نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. بهمن 1395 - 8:10
به دستور مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب مدیر عملیات، رئیس HSE و حراست نفت و گاز گچساران برکنار شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،به نقل از روابط عمومی مناطق نفت خیز جنوب، با گذشت کمتر از یک هفته از وقوع حادثه نشت گاز در واحد بهره برداری نرگسی که منجر به مسمومیت شدید و فوت 33 نفر از کارکنان پیمانکار پروژه تعمیرات اساسی شد، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، امروز دوشنبه 4 بهمن 95 دستور برکناری مدیران و سرپرستان مرتبط با این حادثه را صادر کرد.

بیژن عالی پور در این دستور مدیر عملیات، رئیس HSE و رئیس حراست شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و رئیس HSE و مسؤول نظارت بر تعمیرات اساسی شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب را از سمت خود خلع کرد.

با بررسی های به‌عمل آمده علاوه بر تقصیر و کوتاهی پیمانکار در زمینه عمل به مقررات ایمنی، این افراد نیز به تناسب مسؤولیت خود با سهل‌انگاری و عدم اجرای دقیق مقررات مندرج در پروانه کار، در بروز حادثه مقصر بوده اند.

لازم به ذکر است پیش از این نیز مسؤولان نوبت‌کاری روز و شب کارخانه بهره‌برداری نرگسی از سمت خود عزل شده بودند.

گفتنی است موضوع حادثه ناگوار واحد بهره‌برداری نرگسی هم‌زمان توسط دستگاه قضایی و کمیته تخلفات شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در حال پیگیری و رسیدگی است.

حادثه نشت گاز  H2S در واحد بهره برداری نرگسی روز چهارشنب 29 دی‌‎ماه حین تعمیرات اساسی این واحد رخ داد که پنج تن از کارکنان شرکت پیمانکار دچار گاز گرفتگی شدند.

به گزارش خبرنگار این پایگاه خبری، واحد بهره برداری نرگسی در محدوده عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از شرکت‌های تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب قرار دارد.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها