نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. دى 1395 - 11:08
جناب تاجگردون!حقیقتا همین که عبور شما از پل پریم باعث آلزایمر موقت تان نشده و مردم حوزه انتخابیه و البته وعده های تان را فراموش نکرده اید قابل ستایش است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،جمعی از جوانان روستاهای نازمکان و اسپرگچساران  با ارسال نامه ای سرگشاده خطاب به نماینده گچساران و باشت از عملکردوی جهت توسعه و رونق روستاهای خود در بخش کشاورزی انتقاد کردند.

جناب آقای دکتر تاجگردون وکیل مردم شریف شهرستان های گچساران وباشت در مجلس شورای اسلامی

سلام
 در روزهای گذشته و همزمان با آغاز سال نوی میلادی یادداشتی ازشما در فضای رسانه ای منتشر گردید که به نوعی تشریح کارهای انجام شده و برنامه های آتی شما در مدت جلوس بر کرسی نمایندگی مردم شریف حوزه انتخابیه بوده است.
 حقیقتا همین که عبور شما از پل پریم باعث آلزایمر موقتتان نشده و مردم حوزه انتخابیه و البته وعده های تان را فراموش نکرده اید قابل ستایش است.
 اما روی سخن نقد یکی از وعده های شما است که البته ظاهرا تا حدودی عملی هم شده است . آنطور که شماگفته اید با پیگیری جنابتان تخصیص آب سد اصلی شهرستان،کوثر،بادرصد بیشتری برای خود شهرستان و البته مناطق بالادستی و پایین دستی سد با رشد چشمگیر روبرو شده است.
 مع الاسف علیرغم آن که منطقه نازمکان و کمی آنسوتر روستای اسپر به اندازه روستای آرو به حریم دریاچه سدنزدیک هستند هیچ جایی در تخصیص و تلاش های شما نداشته است.
بگذارید روشن تر عرض کنیم ورودی آب رودخانه نازمکان به دریاچه سد دقیقا در فاصله ۱۰۰۰متری نازمکان است،اما آنچه دیده می شود جولان خارشتر و خشکی و بی رمقی ۷۰درصد از اراضی ذی قیمت نازمکان و خشکیدن سرچشمه های پر آب اسپر است.
 آنطور که کارشناسان می گویند علاوه بر خشکسالی های اخیر،بالا دستی بودن چشمه ها نسبت به دریاچه سد و طبعاً کشش و خالی شدن سفره های آب زیرزمینی به سمت دریاچه سد عامل اصلی تر خشکیدن چشمه ها می باشد
مَثَل نازمکان و اسپر آب در کوزه و گرد جهان تشنه گشتن کشاورزی و باغاتشان است.
 شما را ارجاع می دهیم به یکی از ماندگارترین نطق های بهارستانیتان،همان نطقی که محکم و موکلانه گفتین:مگر می شود گاز از زیرپای پیرزن و پیرمرد باباکلانی بگذرد و آن وقت از سرما بر خویش بلرزد؟؟؟
 حال میرشکار از خویش بپرسید چرا آب دریاچه سد کوثر برای منطقه نازمکان و اسپر حکم آهوی خُتن محصور در قفس غیرقابل گشایش را دارد؟؟؟
 حضرت عالی اجباراً چندین بار لختی با پرادوی تان در نازمکان ترمز کرده اید و آنطور که شمارا می شناسیم تمام پتانسیل هایش را می شناسید اما یادآوری مجدد،گمان نمی کنیم تکدر خاطری پیش آورد:
 از روستای اسلام آباد و حتی دورتر رودبال تا زمین های مجاور قبرستان نازمکان که هنوز هم دست کَرَم رودخانه نازمکان نوازشگرشان است و حتی با وجود خشکسالی و کم شدن نگران کننده ی آب رودخانه کمافی السابق قابلیت ادامه همان کشاورزی سنتی که البته نقدش را برای مجال دیگر می گذاریم را دارند.
 اندک چشمه های خشک نشده ی پایین دست مخابرات روستای سرتیره تا زمین های هم نفس با دریاچه البته خشک شده واقع شده در پایین دست روستای گبرستان هم دریغ نکرده اند نعمتشان از کشاورزان را.
اما کم آبی تلنگر خوبی است تا جنابتان از تخصیص های انشاالله کارشناسیتان درصدی را هم به ۱۱_دشت خشک شده و در محاصره ی خارشتر بین دو روستای نازمکان و سرتیره از قبرستان نازمکان تا چشمه های پایین دست مخابرات سرتیره و…

۲_زمین های کاملاً مناسب برای کشت مرکبات روستای پوراژ،شامبراکان و گردنه اسپر اختصاص دهید.

 خاطرنشان می شویم این طرح قبل تر در منطقه شمس آباد چرام و البته روستاهای دیل و آرو دست و پاشکسته اجراشده است و صد البته هزینه ی پایینی هم داشته و ثمره ی انشاالله درخشانی هم خواهد داشت،دست کم هم به مدیریت آب ها کمک می کند و هم به احیای اراضی یاد شده.
 و حال اگر همه ی آن چه که در پاراگراف های قبل گفتیم مصدع اوقات شریفتان شد،به مواردی که می تواند کمک زیادی به مردم شریف و زحمتکش روستای اسپر باشد هم توجه خاطر نمائید روستایی که یکی از قطب های سه گانه ی تولید مرکبات ، انار ،سیب و انواع مرغوب انگور و انجیر در بویراحمد گرمسیر و البته در استان است .
 اسپر هم مرز باروستای پوراژ است به گونه ای که زمین های کشاورزیشان در گردنه اسپر کاملاً به هم متصل بوده و البته پتانسیل خوبی برای تبدیل به باغات مرکبات را دارا می باشد.
 برای کنترل کم آبی باغات این روستا(اسپر) به روش قطره ای تجهیز بشوند که تنها بخش کوچک و ناکافی از این طرح انجام پذیرفته است که تقاضای پیگیری عاجل از حضرت عالی خواسته کوچک از مردم بزرگ منش اسپر می باشد.
 ترمیم سد های خاکی پشت چشمه های روستا برای تقویت این چشمه ها که آن هم تنها گوشه ی چَشم جنابتان را می طلبد انتظار به حق دیگرِ شریفانِ زحمتکش اسپری است.
 باتوجه به دشواری های انتقال محصولات از باغات به روستا برای فروش و البته رفت و آمد مردم،آسفالت و یا ترمیم آسفالت معابر اصلی روستا خواسته خیلی زیادی نیست.
 و در آخِر اختصاص بودجه ی اندکی برای جمع آوری و کنترل و جلوگیری از هدررفت آب چشمه ها در فصل زمستان در جهت استفاده از آن در تابستان.
 امید است نتایج عاجل این خواسته های به حق به زودی از همین قلم به اطلاع مردم رسانده شود.

***جمعی از جوانان روستاهای نازمکان و اسپر

ای که دستت می‌رسد کاری بکن / پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار (سعدی شیرین سخن)

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

انجام داد دیگه کسانی که میخواست مسولیت بده داد کسانی هام میخواست ببره سر کار تقریبا برده بعضی هاشون هم فعلا چند جای جدید درست بشه قول داده بره
بله حرف مردم منطقه درسته باید ماها که بالا دست این سد قرار داریم چه بشه این زمینها....
خود خواسته را تدبیر نیست 400 رای با یک خودکار در اسپر و نتیجه کار کمتر از یک سال .جالب بود وعالی .درود بر شیر مردان بویر احمد گرمسیر

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها