نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
15. دى 1395 - 16:15
غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه بودجه مجلس نسبت به علنی شدن اختلافات سران قوا واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، تاجگردون از احتمال کاندیداتوری آمران پرونده بابک زنجانی در انتخابات ریاست جمهوری هم گفت. او در عین حال کشیده شدن اختلافات سران قوا به سطح جامعه را مضر دانست و گفت این مهم باعث بی اعتمادی مردم می شود.

در روزهای اخیر تنش جدیدی در کشور رونمایی شد. تنش میان رییس قوه قضاییه و رییس قوه مجریه بر سر پرونده بابک زنجانی آغاز شد اما ماجرا ابعاد تازه ای پیدا کرد. این داستان همچنان ادامه دارد و دو قوه از سوی ارکان مختلف خود پاسخ  یکدیگر را می دهند. درتازه ترین پاسخ ، محسنی اژه ای گفت: " من از قول ایرنا مطلبی را دیدم که رییس جمهور گفته حساب های قوه قضاییه باید شفاف شود کسانی که می دانند و حق را می پوشانند بدانند مسایل حساب های قوه کاملا شفاف است، نمایندگان مجلس اسناد آن را دیده اند." او همچنین اظهارداشت: "برای ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری یک نفر چقدر پول لازم است قطعا بالاتر از ٢٠ میلیارد؛ خب شما بگویید این پول از کجا آمده؟"

غلامرضاتاجگردون نماینده گچساران در مجلس، در خصوص این تنش ها و علنی شدن اختلافات سران قوا،در گفت و گو با اعتمادآنلاین تاکید کرد که مردم با علنی شدن این اختلافات بی اعتماد می شوند و کار درستی نیست.

قوه قضاییه هنوز پرونده های مربوط به دولت قبل را بررسی نکرده است
 

تاجگردون اگرچه رفتار دو قوه را خوب نمی داند اما می گوید که قوه قضاییه  ابتدا پرونده های ارجاعی در مجلس قبل ناشی از اجرای ماده 206 آیین نامه داخلی که به قوه قضاییه ارجاع شده و هنوز در خصوص هیچ کدام از آنها اقدامی نشده را بررسی کند و بعد به دولت فعلی برسد.
بنا بر گفته این نماینده مجلس حداقل 10 پرونده جدی مربوط به دولت گذشته از سوی مجلس به قوه قضاییه ارسال شده اما هیچ کدام را پاسخ نداده اند.
او می گوید: من پرونده ای را سال 90 به قوه قضاییه فرستادم اما هنوز پاسخی دریافت نشده است.
رییس کمیسیون برنامه بودجه همچنین با اشاره به این اظهارات رییس جمهور درخصوص عدم ارائه پرونده بابک زنجانی به وزارت اطلاعات می گوید: فکر می کنم این حرف درستی است چرا که قاضی ، پرونده را بررسی می کند و نمی تواند پرونده را تکمیل کند. من از شخص رییس جمهور سوال کردم و آقای رییس جمهور فرمودند که نامه ای به رییس قوه قضائیه نوشتیم که این پرونده برای تکمیل شدن در اختیار وزارت اطلاعات و یا هرکسی از جمله نیروی انتظامی و اطلاعات سپاه قرار بگیرد که  گویا  ابتدا موافقت شده است  اما اینکه بعد چه شد که تغییر می کندرا رییس جمهور هم اطلاعی ندارند.
تاجگردون همچنین با انتقاد از عدم شفافیت در پرونده بابک زنجانی ادامه می دهد: به نظر می رسد عدم شفافیتی که نماینده، رییس جمهور و وزیر با آن مواجه است بیانگر این است که فرایند تکمیل و صدور رای ناقص و مغفول است. بنده به عنوان نماینده که در 5 سال اخیر به دنبال این پرونده هستم به واقع از ابعاد موضوع و ابعاد پرونده مطلع نیستم و نتوانستیم اطلاعات کسب کنیم.

آمرین پرونده بابک زنجانی می گویند کاندیدای ریاست جمهوری هستیم

رییس کمیسیون برنامه و بودجه از احتمال کاندیداتوری آمران پرونده بابک زنجانی در انتخابات ریاست جمهوری هم می گوید و خاطرنشان می کند که از روز اول هم گفته ایم اعدام بابک زنجانی که البته حق او است اما تسریع آن صحیح نیست. آمرین برای خودشان "راست راست می گردند" امر می دهند؛حکومت می کنند و کاندیدا می شوند. آنها در حدی فعالیت می کند که احتمال دارد کاندیدای ریاست جمهوری شوند به نحوی که در حال حاضر که بنده، یکی دو نفر از آنها را می بینم می گویند کاندیدای ریاست جمهوری هستم در حالی که آمر این موضوع بودند.

روحانی همچنین گفته است که "انتظار مردم این است که ماجرا-پرونده بابک زنجانی- برایشان روشن شود و من به عنوان نماینده ‏ملت ایران و مسئول اجرای قانون اساسی اعلام می‌کنم که در پرونده‌های مهم که میلیاردها اموال عمومی ‏مردم در آنها حیف و میل شده،  باید به سوالات مردم پاسخ داده شود."
در همین راستا ‏تاجگردون می گوید: عامل در زندان است و بازپرس و قاضی هم کار خود را انجام می دهند اما به نظر بنده باید جامعه و نمایندگان نسبت به این مسئله روشن شوند. اینکه رییس جمهور هم بگوید که من به عنوان مدعی از پرونده مطلع نیستم قابل پذیرش نیست. شاکی باید قوه مجریه و وزارت نفت باشد و ما هم که به وزارت نفت گفتیم انها هم شاکی شدند که از روند پرونده بی اطلاع هستند. حداقل این است که شاکی اطلاعی از پرونده خود ندارد و این نمی شود که شاکی به عنوان مدعی از پرونده خود اطلاعی نداشته باشد.

وی همچنین در خصوص بررسی حساب های دولت تصریح می کند: رییس محترم قوه قضاییه باید روشنگری کند نه اینکه بگوید من هم میایم حسابها را بررسی می کنم .  قانون و دیوان محاسبات داریم که تخلفات را بررسی می کنند ومانند دوره های گذشته تخلفات را می گوید.

این نماینده مجلس در پایان با اشاره به تبعات علنی کردن اختلافات سران قوا می گوید: مردم با علنی شدن این اختلافات بی اعتماد می شوند و کار درستی نیست.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها