نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. فروردين 1396 - 10:35
طنزترین موضوع انتشار یک لیست بیست نفره از شانس های اصلی قبولی در انتخابات پیش روی شورای شهر گچساران بود ،لیستی که مورد اعتراض اکثر کاندیدا و شهروندان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،روز گذشته به دلیل بی حوصلگی و خستگی بعد از تعطیلات مجبور شدم در خانه بمانم و با طی طریق فضای مجازی و باز کردن برخی کانال ها بعد از چند ماه پیام ها و یادداشت های جالبی از همشهریانم ببینم که برخی قابل تامل و برخی دیگر بسیار عجیب بود.

اما طنزترین موضوع انتشار یک لیست بیست نفره از شانس های اصلی قبولی در انتخابات پیش روی شورای شهر دوگنبدان بود .لیستی که مورد اعتراض اکثر کاندیدا و شهروندان، اندکی که لیست را دیده بودند قرار گرفت و پاسخهای زیبایی که داده شد.

از گلایه و اعتراض واقع گرایانه حامیان محبوبه رضایی و یادداشت بسیار خوب بهزاد عبدی فر تا نامه سراسر واقعیت دکتر سجاد ولی پور همه و همه پاسخ های خوب و جامعی بودند به لیست بی سر و ته کانال کم عضو و کم بازدیدی که ضرورتی برای انتشار نامش وجود ندارد .

جوابیه خنده دارتر مدیر محترم کانال به گلایه های کاندیداها و حامیان آنها حقیر را بر آن داشت چند خطی قلم فرسایی کرده و جهت تنویر افکار عمومی کاغذ به جوخه خودکار بسپارم و از رژه کلمات در فضای مجازی سان ببینم.

پیرامون لیست کذایی مذکور عرض کنم شاید افرادی در این لیست باشند که قبول هم بشوند اما نمی شود مطلقا این را بیان کرد و یا آن را به صورت شانس بیشتر قلمداد کرد چرا که مردم فهیم گچسارن ثابت کرده اند متر و معیارشان چیزهایی ست که در فضای عمومی و رسانه ای قابل پیش بینی نیست.

در جوابیه دوست رسانه ای تناقضاتی دیده شد که می توان به حساب فقر دانش رسانه ای و حب و بغض شخصی و همینطور عدم تخصص در مسائل سیاسی و انتخابات فرض کرد که البته حقیقتا همینطور است و فرد مذکور از اصول اولیه مسائل رسانه ای بی بهره است.

ایشان در جوابیه ذکر کرده اند این لیست تنها پیش بینی تحلیلگران است ولی در پاراگراف بعدی آن را حاصل پیش بینی اعضای شورای تحریریه کانال ذکر کرده اند و بر مطلق نبودن آن اقرار کرده اند ولی مجددا در پاراگرافی دیگر پیروزی نود درصد افراد از لیست اعلامی را قطعی می دانند یعنی تقریبا ۶/۳نفر که خود پاسخیست طنز.

به نظر می رسد هدف نویسنده فوق ابتدا طرح نام خود و برخی کم نام و نشان ها و بی کارنامه ها در کنار بزرگان است که بتواند با این چینش اسامی خود و آنها را مشهور نماید.

یکی از راه های معروف شدن ، انتشار لیست و اعتراض های کاندیداها بوده است که باعث می شود این اسامی در بورس اخبار قرار گیرد که این دوست عزیز با این تفکر اشتباه وارد میدان رقابت شده اند . چرا که نمی دانند مردم فهیم گچساران فرق رفتار درست انتخاباتی را با بی خردی و کج فهمی می دانند و اسیر بازی های پوچ و تهوع آور این شکلی نخواهند شد.

خدمت ایشان عرض کنم اگر کوچکترین آشنایی با مسائل سیاسی و رسانه داشتند باید می دانستند که برای انتشار شانس های بیشتر باید به جای تحلیل های آبکی از نظرسنجی عمومی که هم قابل استناد و هم به واقعیت نزدیکتر بود استفاده می کردند.

متاسفانه برخی کاندیداهای رسانه دار که تنها به پشتوانه همین چند صد عضو به میدان آمده اند با این اقدامات غیر اخلاقی سعی درایجاد موج های ناسالم و رقابت نابرابر دارند در صورتی که اکثریت قریب به اتفاق مردم رای دهنده اصلا کاری به جنگهای رسانه ای ندارند و اصولا عضو هیچ کانال و پیجی نیستند.

این اقدام و اعلام قاطعانه در کنار تمام بداخلاقی های ذکر شده موجب تشکیک در نتیجه انتخاباتی ست که صدها نفر برای برگزاری بهتر و پرشکوه تر آن شب و روز خود را وقف آن کرده اند.

در پایان به عنوان یک شهروند از همه عزیزان خصوصا رسانه ها تقاضا می کنم با رعایت تقوا و اخلاص تنها به اهداف و آرمانهای نظام اسلامی و شهدا بیندیشند نه اهداف زودگذر و فانی.

سید حسین مهدوی

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها