نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. بهمن 1395 - 14:02
امام جمعه گچساران گفت:در دهه فجر تلاش کنیم تا دستاوردها انقلاب برای نسل جوان و نوجوان ما بازگو شود و تفاوت زمان طاغوت و انقلاب را برای آن ها بازگو کنیم .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید امین الله حجازی امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته این شهرستان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و پرهیزاز نافرمانی های پروردگار با اشاره به ویژگی های منافقین با ذکر حدیثی از امام صادق علیه السلام گفت:فرد منافق به فاصله داشتن از رحمت پروردگار راضی می شود و نیاز به رحمت خداوند را متوجه نیست.

وی افزود:منافقین برای مومنین حرمتی قائل نیستند و پوچ گرا هستند،آنها تلاش می کنند به هر روشی به اهداف پلید خود دست یابد ،انسان های منافق عادت به خیانت دارند و از جایگاه علما سوءاستفاده می کنند و معصیت و زشتی را در نظرشان سبک جلوه می دهند.

امام جمعه گچساران درادمه با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مردم قم در 19دی ماه گذشته ،اظهارکرد:در این دیدار نکته های بسیار حیاتی وجود دارد که رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند:"بهترین زمان انجام فریضه اول وقت آن است و انجام با تاخیرفریضه بعد از وقتش همانند اقدام توابین بعداز واقعه عاشورا است".

حجازی تصریح کرد:یک فرد مومن باید بسیار تیزبین و زمان شناس باشد و به موقع باید اقدام و تصمیم گیری کند،توابین توفیق یاری ابا اعبدالله علیه السلام در وز عاشورا را پیدا نکردند و بعد از واقعه عاشور بسیار گریه کردند و ناله ها سردادند که این اقدامشان دیگر فایده ای نداشت.

وی افزود:مسئولین و مردم باید به موقع تصمیم گیری و به موقع اقدام و عمل نمایند که اگر غیر از این باشد موجبات وابستگی کشور به دشمن و عقب افتادگی ملت را رقم خواهد زد.

امام جمعه گچساران  در ادامه به انتشار حکم تحریم تنباکو در 11بهمن سال 1275اشاره کرد و گفت: فتوای تاریخی آیت الله میرزای شیرازی در تحریم تنباکو، توطئه ای را به دست ناصر الدین شاه قاجار با واگذاری امتیاز دخانیات ایران به مدت پنجاه سال به انگلیسی ها در حال شکل گرفته بود، در نطفه خفه کرد.

حجازی افزود:این مرجع عالی قدر شیعه اینگونه حکم به تحریم تنباکو داده بود که : "الیوم استعمال توتون و تنباکو بای نحو کان در حکم محاربه با امام زمان (ع) است".یعنی اینکه هیچکسی دنبال کشت تنبالکو و توتون نرود،چرا که روباه پیر می خواست  بواسطه این معامله تنباکو ایران را مستعمره خود سازد.

وی اظهارکرد: تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی نشانگر آغاز یک مبارزه مکتبی علیه استعمار بود.امروز جنایت های انگلیس همچنان ادامه دارد در حالی که با شورای همکاری خلیج فارس جلسه برگزار می کند وشروع به فتنه انگیزی و تفرقه میان بلاد اسلامی می کند.

امام جمعه گچساران تصریح کرد:انگلیس بدنبال این است تا کشورهای مسلمانی که ایران را حامی خود می دانند،میانشان  فاصله بیاندازد و خود بر آن ها حکومت کند و هنوز فتنه گری های انگلیس خبیث همچنان ادامه دارد.

وی افزود: نخست وزیر انگلیس که در کشورشان هزاران مشکل دارند می گوید که در جریان برجام باید جلوی ایران را گرفت چرا که ایران برای دنیا خطر آفرین می شود.

حجازی در ادامه تصریح کرد:امروز جمهوری اسلامی با عنایت امام زمان(عج)و نایب برحقش مقام معظم رهبری و ملت بصیر به قدرت و عزتی در جهان تبدیل شده است که دشمنان جرات کوچکترین غلطی علیه این مملکت را ندارند.

امام جمعه گچساران با اشاره با 12 بهمن 57سالروز ورود تاریخی امام (ره)به میهن اسلامی گفت:با ورود حضرت امام(ره)به میهن اسلامی نوری تلالو کرد و به واسطه این نور خداوند عنایتی به این ملت کرد و از زیر یوغ وظلم طاغوت نجاتشان داد.

وی گفت:با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57روزگار تغییر کرد و مردم مومن و مستضعف از شر ظلم ظاغوت ها نجات یافتند که این لطف پروردگار را شاکریم.

حجازی تاکیدکرد:باید در دهه فجر تلاش کنیم تا دستاوردها انقلاب برای نسل جوان و نوجوان ما بازگو شود و تفاوت زمان طاغوت و انقلاب را برای آن ها بازگو کنیم ،باید قدر نظامی اسلامی را دانست و انقلاب اسلامی در این مدت تحولات بزرگی برای این مملکت به ارمغان آورده است و ما امروز بواسطه انقلاب در اوج عزت در دنیا قرار گرفته ایم.

وی در ادامه با اشاره به حادثه پلاسکو و شهادت جمعی از آتش نشانان گفت:در این حادثه 16تن از آتش نشانان به مقام والای شهادت نائل آمدند و این مقام را به این آتش نشانان عزیز تبریک عرض می کنیم و علو درجات آن ها را از درگاه خداوند منان خواهانیم.

 

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها