نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. مرداد 1396 - 17:33
کوهنورد جوان گچسارانی که قصد صعود به کوه الورز(دلو)در منطقه گوهرگان باشت را داشت براثر ایست قلبی جان باخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مرتضی گندمکار رئیس اورژانس و فوریت های پزشکی گچساران در این خصوص گفت: این حادثه دیروز در کوه دلو باشت اتفاق افتاده که براثر آن نوربخش محمدپور که از پرسنل بیمارستان شهید رجایی گچساران است بر اثر حمله قلبی جان خود را از دست داده است.

وی افزود: طی تماسی که توسط همراهان این کوهنورد رأس ساعت ۷:۱۵ صبح دیروز با اورژانس گرفته شد، بلافاصله بالگرد(اورژانس هوایی) گچساران به منطقه مورد نظر اعزام شد.

گندمکار تصریح کرد: البته طی تماس‌های که با همراهان کوهنورد گچسارانی برقرار شد، توصیه‌های لازم مبنی بر ارسال علائمی برای مشخص نمودن مکان مورد نظر برای تسهیل در پیدا کردن توسط خلبان بالگرد ارائه شد و آنها نیز با روشن کردن آتش در کوه دلو موفق به این کار شدند.

وی افزود: در اظهارات خلبان بالگرد، کوهنورد گچسارانی در منطقه‌ای غیرایمن و خطرناک برای نشستن بالگرد قرار گرفته بود که وی طی تلاشی بیش از ۴۰ دقیقه سعی در فرود داشت اما شرایط جغرافیای محل مورد نظر و مناسب نبودن محل برای فرود مانع از تکمیل عملیات نجات شد.

رئیس اورژانس وفوریت‌های پزشکی گچساران ادامه داد: در تماسی که با همراهان کوهنورد گچسارانی برقرار شد از آنها درخواست شد تا فرد مورد نظر را در محلی امن و مناسب برای فرود بالگرد قرار دهند که آنها نیز این کار را انجام دادند اما باتوجه به اتمام سوخت بالگرد اورژانس هوایی گچساران  و برگشت به گچساران از امداد هوایی یاسوج درخواست کمک شد که آنها نیز خود را به سرعت به محل رساندند.

گندمکار از فوت نوربخش محمدپور طی حدود ۴ ساعت قبل از برقرای تماس با اورژانس توسط همراهان وی در کوه دلو خبر داد و افزود: براساس بررسی‌های صورت گرفته از علائم حیاتی این کوهنورد گچسارانی حدود ۳ الی ۴ ساعت از فوت وی بر اثر حمله قلبی گذشته بود  که به اورژانس گچساران اطلاع داده شد.

تصاویری از مرحوم محمدپور کوهنورد جوان گچسارانی

 

 

---
------
---
---
---
---

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها