نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. خرداد 1396 - 20:55
نماینده ولی فقیه درسپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت:امام به شدت با ویژه خواری مخالف بود و ما نیز نباید بگذاریم کسانی بخواهند در حاشیه امنیت سوء استفاده کنند چرا چنین عملی با اصول امام هم‌خوانی نداشت،ما در هیچ کشوری سراغ نداریم کسی نیروهای مسلح خود را تضعیف کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،عصر امروز سید امان الله حسینی صدر نماینده ولی فقیه درسپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد درمراسم گرامیداشت ارتحال حضرت امام(ره)که درمسجد صاحب الزمان (عج)گچساران برگزار شد،گفت:امام به ظاهر از میان ما رفتند و خط و فکر امام همچنان باقی است و راه امام ادامه دارد، در این غم بزرگ خوشحالیم از اینکه نخبگان ما در خبرگان رهبری خلفی شایسته برای ایشان انتخاب کردند.

وی افزود: اولین اصل این بود که حضرت امام (ره)اعتقاد داشتند که اسلام یک دین جامع است و در تشکیل حکومت اسلامی به آن باور داشتند وامام راحل اعتقاد داشت اسلام می‌تواند مدیریت کند و می‌تواند مشکلات مردم را حل کند.

امام راحل اعتقادی به اقتصاد شرق و غرب نداشت

حسینی صدر اظهارکرد:حضرت امام راحل به کوخ نشینان اعتقاد داشتند و می فرمودند یک موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان نمی‌دهم،امام راحل اعتقادی به اقتصاد شرق و غرب نداشت بلکه در این میدان اثبات کرد حکومت داری با دین مخلوط است و هیچ جدایی ندارد.

نماینده ولی فقیه درسپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:آنهایی که می‌گویند دین از سیاست جدا است، باید بدانند اگر در جایی مشاهده می‌شود که دستورات الهی اجرا نمی‌شود مشکل از مجریان است که می‌شود آن ها را برطرف کردواعتقاد دیگر امام اصل ولایت فقیه بود که امام آن را به منصه ظهور رساند.

ولایت فقیه یک شعبه‌ای از ولایت رسول الله است

وی افزود:حضرت امام (ره) از اسلام ناب این اصل را توجیه کرده و بیان فرمودند یک فقیه عادل باید در مملکت اسلامی حکومت کند و امام راحل ثابت کرده که ولایت فقیه یک شعبه‌ای از ولایت رسول الله است،تحت امر ولایت فقیه بودن یعنی اطاعت کامل از ولی فقیه است.

امام (ره)بر شایسته گزینی اعتقاد داشتند

حسینی صدر با اشاره به اینکه مردم سالاری دینی از اصول حاکم بر اندیشه امام بود، اظهار کرد: امام اعتقاد داشت عملا مردم باید در صحنه حضور داشته باشند.امام مشروعیت حکومت را آسمانی می‌دانستند و امام مانند پیغمبر اسلام که به امیرالمومنین دستور دادند مسئول گزینش نخبگان است و بر شایسته گزینی اعتقاد داشتند.

نماینده ولی فقیه درسپاه فتح کهگیلویه و بویراحمدگفت: تفکرات سکولاریستی و اندیشه لیبرالیسمی نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند،امام اعتقاد به دولت اسلامی و مجلس اسلامی داشتند و مقام معظم رهبری نیز همین دیدگاه را دارند که مبادا با فرهنگ اسلامی بازی شود.

رگه‌هایی از بدحجابی را در جامعه مشاهده می‌کنیم

حسینی صدردرادامه اظهارکرد:امروزه متاسفانه رگه‌هایی از بدحجابی را در جامعه مشاهده می‌کنیم که این در شان جامعه اسلامی نیست وحاکمان موظف هستند در این خصوص برخورد کنند، کشف حجاب مربوط به دوره رضا خانی است،از قبل چهارشنبه سوری بود و مشاهده می‌کنیم امروز چهارشنبه سفید هم به آن اضافه شده است.

از دلایلی که امام قائم مقام خود را عزل کرد دفاع وی از منافقین بود

وی درادامه خطاب به مسوولان گفت: آقایان محترم؛ برای اسلام قیام و ایستادگی کرده‌اند و امام با کسانی که با مظاهر اسلامی مخالفت می‌کردند مبارزه می‌کرد. یکی از دلایلی که امام قائم مقام خود را عزل کرد دفاع وی از منافقین بود و فراموش نمی‌کنیم امام با خون دل به قائم مقامش نوشت و او را عزل کرد.

 استکبار ستیزی از اصول اصلی امام (ره)بود

حسینی صدر افزود: آیا سزاوار است امروز از این‌ها دفاع شود، آیا اگر داعش قرار است به کشور ما بیاید ما باید فرش قرمز برای آنها فرش کنیم،اصل استکبار ستیزی از اصول اصلی امام بود وکسانی که مخالف نظام هستند نباید مورد حمایت قرار بگیرند.

وی گفت: ما به هیچ وجه دست از مرگ بر آمریکا گفتن برنخواهیم داشت و اگر سالگرد ارتحال امام را پاس می‌داریم باید روحیه استکبار ستیزی را فراموش نکنیم چرا که امام تا پای جان ایستاد و هزینه داد.

نماینده ولی فقیه درسپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امام همیشه دستور می‌دادند که حاکمان همیشه در کنار محرومین و مستضعفان باشد و تاکید داشت که مبادا رگه‌های اشرافیگری در کشور ما پدیدار شود. امام ساده زیست بود و اعتقاد داشت که با اشرافی‌گری زندگی کردن نمی‌توان درد محرمان و مستضعفین جامعه را احساس کردو بر همین اساس بود که او می‌گفت من یک موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان نخواهم داد.

امام به شدت با ویژه خواری مخالف بود 

حسینی صدر بیان کرد: امام به شدت با ویژه خواری مخالف بود و ما نیز نباید بگذاریم کسانی بخواهند در حاشیه امنیت سوء استفاده کنند چرا چنین عملی با اصول امام هم‌خوانی نداشت،ما در هیچ کشوری سراغ نداریم کسی نیروهای مسلح خود را تضعیف کند و همین دو هفته پیش مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین(ع) بیانات ارزشمندی را در این خصوص فرمودند.

سپاه همچنان در خط امام باقی مانده است

وی گفت: مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) فرمودند: اینکه چرا دشمنان اینقدر به سپاه حساسیت دارند به این دلیل است که سپاه همچنان در خط امام باقی مانده است.

سپاه را ضعیف کردن جفا و گناهی نابخشودنی است

حسینی صدر اظهارکرد: اینکه نیروهای مسلح و انتظامی ما هر روز شهید می‌دهند و این‌ها مظهر اقتدار امت اسلامی هستند وسپاه را ضعیف کردن جفا و گناهی نابخشودنی است.

وی بیان کرد:امام خمینی(ره) فرمودند سپاه پاسداران چشم من است و به چشم امام سوزن نزنید و اگر به دنبال اندیشه امام هستید باید از نیروهای مسلح و سپاه دفاع کنیم و آیا کسی هست که زینت کشورش را از بین ببرد.احترام به روحانیت و حوزه‌های علمیه همواره از اندیشه‌های امام راحل بود و همه مردم و مسوولان باید بدانند اندیشه و اصول امام و رهبری حجت شرعی برای همه است.

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها