هرگز شکست نمی خورد و همیشه زندگی و حیات او قرین پیروزی است.

وی درادامه با اشاره به عظمت و جایگاه شهید حججی گفت:شهید حججی را وقتی اسیر می برند، اما عزیز است و شکوه اسارت او حیرت همگان را بر می انگیزد،سر او را می برند واما خداست که به انسان عزت می دهد.

 

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها