نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. فروردين 1396 - 14:31
انتقاد امام جمعه گچساران از دولتمردان تدبیر و امید/
نفت ملی است شامل همه جا می شود غیر ازگچساران!
امام جمعه گچساران گفت: شعار اعتدال یعنی عدالت، نفت ملی است شامل همه جا می شود غیر ازگچساران؟و این در حالی است که بیکاری مختص گچساران استو امیدوارم مسئولان توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند و عدالت را رعایت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام سید امین الله حجازی امام جمعه گچساران در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته گچساران ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت:مقام معظم رهبری بارها در خصوص ارزش رشد اقتصادی و تلاش برای رسیدن به قله رفیع اقتصادی که نیاز به قدرت دشمن نباشد توصیه هایی را به ملت و دولتمردان داشته اند.

وی افزود:یعنی هر چه یک ملت در رشد اقتصادی ،تلاش و کوشش کند و به جلو برود قدرتمند خواهد شد و در مقابل از طمع دشمنان به آن مملکت نیز کاسته خواهد شد.

امام جمعه گچساران در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اظهارکرد:باید تشکر کرد از عزیزانی که ثبت نام کرده اند و به نوعی تنور انتخابات را گرم کرده و گرم خواهند نمودکه باید توجه کردو قبول کنیم که مملکت ماباید بر مبنای حکومت و شریعت دینی مدیریت شود.

حجازی تصریح کرد:یعنی بر مبنای اخلاق اسلامی و برمبنای رعایت حرمت و حفظ آبروی مسلمین،و هیچ مومنی در هرکجای عالم اجازه ندارد با آبروی مومنی دیگر بازی کند و مومنی را بین مردم لکه دار کند ،الا مواردی که مشهود است.

 وی گفت:کاندیداها توجه داشته باشند در مرحله ای که انتخابات تمام شدباید رقابت تبدیل به رفاقت شود و نباید عناد و دشمنی و کینه نسبت به هم داشته باشیم و نباید ملاک را قدرت سیاسی و اجتماعی در نظر گرفت.

امام جمعه گچساران افزود:طایفه گرایی،پول محوری ،زورمحوری و قبیله گرایی نباید ملاک انتخاب افراد باشدبلکه شایسته سالاری باید مد نظر مردم باشد.

حجازی افزود:این فردی که قرار است در شورای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کند اولا این فرد متدین است یا نیست اگر امانت به دستش سپرده شد از امانت حفاظت می کند یا نه؟توان این را دارد که در شهر و یا روستا منشا اثر باشد یا نه؟

امام جمعه گچساران گفت:تقوا، پاکی و تعهد و تخصص این باید ملاک باشد و تلاش کنیم انتخابات را بر محور اخلاق ،قانون ، منطق و با برادری و همدلی به پایان برسانیم و دشمنان را ناکام و نا امید نماییم.

وی تصریح کرد:در خیلی از موارد یکی از وظایف امام جمعه این است که نیازهای شهرستان را به مسئولین مربوطه به صورت محرمانه انتقال دهد، اگر نقص و نیازی شهرستان دارد محرمانه بگویداما اگر رفع مشکلات نشد امام جمعه مختار است از طریق تریبون نماز جمعه بگوید که چرا این مشکلات شهرستان ما وجود دارد.

 وی افزود:این اختیار، اختیاری از منصب ولایت فقیه است چرا که منصب ولایت، مملکت را بر اساس شرع و قانون مدیریت می کند امام جمعه اختیار دارد از تریبون نماز جمعه بیان کند و هر فردی که دارای منصب و قدرتی هم باشد نمی تواند جلوی اختیار امام جمعه را بگیرد.

حجازی گفت:آقای ربیعی وزیر محترم کار در استان کرمان فرمودندکه ما عن قریب در کرمان جشن حذف بیکاری برگزاری می کنیم و برخی دیگر از وزرای محترم دولت در هفته قبل مثلا در جایی دیگر گفته اند چندین هزار نفر را در فلان استان بکار خواهیم گرفت.

وی افزود:حال یک سوال از وزرا و دولت محترم دارم که وقتی بحث نفت می شود می گویید نفت ملی است و متعلق به کل کشور ایران است.اما بحث بیکاری چه می شود؟اگر ملت و عامه مردم ملاک است و نفت ملی است پس چرا وضع بیکاری در استان ما و در شهر نفتخیز گچساران بیداد می کند و چه کسی پاسخگو است؟.

امام جمعه گچساران اظهارکرد:آرزو داریم در هیچ نقطه کشور بیکاری نباشدو از این بابت هم خوشحال می شویم که در استانی دیگر بیکار وجود ندارد، اما حرف ما این است که شهرستان گچساران هم احتمالا جزیی از این مملکت باشد!

امام جمعه گچساران گفت:شعار دولت و دولتمردان شعار اعتدال و عدالت است و آیا در دنیا هیچ نشنیده اید فرآوردهای نفتی؟آیا هیچ امکان احداث کارخانه های 2هزار نفری و 5هزار نفری در کنار نفت امکان ندارد؟

حجازی ادامه داد:آیا نمی شود از همین یک چهارم کل نفت وگاز مملکت که در گچساران تولید می شود در کنار آن هم شرکت ها و کارخانه هایی  احداث شود تا جوانان این استان و این شهرستان هم نیازمند نباشند.

وی گفت:شعار اعتدال یعنی عدالت، نفت ملی است شامل همه جا می شود غیر ازگچساران؟و این در حالی است که بیکاری مختص گچساران است  و امیدوارم مسئولان توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند و عدالت را رعایت کنند.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها