نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. دى 1395 - 9:45
رئیس آب و فاضلاب گچساران گفت: با اجرای طرح رینگ مخازن ۴۰۰ لیتر در ثانیه آب از سد کوثربه گچساران اختصاص خواهد یافت وتاپایان سال ۹۶ در صورت تامین اعتبار این طرح به پایان می رسد ، تا بیست سال آینده این شهرستان از بی آبی نجات پیدا خواهد کرد و این در حالی است که لنده ،لیکک و سوق وارد موضوع کم آبی و بحران شدند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید بهنام پاد رئیس آبفای شهری گچساران در خصوص آخرین وضعیت آب و فاضلاب این شهر ستان گفت: طول شبکه آب گچساران ۲۱۰ کیلومتر است،طول خط انتقال با سد کوثر ۷۱ کیلومتر است و از ۲۱۰ کیلومتر خط شبکه آب شهری ۳۰ درصد فرسوده هستند.

وی افزود:تعداد مشترکین آب ۳۲ هزار و چهل نفر وتعداد مشترکین فاضلاب ۵۶۴۸ نفراست و بدهی ادارات به این سازمان ۲۳۰ میلیون تومان است.

پاد اظهارکرد: یکی از هدایای دولت تدبیر و امید آبرسانی به شهرگچساران است ، ۴۵ درصد در آبرسانی به شهرستان گچساران پیشرفت داشته است و۱۳ میلیارد تومان به پروژه آبرسانی گچساران تخصیص داده شده است.

رئیس آبفای شهری گچساران گفت:تاکنون بیش از ۱۱ کیلومتر خطوط انتقال رینگ مخازن کار شده است ودر حال حاضر ۴۰ درصد از جمعیت ۱۱۰ هزار نفری این شهرستان از آب سد کوثر استفاده می کنند که شامل محلات کوی فرهنگیان شمالی و جنوبی،کوی کارکنان دولت شمالی و جنوبی،سه راهی،محله لبنان و رزمندگان است.
وی گفت: با اجرای طرح رینگ مخازن ۴۰۰ لیتر در ثانیه آب به شهرگچساران اختصاص خواهد یافت وتاپایان سال ۹۶ در صورت تامین اعتبار این طرح به پایان می رسد.
پاد افزود:در سال ۹۴ اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال به این طرح اختصاص داده شد و تمام آن جذب شد تا بیست سال آینده شهرستان گچساران از بی آبی نجات پیدا خواهد کرد و لنده  ولیلک سوق وارد موضوع کم آبی و بحران شدند .

رئیس آبفای شهری گچساران با بیان اینکه در سال ۹۵ حدود ۷ کیلومتر کار انجام داده ایم،اظهارکرد:اصلاح توسعه شبکه فاضلاب ۱۰ کیلومتر بود که ۷ کیلومتر آن تاکنون اجرا و ۳ کیلومتر آن تا پایان سال انجام می شود و۱ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان جهت این میزان کارهزینه شده است.

وی افزود:۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه برای طرح پروژه آبرسانی فاز۲هزینه شده که برای این طرح ۳۰۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۱۰۰۰ نفر از این طرح بهره مند خواهند شد .برای اجرای این طرح ۱۵۰۰ متر لوله پلی اتیلن ۴ استفاده شده است .

پاد با اشاره به برخی در بحث فاضلاب پیشرفت کاری در حوزه فاظلاب از سال ۸۲ تا سال ۹۰ اظهارکرد:فاز اول تصفیه خانه فاضلاب گچساران۲۵ هزار متر مکعب در روز و اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی تابستان امسال (دبی متوسط ۲۴۶ لیتر در ثانیه ودبی حداکثر ۶۰۰ لیتر در ثانیه) با حضور وزیر نیروبه بهره برداری رسید که قبل از سال ۹۰ ده در صد پیشرفت فیزیکی داشت از سال ۹۰ تا ۹۵ هم ۹۰درصد و به بهره برداری رسید.
وی افزود:عملیات فاز دوم در سال ۸۶ اجرائی شد ویکی از خدمات دولت تدبیر و امید قبل از سال ۹۰ تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در حال حاضر سعی داریم در دهه فجر ۹۵ مدل اول فاز ۲ تصفیه خانه فاضلاب گچساران افتتاح شود.
پاد تصریح کرد:۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در سال ۹۵ به فاضلاب گچساران اختصاص یافته است که ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص آن را از منبه اعتبارات ملی جذب کردیم.
وی افزود:پیشرفت فیزیکی فاضلاب گچساران۵۲ درصد است تا کنون ۴۵ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب و ۷ کیلومتر اجرای خط انتقال صورت گرفته است .اعتبار هزینه شده تاکنون ۳۰ میلیارد تومان بوده است که امروز بازگشائی مناقصه شبکه بخش فاضلاب شهرک خلیج فارس ،ضلع شرقی و غربی ، مدرس ، گلستان و ادامه ترابری با ۵ پیمانکار جدید انجام شد.

پاد با اشاره برنامه های پیش روی این اداره ،گفت : مهمترین برنامه ما اجرای بیش از ده کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب ، نصب بیش از ۲۰۰۰ انشعاب فاضلاب خانگی ،تکمیل بخشی از رینگ فاضلاب این شهر در سال ۹۵ است که پرداخت به موقع آب بها نقش مهمی در این زمینه دارد واین در حالی است که از ادارات ۲۳۰ میلیون تومان طلبکار هستیم وبا توجه به بحث تنش آبی و توجه به الگوی مصرف باید تاکید بر فرهنگ مصرف کم داشته باشیم .

رئیس آبفای شهری گچسارانتصریح کرد:در بخش فاضلاب  که نماد پیشرفت و ترقی یک شهر است تامین شرایط زندگی مردم پاک نگهداری محیط زندگی خرید فاضلاب تامین بهداشت از وظایف ماست و تخصیص آب از سد کوثر به گچساران و تخصیص اعتبار از بزرگترین کارهایی بود که نماینده گچساران برای آن زحمات زیادی کشید و جای تشکر دارد.

  انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها