نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. دى 1395 - 0:00
قهرمان دور قبل مسابقات لیگ برتر ایران برخلاف انتظار با کسب نتایج ضعیف تا این مرحله از رقابت های لیگ شانزدهم بسیاری از علاقمندان خوزستانی اش را ناامید کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوباستقلال خوزستان لیگ  برتر را در حالی آغاز کرد که این تیم با کسب عنوان قهرمانی در دور قبل این مسابقات توانسته بود شگفتی ساز فوتبال ایران و البته آسیا لقب بگیرد. تحقق این قهرمانی در سالی که لستر سیتی هم در لیگ برتر جزیره موفق به کسب عنوان قهرمانی شد این موفقیت را جالب تر کرد تا موفقیت شاگردان عبداله ویسی در آسیا هم بازتاب پر سر و صداتری داشته باشد.

 
جدایی ویسی از این تیم و بروز پاره ای مشکلات مالی برای مسئولان باشگاه همه و همه سبب شد به رغم پایبندی اکثر بازیکنان این تیم به استقلال خوزستان و ادامه همکاری با این باشگاه، استقلال خوزستان همچنان نتایج ضعیفی کسب کند و در 15 هفته ابتدایی آماری برجای بگذارد که در نهایت لیگ را با سقوط 9 پله ای نسبت به فصل گذشته در همین ایام به پایان ببرد. تیمی که جام حذفی را هم از دست داده است حالا برای شروعی دوباره در نیم فصل دوم و بازی در لیگ قهرمانان آسیا روزهای سنگین و پر خطری را پیش رو دارد.



*قهرمان فقط یک هفته صدرنشین بود!

استقلال خوزستان لیگ را در شرایطی آغاز کرد که باید در نخستین گام به تبریز رفته و به مصاف یکی از پرمهره ترین تیم های لیگ جاری می رفت. بازی در تبریز البته با تساوی استقلال خوزستان همراه شد اما این تیم را در هفته نخست به مکانی بهتر از ششمی نرساند. این تیم در هفته دوم در اهواز استقلال تهران را پیش رو داشت و موفق شد با شکست همنام تهرانی برای اولین و آخرین بار مکان اولی جدول را تجربه کند. تیمی که فصل قبل نیم فصل را با این رده به پایان برده بود. 



*میانه روی رو به پایین در جدول

استقلال خوزستان در مجموع فصل را بد آغاز کرد. این تیم که پس از جدایی دخسوس از نبود دروازه بان ششدانگ هم رنج می برد در هفته سوم از جایگاهش در هفته دوم که اولی بود تا نهمی پایین رفت و پس از آن تقریبا در همه هفته ها (غیر از هفته هشتم که تا رده پنجم بالا آمد) در نزدیکی رده دهمی بود و یک هفته (هفته چهاردهم) یازدهم شد. نهم، دهم، هشتم و دوباره نهم و دهمی رده هایی بود که استقلال خوزستان حاضر نبود آنها را رها کند و در نهایت هم با رده دهم لیگ را به نیمه رساند. این برای قهرمان فصل قبل خبر خوبی نبود که 9 پله در جایگاه فصل قبلش افت داشته است.
 
 

*جانشین دخسوس جواب نداد!

با جدایی دخسوس از استقلال خوزستان، پورموسوی باز هم خواست تا به یک دروازه بان برزیلی اعتماد کند و رافائل روبالو را به خدمت گرفت. این دروازه بان را بازی داد اما او ظرف 4 هفته 6 گل خورد تا آمار یک و نیم گل در هر بازی را برجای بگذارد. این شد که با مهیا شدن شرایط برای شیخ ویسی او را به میدان فرستاد و او نیز در 11 بازی 13 گل خورد تا میانگین 1.1 گل خورده در هر بازی را برجای بگذارد. یاد ضرب المثل هر گردی گردو نیست می افتیم و مشخص می شود این برزیلی با آن برزیلی تفاوت های زیادی دارد چون دخسوس در 15 هفته فقط 4 گل خورد!



*تیمی که 14 امتیاز کم آورد!

در حال حاضر پرسپولیس در نیم فصل اول با 32 امتیاز نیم فصل را به پایان برده است. درست همان امتیازی که فصل قبل استقلال خوزستان آن را بدست آورد تا قهرمان نیم فصل شود. تیمی که حالا با کسر 14 امتیاز نسبت به فصل قبل با 18 امتیاز در رده دهم جدول است و تا انتهای آن فقط 6 رده فاصله دارد!



*سهم بیشتر گلزنی مهاجمان

از مجموع 18 گل زده تیم استقلال خوزستان 2 گل به دلیل گل به خودی بازیکنان حریف برای این تیم به ثبت رسیده است و 16 گل را اعضای تیم به ثمر رسانده اند. از این تعداد 2 گل را پورقاز و دورقی در جمع مدافعان تیم زدند. 5 گل را بیت سعید در خط هافبک به ثمر رساند و 9 گل دیگر را مهاجمان استقلال خوزستان زهیوی (6گل) ، عاشوری (2 گل) و بحرانی به ثمر رساندند. سهم مهاجمان استقلال خوزستان در این بین بیشتر بود.



*افشین چاره خط حمله است؟

آرش افشین که فصل قبل نتوانست در ملوان بازی کند ابتدای این فصل به استقلال آمد تا شانسش را برای بازی کردن در این تیم بیازماید. این بازیکن در 15 هفته لیگ برتر فقط 30 دقیقه فرصت بازی یافت. 14 دقیقه در بازی با نفت آبادان و 16 دقیقه دیدار با سپاهان! چنین بازیکنی که حدود یک سال است اصلا بازی نکرده در نیم فصل راهی استقلال خوزستان شد. تیمی که باید تا دو ماه بعد در لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود. واقعا در انتقال این بازیکن دقت عملی صورت گرفته است؟ آیا افشین می تواند مشکل گلزنی تیم استقلال خوزستان را برطرف کند؟ این سئوالات و شماری دیگر درباره استقلال خوزستان و دیگر تیم ها وجود دارد که پس از نیم فصل و پایان فصل نقل و انتقالات بیشتر به آن خواهیم پرداخت.
 
 
 


*ششمین خط حمله لیگ!

استقلال خوزستان فصل قبل هم در امر گلزنی خیلی توانمند و آتشین عمل نمی کرد. این تیم در حال حاضر هم چنین وضعیتی در لیگ دارد. شاگردان پورموسوی در لیگ برتر پس از تراکتور(با 25 گل)، ذوب آهن(با23 گل)، فولاد (با 22 گل)، نفت (با 20 گل) و سپاهان با 19 گل مشترکا با تیم های پرسپولیس، استقلال و پیکان 18 گله و برابر است.



*تنها رتبه استقلال خوزستان!

استقلال خوزستان تنها جایی که موفق شد روی یکی از سه سکوی اول تا سومی بایستد در گل خوردن بود. این تیم با 19 گل خورده پس از ماشین سازی با 23 گل خورده و نفت با 20 گل خورده که از این حیث رتبه اول و دوم را بدست آوردند، همراه با صبا، پدیده و نفت آبادان روی سکوی سوم ایستاد!



*همچنان خشن اما کمتر!

استقلال خوزستان در 15 هفته نیم فصل اول با دریافت 26 کارت زرد میانگین 1.7 کارت زرد در هر بازی را برجای گذاشت. این درحالی بود که همین تیم فصل قبل در نیم فصل 31 کارت زرد و میانگین تقریبی 2 کارت در هر بازی را بر جای گذاشته بود. این نشان می دهد از این نظر استقلال خوزستان پیشرفت داشته اما همچنان تیم خشنی است.



*لستر ایران مثل لستر انگلیس!

تیمی که در پایان فصل قبل به لستر ایران شهره شد با این آمار وضعیت نگران کننده ای را در نیم فصل دوم لیگ برتر پیش رو دارد. جالب اینکه لستر وطنی شرایطی مشابه با لستر لیگ برتر جزیره دارد. آنجا هم لستر سیتی در 21 هفته ابتدایی لیگ جایگاهی بهتر از پانزدهمی در لیگ 20 تیمی کشورش ندارد. چیزی شبیه به جایگاه استقلال خوزستان در لیگ برتر خودمان. ظاهرا نتایج این دو تیم به شدت به هم وابسته هستند و اوج و فرودشان خیلی به هم شبیه است.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها