نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. شهريور 1396 - 14:54
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اعتبار تخصیص داده شده برای بافت فرسوده کشور گفت: مبلغ یک هزار و 500 میلیارد تومان برای احیای بافت‌های فرسوده در سالجاری کشور هزینه می‌شود که 680 طرح توسعه و بهسازی در 320 محله مسکونی بافت فرسوده و 180 شهر کشور در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح و کلنگ زنی 39 طرح عمرانی درگچساران در گفت و گو با این پایگاه خبری با بیان اینکه در گذشته به مقوله کیفیت در زمینه ساخت و ساز و بناها توجه‌ای کمتری می‌شد، اظهار کرد: در حال حاضر در حوزه شهری در زمینه کیفی ارتقا یافته است.

ایزدی با بیان اینکه بازآفرینی شهری یک سیاست کلان است، ابراز کرد: پرداختن به مسئله ساخت و سازها، احداث مجتمع‌های فرهنگی به یک مقوله فرهنگی تبدیل شده است.

وی با اشاره به بازآفرینی محلات بافت فرسوده در سطح کشور گفت: این بازآفرینی به منزله کیفیت‌دار شدن فضاهای شهری است.

ایزدی با اشاره به بافت فرسوده گچساران و در اختیار گذاشتن تهسیلات برای بازسازی و نوسازی این بافت، عنوان کرد: در حال حاضر تعداد یک هزارو 100 واحد پروانه تخریب واحدهای مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان صادر شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اعتبار تخصیص داده شده برای بافت فرسوده کشور ابراز کرد: مبلغ یک هزار و 500 میلیارد تومان برای احیای بافت‌های فرسوده در سالجاری کشور هزینه می‌شود.

ایزدی بااشاره به پروژه‌های در دست اجرا گفت: 680 طرح توسعه و بهسازی در 320 محله مسکونی بافت فرسوده و 180 شهر کشور در حال اجراست.

این مسوول با اشاره به مشارکتهای مردمی و خیرین در زمینه اجرای طرح سه گانه کاربری عنوان کرد: نهادهای مردمی و خیرین در زمینه بهسازی واحدهای سکونت‌گاه غیررسمی، بناهای تاریخی و بافت‌های فرسوده کمک بسزایی دارند.

ایزدی در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های که دولت در راستای بازسازی بافت فرسوده در کشور انجام می‌دهد، بیان کرد: سالانه 270 محله مسکونی‌ هدف باز آفرینی محلات سه‌گانه در کشور بازسازی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از این مجموع تعدادمحله، یک هزار و 100 سکونت‌گاه غیر رسمی، تعداد یک هزار بافت فرسوده و تعداد 600 بافت تاریخی در کشور بازآفرینی می‌شود.

وی با بیان اینکه 140 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: مبلغ 80 هزار میلیارد تومان برای بهبود محلات سه گانه نیاز داریم که تعداد 21 دستگاه مربوطه با وزارت راه و شهرسازی و مشارکت‌های مردم برای بهسازی سه گانه محلات برای بهبود وضعیت و رساندن میانگین به آن شهرمورد نیاز است.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها