نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. دى 1395 - 13:28
امام جمعه موقت شیراز گفت: بزرگی هاشمی قانون پذیری ایشان بود و در جریان فتنه 88 عده ای قانون پذیر نبودند آنهایی که هم در تبلیغات انتخاباتی شان اسمی از این دو بزرگوار بردندخطا کرده وگرنه شخصیت مرحوم هاشمی و آقای ناطق نباید به این سادگی مصادره شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی امام جمعه موقت شیراز در مراسم ترحیم آیت الله هاشمی که با حضور مسئولین محلی و اقشار مختلف مردم گچساران در مسجد صاحب الزمان (عج)گچساران برگزار شد،گفت:امرو باید از فقدان مردی سخن بگوییم که تا یکساعت قبل از رحلتش به عنوان یک مسئول بلند پایه جمهوری اسلامی مشغول خدمت و کار بود.

وی افزود: درحقیقت این مراسم تجلیل از مبارزه ،صداقت، صبر،مقاومت و علم و فقاهت است وبنده حدود 40 سال از نزدیک با مرحوم آیت الله هاشمی آشنایی و ارتباط داشتم.

رضوی اردکانی تصریح کرد:در طول تاریخ حرکت های پایدار و نهضت های الهی توسط مردانی رقم خورد که آن مردان مویدان الهی بودند ونهضت عظیم اسلامی توسط شخصیتی بزرگ چون حضرت امام (ره)پایه گزاری و بنیان نهاده شد.

امام جمعه موقت شیراز اظهارکرد:یاران امام راحل در این نهضت هم مشاوران امینی بودند و هم افسرانی حاذق همیشه در صحنه  که برای فرامانبری و سازماندهی عظیم سراسرملت همچو شهید بهشتی،مطهری،رجایی باهنر ،مفتح ،مقام معظم رهبری و شادروان آیت الله هاشمی بازوان پرتوان امام چه در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب بودند.

وی افزود:مرحوم آیت الله هاشمی شخصیتی بود که نظرش مورد توجه خاص امام (ره)بود  ویک انسان با انصاف باید خدمات و سوابق اشخاص را به درستی مطالعه نماید، شاخصه مهم در وجود مرحوم آیت الله هاشمی این بود که همیشه اصل نظام و ولایت برایشان خیلی مهم بود .

رضوی اردکانی اظهارکرد:تا امام (ره)بود مرادش و مرجعش ایشان بودند،ارتباط مرحوم آیت الله هاشمی با رهبر معظم انقلاب مثل یک روح در دو بدن بودند و خیلی ها همچون خناسان در این فرازو نشیب های انقلاب می خواستند میان این دو بزرگوار را فاصله ایجاد کنند ولی این مرد با هوشیاری و وجود سختی ها و مشکلات مقابل این فتنه ها ایستادگی می کرد.

امام جمعه موقت شیراز تصریح کرد:بزرگی آیت الله هاشمی قانون پذیری ایشان بود و در جریان فتنه 88 عده ای قانون پذیر نبودند آنهایی که هم در تبلیغات انتخاباتی اش اسمی از این  دو بزرگوار بردندخطا کردندوگرنه شخصیت مرحوم هاشمی و آقای ناطق نباید به این سادگی مصادره شود.

وی گفت:در طول دروان انقلاب هیچوقت و هیچگاه نمی توان یک جا مصداق بیاورید که مقام معظم رهبری احترام ایشان را نگه نداشته باشند و مرحوم آیت الله هاشمی اطاعت و پیروی اش از رهبری را بارها اعلام می کرد ومرحوم هاشمی مرد روزهای سخت بود .

رضوی اردکانی اظهارکرد:مرحوم در خصوص محاکمه فرزندش حتی یک کلمه هم سفارش نکرد و به قانون احترام گذاشت و هیچوقت از نظام قهر نکردو این یک درس بزرگ است برای همه ما.

امام جمعه موقت شیراز افزود:ممکن است در بدنه یک حکومت هم خطاهایی صورت بگیرد و یا مثلا فرزندان فلان مسئول خلافی مرتکب شوند که فصل الخطاب قانون است ودر این مورد باید حساب شخصیت ها و فرزندانشان  را از هم جدا کرد.

وی گفت:دردوران انقلاب هر وقت کار به بحران می کشید امام مرحوم آیت الله هاشمی و مقام معظم رهبری را که در صحنه اصلی قضایا بودند فرا می خواندند و توانستند جنگی را که با وجود تحریم های همه جانبه به خوبی مدیریت کنند.

امام جمعه موقت شیراز اظهارکرد:بنده معتقدم مرحوم آیت الله هاشمی دو درس بزرگ به ما یاد  دادند یکی درس صبر و تحمل پذیری و دیگری درس بصیرت ،در این مورد مقابل هر کسی که می خواست نظام و رهبری را تضعیف کند به مقابله بر می خواست.

رضوی اردکانی افزود:مرحوم هاشمی از بیت المال واز سهم امام (ره)هم استفاده نمی کرد و از درآمد ملک شخص اش در دوران قبل از انقلاب به مبارزین کمک می کردو در دوران ریاست جمهوری و ریاست بر مجلس نیز یک ریال هم حقوق نگرفت.

وی درادامه با اشاره به اقتدار و عظمت نظام اسلامی در منطقه گفت:دشمنان به روش های مختلف همچون فتنه انگیزی، اختلاف انگیزی و شایعه سازی در تلاشند تاوحدت ملت را خدشه دار کنند که مردم باید با هوشیاری ،اخوت و بصیرت و گوش به فرمان ولایت در این پیکار به خوبی مقابله کنند.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها