نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. اسفند 1395 - 13:53
امام جمعه گچساران گفت: کم کم بوی انتخابات می آید و در برون کشور برخی به حکام آمریکایی توصیه می کنند که در ایران کسانی که مثلا مطیع رهبری نیستند را حمایت کنید، برخی می گویند ثمره برجام اینجا باید روشن شوند و کسانی که مطیع رهبری نیستند راباید تقویت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید امین الله حجازی امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی این شهرستان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت:الگو برداری از سیره و سبک زندگی ائمه اطهار علیهم السلام  برای فرد مومن لازم و ضروری است .

وی افزود:راه نجات،حیات،عزت و راه آخرت ما  در حقیقت راه حضرت فاطمه سلام الله علیها است و انسانی که نتواند بفهمد زهرا کیست و مقام و منزلت زهرا (س)را درک نکند عملا به عنوان یک عضو فلج شده در جامعه خواهد بود.

امام جمعه گچساران در ادامه با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص حفظ عزت و اتحاد ملت ،اظهارکرد:باید توجه داشت که دشمن به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و مواظب باشیم آنچه که عزت به این مملکت داده است در سایه ایمان،وحدت،انسجام و استقلال بود است.

حجازی تصریح کرد:لازم است در این موارد دقت و توجه بیشتری به خرج دهیم با توجه به اینکه هر روز که می گذرد خیلی از مسائل و بد عهدی های دشمنان برای ملت روشن تر می شودهم آمریکا که راس و موتور فتنه است و هم خیلی از کشورهای دیگری که عرضه استقلال ندارندکه قابل اعتماد نیستند.

وی ادامه داد:متاسفانه امروز از سوی برخی مسئولین به این موارد هم توجه زیادی نمی شود که باید متوجه شوند و بدعهدی های دشمنان را ببینند و مخصوصا حیله ها و مکرهای دشمنان را بشناسند.

امام جمعه گچساران گفت:گاهی اوقات علت این کار را متوجه نمی شوم و بعضا جملاتی از کسانی شنیده می شود که خیلی خلاف انتظار است، گاهی اوقات حتی حمله لفظی و کلامی به عزاداران ابا عبدالله سلام الله علیه و حضرت زهرا مرضیه سلام الله علیها می شود،زخم زبان می زنند و طعنه ها می زنند.

حجازی افزود:برخی می گویند چطور گریه کردن حرام نیست ولی خنده حرام است؟باید به آنها گفت که اگر مومن هستید و اطلاع دارید آیات قرآن و روایات و فتاوای مراجع تقلید را ببینید و مطالعه و تدبیرکنید.مراجع تقلیدی که با این کهولت سن، شما به دست بوسی آنها می روید و آنها نیز از شما حمایت می کنند،همین مراجع مجلس عزای حضرت زهرا(س)برگزار می کنند.

وی تصریح کرد:اما از آن جهتی که خنده حرام است،خنده ای است که تبسم در برابر شیطان و منظور جلب رضایت شیطان در آن است که آن خنده بدون شک حرام است.آن خنده ای که با دشمنان نظام و ملت جلسه ای گرفته شود و نشست و برخواست شود آن خنده نیزحرام است.

امام جمعه گچساران گفت:آن خنده ای که برخی مقدماتش را فراهم می کنند تا احکام دین و دستورات خداوند لگد مال شود و احکام دین را به سخره می گیرند،آن خنده حرام است.واین خنده هادر واقع تهمت به دین و شریعت اسلام است.

حجازی افزود:در جاهایی گریه هم حرام است در آنجایی که برخی فتنه گران در فتنه 88کشته سازی می کنند،به دروغ آدم معرفی می کنند که کشته شده است و به قول آنها شهید شد و مجلس ختم می گیرند بعد مشخص می شود که آن شخص در کانادا و یا جاهای دیگر در حال قدم زدن است،اینجا گریه های شما حرام بود چرا که گریه های شما در واقع تضعیف دین و تمسخر این نظام و ملت و مملکت است.

امام جمعه گچساران اظهارکرد:فتنه گران 88 می خواستند ملت را به ذلت بکشانند،امروز عده ای زبان درازی می کنند و مدام مردم مردم می کنند،چقدر دروغ می گویید و چقدر عوام فریبی می کنید،باید بدانید این ملت را عنایت خداوند و ائمع اطهار خاصه امام عصر(ع)،مقام عظمای ولایت حراست و پاسداری می کند.

حجازی تصریح کرد:امروز خود ملت با بصیرت و آگاهی و با وحدت دارد عزت و اقتدارش را حفظ می کند و عده ای ندانسته کارهایی انجام می دهند که ملت مورد تمسخر دشمن واقع شود، که این افراد باید توبه کنند،هرچند آنهایی که در سال 88 پرچم ابا عبدالله علیه السلام را آتش زدند هنوز هم توبه نکرده اند.

وی گفت:کم کم بوی انتخابات می آید و در برون کشور برخی توصیه می کنند به حکام آمریکایی که در ایران کسانی که مثلا مطیع رهبری نیستند را حمایت کنید، برخی می گویند ثمره برجام اینجا باید روشن شوند و کسانی که مطیع رهبری نیستند راباید تقویت کنیم.

امام جمعه گچساران بیان کرد:با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات دشمن بدنبال دروغ پردازی و شایعه پردازی در جامعه است باید توجه داشت که هرجا فتنه ای به بن بست رسید و کور شد باز دشمنان به دنبال ایجاد فتنه های جدیدتر در کشور هستند.

وی درادامه با سالروز تاسیس کمیته امداد اشاره کرد و افزود:اسفند سال 57 سالروز تشکیل کمیته امداد به فرمان حضرت امام (ره)بود ،باید برای فقرا کارکنیم و مومنین و مومنات از اموال خودشان استفاده بهینه و به جا داشته باشند و دقت کنیم که کجا به مصرف می رسانیم.

حجازی با اشاره به هفته منابع طبیعی گفت:تلاش کنیم در حفاظت از منابع طبیعی قرص و محکم باشیم و اجازه ندهیم روزنه ای پیدا شود که به منابع طبیعی دستبرد زده شود و بر تک تک ما لازم است که از منابع طبیعی حراست و صیانت کنیم.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها