نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
4. مرداد 1396 - 15:24
رئیس کمیته امداد گفت: کمیته امداد برای بیماران سرطانی وصعب العلاج که حدود 20هزار نفر هستندکمک ویژه دارد و همه افراد تحت پوشش ما بیمه حوادث هستند چه شهری و روستایی ، و حدود 350خانواده ما تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،پرویزفتاح رئیس کمیته امداد کشور در گفت وگوبا این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص آخرین وضعیت مدجویان این نهاد گفت:در سال گذشته یک طرح پالایش مددجویی انجام گرفت واراده این بود افرادی که خود کفا شدند و یا با بهزیستی مشترک ویا از تامین اجتماعی بهره مند هستند و یا به هر دلیل دیگری که درپوشش نمی گنجند از تحت پوشش خارج شوند.

 وی افزود:این طرح  باعث شد که 10درصد جامعه تحت پوشش سال 95کاهش پیدا کند و این برای اولین بار در طول انقلاب صورت گرفت وحتی در استانی که به ظاهردارای محرومیت عمیق مثل کهگیلویه و بویراحمد بوده دوستان به لطف خدا به همین تعهد عمل کردند.

فتاح درادامه با اشاره به افراد تحت پوشش این نهاد تصریح کرد:چون براساس یارانه و مستمری حساب می شود و اسامی را به دولت تحویل می دهیم یک میلیون و 600هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند که این تعداد از طرح افزایش مستمری برخوردار هستند.

رئیس کمیته امداد اظهارکرد: برنامه این است و همیشه گفتیم که کمیته امداد جای دائم نیست و یک جای موقت است وهرکسی اینجا بیاید باید زماندار باشد ، باید معلوم باشد چه خدمتی باید بگیرد وچه مدتی باشد، بنابراین باید آموزش ببینند و وام بگیرند و بروند کاری انجام دهند و از تحت پوشش ما خارج شوند.

فتاح گفت:توفیقات ما درجایی خواهد بود که اعلام کنیم آمار تحت پوشش کمیته امداد در حال کاهش است و به لطف خدا و با همکری دولت ،مجلس و بانک ها امیدوارهستیم درسال 96بیشتر به این هدف نائل شویم،جمعیت تحت پوشش درحال حاضر 3میلیون نفر است و خانوارهای تک نفره و دونفره بیشتر است .

وی درادامه با اشاره به تسهیلات ازدواج مددجویان افزود:مددجویان درواقع دودسته می شوند یکی دختران و پسرانی که تحت پوشش هستند، یعنی چه آنهایی که یتیم هستند و یا پدر ناتوان دارند که این افراد یک وجه دارند و هر موقع به سن بلوغ رسیدند و در شرف ازدواج بودند حتما جهیزیه این افراد را با سرعت می دهیم.

فتاح اظهارکرد:قبلا یک صف طولانی چند سال پیش وجود داشت که الان با خوشحالی عنوان می کنیم که صف تهیه جهزیه نداریم و هم جهزیه مالی می دهیم و هم به صورت یک پکیج کالا.

رئیس کمیته امداد کشور گفت:همین تعداد افراد می توانند به بانک ها مراجعه کنند واز دولت مانند سایر مردم وام ازدواج دریافت کنند و اگر مشکل ضامن داشته باشند و برایشان سخت باشد کمیته امداد تاسقف 5میلون تومان وام قرض الحسنه به آنها پرداخت می کند.

وی تصریح کرد: امری که برای ما درحال حاضر بسیار مهم است ازدواج مجدد  سرپرست خانوارهایی است که خانم هستند چون این افراد بعضا سن پایین تر از 50سال دارند و همسر از دست داده اند و بایک سری آموزش ها و کلاس هایی  تشویق می کنیم که ازدواج مجدد داشته باشند.

فتاح ادامه داد:البته این روند به کندی صورت می گیرد و بیشتر دراین زمینه موانع فرهنگی و اجتماعی مطرح است و اگر ما در این زمینه بتوانیم توفیقات بیشتری انجام دهیم به ازای هر ازدواج یک خروج از تحت پوشش انجام می شود .

وی با اشاره به بخش درمان و سلامت مدجویان گفت:مددجویان دو دسته هستندآنهایی که در شهرهای بالای 20هزار نفر زندگی می کنند و افرادی که در شهرهای زیر 20هزار نفر و روستاها هستندو طبق قانون مددجویان شهرهای بالای 20هزار نفری تحت پوشش بیمه پایه کد کمیته امداد هستند.

رئیس کمیته امداد کشور افزود:مددجویانی که در شهرهای زیر 20هزار نفر و روستاها هستند تحت پوشش بیمه سلامت هستند و تحت قانون دولت و خدمات درمانی است ولی هر کدام شهری و روستایی بیمه مکمل و تکمیلی با کمیته امداد است.

فتاح گفت:کمیته امداد برای بیماران سرطانی وصعب العلاج که حدود 20هزار نفر هستندکمک ویژه دارد و همه افراد تحت پوشش ما بیمه حوادث هستند چه شهری و روستایی ، و حدود 350خانواده ما تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند.

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها