نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. دى 1395 - 18:03
نماینده گچساران و باشت درمجلس گفت:درحال حاضر ۳۰۰ میلیاردتومان هزینه ورزش در کل کشور است و از اعتبار اعلام شده ۲ تا۳ درصد به استان کهگیلویه وبویراحمد تخصیص خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،غلامرضا تاجگردون درجلسه رسیدگی به مشکلات ورزش شهرستان های باشت و گچساران گفت: باارائه طرحی درمجلس 0/27 درصدازمالیات برارزش افزوده به ورزش تخصیص خواهدیافت ،این بحث در تلفیق بودجه مطرح شده است و پس از تصویب در بودجه سال ۹۶ در دو سه سال آینده فصل تربیت بدنی با تخصیص ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار جدید درکل کشور از روند پیشرفت بهتری برخوردار خواهند شد.

وی افزود:درحال حاضر ۳۰۰ میلیاردتومان هزینه ورزش در کل کشور است و از اعتبار اعلام شده ۲ تا۳ درصد به استان کهگیلویه وبویراحمد تخصیص خواهد یافت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درادامه گفت:امیدواریم جلسات وبازدیدها موثرواقع شود،یکی ازمهمترین مباحث در ورزش گچساران و باشت ،طرح هاومعضلات ورزشی دوشهرستان است از منظر توسعه فضا درپهنه باشت وگچساران استارت عملیات های عمرانی خوب شروع شد،اعتبارات در کشور و استان سرانه ای تقسیم نمی شود وبدون برنامه ریزی مثمرثمرنخواهد بود.

وی اظهارکرد:کارهای اساسی در ورزش متوقف شده است،مسئولین زمین تختی باشت،چمن تختی وزمین بشارت گچساران نباید اولویت بندی هزینه ها را برای دیواره وغیره صرف کنند وبرای زیرساخت وعمق کار اساسی و بیشتری بایدصورت پذیرد، نبود برنامه درورزش بزرگترین ضربه را به ورزش می زند ،۲۷ زمین ورزشی در شهرستان گچساران بدون برنامه نرم افزار بیهوده است.

تاجگردون با اشاره به بی تفاوتی فرماندار باشت نیزگفت:برخی اززمین های ورزشی به بیغوله تبدیل شده است فرماندار باشت ادعا می کرد اتفاقی نیفتاده و این در حالی بود که روز بازدید سرزده من هنوز آثار تخریب وشیشه های شکسته در این مکان به وضوح قابل رویت بود.

وی افزود:در منطقه شمیرانات تهران شهرداری منطقه برای افتتاح زمین چمن کوچکی ده ها بنر اطلاع رسانی نصب کرده بود ونظارت را در اولویت قرار داد، این درحالی است که از نظر مساحت با زمین چمن های گچساران قابل قیاس نیست ،ما ۲۷ زمین چمن داریم وافرادی که فاقد صلاحیت هستند بدون مدیریت نظارت می کنند و انتظار منافع تجاری از طریق ورزش را هم دارند.

تاجگردون تصریح کرد:تاکید من به مدیرکل ورزش و تربیت بدنی این است که بدون برنامه اقدام به ساخت نکنند؛در محله سادات بادیدن کودکانی که در زمین خاکی حرکات آکروباتیک انجام می دادند و مکان زندگی شان فاقد زمین چمن بود از هزینه شخصی خودم شش میلیون تومان جهت تهیه لوازم ورزشی بدست معتمدی دادم که هنوز پس از گذشت دوسال هیچ اقدامی جهت تحویل لوازم خریداری شده فردمعتمد، ازسوی مقامات ورزشی شهرستان نشده و این جای تاسف دارد ،ما چندین تیم محله ای داریم و با این پتانسیل می توان کسب درآمد ورزشی نمود.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه مجلس افزود:وقتی اعتبارات از وزیر نفت تحویل گرفته شده باید در بخش ورزش به صورت بهینه سرمایه گذاری شود،استخر شنای باشت ،لیلک،گچساران و سالن های ورزشی ممبی،گچساران و سرآب ننیز مواردی است که برای خدمت به ورزش بانوان صورت گرفته است جمع بندی مشکلات و رسیدگی به بحث سالن های ورزشی گچساران و باشت و مرمت و بازسازی سالن ورزشی بشارت با توضیح فضای ورزشی وبرنامه نرم افزاری در اسرع وقت ارائه شود.

تاجگردون گفت:۳ میلیارد و پانصد میلیون تومان از وزارت نفت برای برخی پروژه ها و فعالیتهای ورزشی وبرخی هزینه های عمرانی شهرداری تخصیص یافته که دستگاههای مربوطه باید پاسخگوی رفع نیاز در این بخش ها باشند،خیلی از طرح ها اعتباراتشان تمام شده است اما از ارزش افزوده مطالبه دارند  ومطالبات عملیات قراردادها مانده است.

درادامه تاجگردون ازآغاز عملیات چمن ورزشگاه تختی گچساران در دوهفته آینده خبرداد.

جلسه رسیدگی به مشکلات بخش ورزش شهرستان های گچساران وباشت باحضور تاجگردون ، مدیرکل ورزش وجوانان کهگیلویه و بویراحمد، شهردار گچساران  وپیمانکاران سالن های ورزشی درسالن فرمانداری گچساران برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها