نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. آبان 1396 - 13:06
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت:امروزه اگر استکبار جهانی با تمام قوای خود با ایران اسلامی دشمنی می‌کند، به دلیل ترس از مکتب 13 آبان ها بوده که برگرفته از نهضت عاشورا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،شیرعلی خرامین عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در سخنرانی پایانی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی درگچساران ضمن گرامیداشت یوم الله 13آبان ،گفت:امروز روز گرامیداشت خون شهدای دانش آموز است، 13آبان ماه یادآور حوادث مهم و سرنوشت سازی است که سبب شد تا برگی از سالنامه مبارزه، هجرت، قیام و مقاومت ملت ایران شکل گیرد.

وی افزود:سه رخداد مهم در این روزدر سال‌ های متفاوت به ثبت رسیده است و این سه واقعه تاریخی دارای وجه مشترک استکبار ستیزی هستند که هر ساله راهپیمای این روز با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

خرامین با بیان اینکه عزت، آزادی و حق ‌طلبی مردم در این سه واقعه به دست آمده است، اظهارکرد: کشتار دانش ‌آموزان بیگناه، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و تبعید امام خمینی (ره) از حوادثی است که 13 آبان را برجسته کرده است و امروز تقارن این روز مهم تاریخی با ایام ماه محرم و صفر موجب می شود تا اهمیت این روز بیشتر بیان شود.

وی درادامه گفت:عزت، شرف،آزادگی، حق‌ طلبی و ایستادگی از جمله درس های عاشورا است که نهضت امام خمینی (ره) نیز از این واقعه برگرفته شده است وایستادگی در برابر غرب و نپذیرفتن ولایت استکبار و عدم ظلم پذیری بزرگترین درس عاشورا است.

جنگ نرم راهبرد اصلی دشمنان انقلاب اسلامی 

سخنران روز 13 آبان در گچساران اظهار کرد:دشمنان نظام و انقلاب به این مرز و بوم چشم طمع دوخته و بعد از شکست در جنگ سخت به جنگ نرم روی آورده‌اند،استکبار جهانی و در راس آن آمریکا هرگز خواهان رفاه، امنیت، آسایش، اقتدار نظام و آزادی ملت ایران نبوده و این مهم را نمی خواهد.

13آبان برگرفته از مکتب عاشوراست

وی درادامه به 120 مورد توطئه و جنایات آمریکا علیه ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کردو گفت:هر کدام از این توطئه ها شامل برنامه ها و اتفاقات زیادی است و امروزه اگر استکبار جهانی با تمام قوای خود با ایران اسلامی دشمنی می‌کند، به دلیل ترس از مکتب 13 آبان ها بوده که برگرفته از نهضت عاشورا است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد:خودسادگی است که اگر باور کنیم آمریکا فقط به خاطرچندین شعار است که با ما دشمنی می‌کند درحالی که نقض حقوق بشر، بمب هسته‌ای و حمایت از تروریست را بهانه کرده و با ایران اسلامی به دشمنی پرداخته است در صورتی که کسانی که خود ادعای حقوق بشر دارند خود تاریخ بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی را در کارنامه دارند.

خرامین ادامه داد:اگر ارتباط با آمریکا عزت آفرین بود اکنون عربستان سعودی عزیزترین قدرت منطقه بود و اگر رابطه با آمریکا می‌توانست برای ملتی آبرو بیاورد و برای دولتی عزت آفرین شود اکنون دولت عربستان سعودی عزیزترین قدرت منطقه بود.

ایران با تمام ایستادگی هایش قدرت اول منطقه است

وی افزود:همچنین اگر ارتباط با آمریکا می‌خواست برای یک کشور و یک ملت عزت و اقتدار به ارمغان بیاورد باید کشورهای آمریکایی منطقه قدرتمندترین و پر رونق ترین کشورهای این بخش می بودند ولی همچنانکه می بینیم ایران با تمام ایستادگی هایش قدرت اول منطقه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: امروز ایران اسلامی یک قدرت بزرگ سیاسی به معنی واقعی کلمه در منطقه و در معادلات جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: حضور یکپارچه ملت بزرگ ایران در تمام عرصه‌ها نشان دهنده قدرت در یک کشور جمهوری اسلامی است و تداوم این راه با افزایش اقتدار و رونق اقتصاد و معیشت مردم ممکن خواهد بود.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها