نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. شهريور 1396 - 8:37
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران/
شرکت نفت گچساران دیگر قادر به جذب نیرو نیست
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت:با وجود منابع نفت و گاز در این شهرستان گچساران دارای آمار بیکاری بالایی است که امیدواریم دولت برای این زمینه برنامه‌ریزی کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،هوشنگ صیدالی عصر امروز در نشست گردهمایی ضرورت تشکیل اکوسیستم پژوهش و فناوری نفت و گاز و پتروشیمی در استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور  جانشین دبیر ستاد  فناوری و نوآوری صنعت و نفت و گاز و ذغال سنگ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیر پژوهش و فناوری مناطق نفت‌خیز جنوب، نماینده مردم گچساران و باشت، مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: تولید صیانت از مخازن نفت و گاز، راهبری و حفظ منابع و تاسیسات، نگهداری و بهنیه‌سازی و تعمیر کلیه تاسیسات، اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در زمینه نگه داشت اولیه و پشتیبانی و تولید، ایمن سازی خطوط لوله، اجرای پروژه‌های سرمایه‌ای ،جلوگیری از آلودگی محیط زیست و افزایش بهره‌وری از مهمترین اهداف این شرکت است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران  افزود: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران دارای چشم‌اندازی در زمینه افزایش کیفیت و کمیت محصولات، دستیابی به فناوری پیشرفته، مدیریت علمی مخازن، بکارگیری استانداردهای مختلف و به حداقل رساندن گازهای سوزانده شده در میدان نفتی است.

وی ادامه داد: این شرکت دارای زیر ساخت های پروژه‌ای از جمله ۸ آزمایشگاه شیمیایی،۶هزار و ۹۶۴ کیلومتر انواع خطوط لوله،۶ کارخانجات آبرسانی،۷۷۶ نقلیه سبک و سنگین، یک مرکز تلفن اصلی ،۷۰ سیستم رادیویی میکرو یو ایی، تعداد۷۹۰ حلقه چاه نفت و گاز است.

صیدالی با بیان این که شهرستان گچساران دارای بیش از ۲۵ مخزن در حوزه نفت و گاز است، اذعان کرد: از این تعداد، 16 مخزن در مدار تولید و تعداد هفت مخزن که هنوز وارد مدار تولید نشده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به دیگر امکانات این شرکت گفت: این شرکت نیز سه نیروگاه برق دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه پروژه‌های زیادی در این استان افتتاح و کلنگ‌زنی شده، ابراز کرد: بخشی از این پروژه از مسوولیت‌های اجتماعی نفت در منطقه و نفت به خود می‌بالد که پرچمدار مسوولیت‌های اجتماعی در کشور است.

وی با بیان این که روزانه ۶۳۵ هزار بشکه نفت در شهرستان گچساران تولید می‌شود، گفت: برای افزایش تولید در این منطقه نیاز به تکنولوژی‌های جدید داریم.

صیدالی با بیان اینکه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با وجود تولید ۶۳۵ هزار بشکه نفت در گچساران، اذعان کرد: این شهرستان هنوز دارای یک شهرک صنعتی فعال نیست.

وی بیان کرد: سالانه ۱۰ هزار میلیارد ریال بودجه از سوی شرکت نفت هزینه می‌شود که این خود تاکنون هیچ  تاثیری در بر نداشته است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: کشور ما یک کشور تک محصولی است که این خود موجب مشکلاتی در نفت شده است.

وی با اشاره به اینکه در صورت افزایش تولید در نفت، عنوان کرد: با افزایش تولید و احداث صنایع پایین دستی در این شهرستان، گچساران به عنوان یک منطقه خاورمیانه تاثیرگذار خواهد بود.

صیدالی در ادامه با اشاره به آمار بیکاری در این شهرستان ابراز کرد: با وجود منابع نفت و گاز در این شهرستان گچساران دارای آمار بیکاری بالایی است که امیدواریم دولت برای این زمینه برنامه‌ریزی کند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان یک حلقه گمشده در منطقه هستند، ابراز کرد: با وجود شرکت‌های دانش بنیان می‌توان به رشد و توسعه و اشتغال استان کمک بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه این شرکت دیگر قادر به جذب نیروی کار ندارد، اظهار کرد: برای رفع مشکل نیاز به صنایع پایین دستی دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران افزود: در صورت منطقه ویژه شدن این شهرستان همچنین شهرستان‌های همجوار نیز از خدمات این منطقه بهره‌مند خواهند شد./فارس

انتهای پیام/م

برچسب‌ها: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها