نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. خرداد 1396 - 11:02
چندین مقاله داخلی و بین المللی و همچنین سخنرانی در چندین سیمنار ملی و بین المللی از قبیل کشورهای مثل: چین، ترکیه، آمریکا و… از افتخارات علمی دکتر گرجی زاده است به گونه ای که بعد از ۳۷ سال تدریس و تجارب ارزنده خود در سال ۱۳۸۹ از دانشگاه چمران اهواز بازنشسته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،دکتر ولی گرجی زاده در سال ۱۳۲۴ در شهرستان باشت استان کهگیلویه و بویراحمد متولد شد. وی دوران ابتدایی را در مدرسه اسدی باشت به پایان برد. کلاس ششم را در مدرسه آبشرین گچساران و دوران دبیرستان خود را در دبیرستان های سلطانی و پهلوی بهبهان و نهایتاً دیپلم ریاضی را در دبیرستان دکتر کریم فاطمی اهواز به عنوان شاگرد اول با موفقیت به پایان رساند.

دکتر گرجی زاده به دلیل علاقه ای که به لباس افسری داشت در امتحان ورودی این دانشکده قبول شد اما بنا به دلایلی از ادامه تحصیل منصرف شد.وی بعد از مدتی برای خدمت سربازی به عنوان سپاه دانش به چهارمحال بختیاری رفت و پنج کلاس را اداره می کرد و به خاطر تلاش و اعتمادی که مردم این منطقه از وی داشتند،  نفر اول سپاه دانش شد به گونه ای که  لوح تقدیری از طرف تیمسار ضرغامی  به ایشان تقدیم گردید.

دکتر گرجی زاده بعد از اتمام سربازی با توجه به اینکه چند ماهی از امتحان کنکور گذشته بود عازم تهران شد اما به خاطر بضاعت مالی خود توسط یکی از بستگانش (روشن قیاسی) برای چند ماهی در پالایشگاه شهر ری استخدام شد تا اینکه توانست در کلاس های کنکور خوارزمی شرکت کند  و در سال ۱۳۴۸ در رشته ریاضی دانشگاه شیراز قبول و نهایتاً در سال ۱۳۵۴ در مقطع کارشناسی ارشد از این دانشگاه فارغ التحصیل و در همین سال به عنوان مربی، عضو هئیت علمی دانشگاه چمران اهواز شد.

وی پس از سه سال تدریس در این دانشگاه، سال ۱۳۵۷ بورس دکترای دانشگاه شهرسیراکیوس( syracuse )ایالت نیویورک آمریکا  شد و بعد از هشت سال تحصیل در این کشور در عین حالیکه برای تدریس در دانشگاه های آمریکای مورد استقبال و حمایت قرار گرفت، اما ایشان به خاطر خدمت و عرقی که به موطن خود داشت آن هم در حین جنگ تحمیلی، سال ۱۳۶۵ به ایران برگشت.

دکتر گرجی زاده بعد از  بازگشت خود از آمریکا، به مدت چند سال رئیس گروه ریاضی دانشگاه چمران اهواز شد.

 چندین مقاله داخلی و بین المللی و همچنین سخنرانی در چندین سیمنار ملی و بین المللی از قبیل کشورهای مثل: چین، ترکیه، آمریکا و…  از افتخارات علمی دکتر گرجی زاده است به گونه ای که بعد از ۳۷ سال تدریس و تجارب ارزنده خود در سال ۱۳۸۹ از دانشگاه چمران اهواز بازنشسته شد.

سید ابوالحسن حسینی نیک

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها