نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. آذر 1395 - 16:38
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد گچساران:
اظهارات خواجه زاده در خصوص اتفاقات روز دانشجو
امام جمعه موقت گچساران گفت:در این خصوص اعلام می کنم خدای نکرده روسری، از سر کسی برداشته نشده است، وآن چیزی که درفضای مجازی و تریبون ها مطرح شد عکس آن چیزیست که در دانشگاه اتفاق افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،شورای مبارزه با آسیب های اجتماعی با حضور دبیر شورا در استان، امام جمعه موقت، فرماندار، و مسئولان استانی، شهرستانی، نظامی و انتظامی در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد واحد گچساران برگزار شد.

حجت السلام پرویز خواجه زاده امام جمعه موقت گچساران چالش اخیر و اتفاقات گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه آزادگچساران را یک آسیب اجتماعی دانست و گفت: بر اساس آیین نامه ها و دستورالعمل ها تشکل های دانشجویی برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی،میزگرد ها،  سمینار ها و مناظرات، باید از هیات نظارت استانی که مرکب از رئیس واحددانشگاهی، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان و نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در استان، مجوز در یافت نمایند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزادگچساران تصریح کرد: این پروسه در برنامه ی اخیر تشکل دانشجویی همراهان در روز دانشجو انجام شد و هر سه شخص مذکور تقاضای تشکل سیاسی همراهان را برای اجرا در ۱۷ آذر ماه و دعوت از آقای حجت نظری فومنی تایید کردند.

وی اظهارکرد:قبل از اجرای برنامه جلسه با حضور ریاست واحد، معاون دانشجویی و فرهنگی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان و مسئول بسیج دانشجویی واحد گچساران و مسئول تشکل همراهان برگزار و مقرر شد که هیچ نهاد و تشکلی به جهت حفظ آرامش از آوردن تراکت یا پلاکارد یا مقوا در درون سالن برگزاری سخنرانی خودداری کنند و تمام حضار در این خصوص متفق النظر شدند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزادافزود: یک جلسه دیگر هم با سخنران جلسه گرفتیم و تمام جوانب امر را با توجه به حساسیت موجود، به ایشان گوشزد نمودیم. سخنران جلسه(آقای حجت نظری فومنی) که هم فرزند شهید هستند و هم کارمند بنیاد شهید مرکز، قول دادند متناسب با فضای موجود سخنرانی نمایند و از ورود به حواشی  خودداری کنند.

وی بیان کرد: بر اساس تصمیم دیگر اعضاء به اتفاق نظر دادند، اینجانب، خیر مقدم به نمایندگی از آنان را به حضور شرکت کنندگان و میهمانان و سخنران تقدیم کنم. لذاپشت تریبون قرار گرفتم و شروع به سخن نمودم که در ابتدای سخنان اینجانب، یکی از دانشجویان، از جانب خود، نه به عنوان نماینده ارگان یا تشکلی، در شرف بالا بردن مقوا با مضامین غیر مرتبط با روز مذکور بود که با واکنش متولی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه مواجه شد.

خواجه زاده گفت:از وی خواسته شد از این اقدام خود منصرف شود. سرانجام مقواهای مد نظر از دست ایشان گرفته شد و در حین این فعل و انفعالات، روسری از بخشی از سر دانشجو کنار رفت که بلا فاصله توسط فرد مذکور چادر بر سر نامبرده کشیده شد.

امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد:بنابراین رخداد مذکور بین دو فرد بسیجی اتفاق افتاد و هیچ عنصر دیگری در این امر دخیل نبوده و نه تنها روسری برداشته نشده بلکه چادر گذاشته شده است و زدن سیلی که در برخی رسانه ها مطرح شده جای تعجب دارد!

خواجه زاده با توجه به مستندات موجود که به رویت مقامات مسئول و نهاد های انقلابی رسیده، اظهارکرد: متاسفانه افرادی بدون اطلاع و آگاهی و در مقام افراد مطلع، اخباری را به ائمه محترم جمعه  منعکس کردند. از دیدگاه امامان محترم جمعه هم این افراد موثق محسوب می شدند و نیازی به تحقیق در این خصوص ندیدندکه بنده از حساسیت امامان جمعه قدر دانی می کنم.

وی تاکید کرد: در این خصوص اعلام می کنم خدای نکرده روسری، از سر کسی برداشته نشده است، وآن چیزی که درفضای مجازی و تریبون ها مطرح شد عکس آن چیزیست که در دانشگاه اتفاق افتاده است.

 امام جمعه موقت گچساران دانشگاه را فضای علمی و تضارب افکار و سلیقه های مختلف خواند و گفت: اما در خصوص سخنران و مطالبی که ایشان مطرح نموده باید عرض کنم که این سخنرانی مواضع رسمی این واحد دانشگاهی نیست بلکه نظر شخصی وی بوده و به هیچ وجه مورد تایید مدیریت دانشگاه نمی باشد، منتهی بر اساس فرمان مقام معظم رهبری و معاونت محترم دانشجویی و فرهنگی، همه دانشگاه ها موظف به راه اندازی مناظرات و کرسی های آزاد اندیشی می باشند. بنابراین تشکل های دانشجویی می توانند با دعوت از سخنرانان مجاز و مورد تایید از سلایق گوناگون با کسب مجوز، در این خصوص اقدام نمایند.

خواجه زاده افزود: متولیان این واحد دانشگاهی بر اساس قانون بستر را برای تضارب افکار مهیا می نماید و اجازه عبور از خطوط قرمز نظام و تضعیف مقدسات و باورهای اعتقادی را به کسی نخواهد داد.

معاون دانشجویی و فرهنگی واحد گچساران به آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: بشر گمشده ای دارد به نام آرامش که برخی از افراد به بیراهه رفته و قصد دارند فشارهای روحی و روانی خود با اعتیاد و مصرف مواد مخدر تسکین دهند.

خواجه زاده گفت:آزادی های بی حد و حصر، فقر اقتصادی و فرهنگی، کمبود محبت، تبعیض و نابرابری های اجتماعی، در دسترس بودن مواد مخدر و در نهایت ضعف قوانین در برخورد با مواد مخدر و معتادان از جمله بن مایه های گرایش به سمت این مواد خانمان برانداز است.

وی افزود: ما باید تلاش کنیم با کار فرهنگی موثر، نگاه مثبت به مواد مخدر به عنوان تامین کننده آرامش را از ذهن مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان کم تجربه پاک کنیم که این امر نیاز به همت همگانی دارد.

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

جناب خواجه زاده از خون برادر شهیدت که بخاطر همین ارزش ها رفت بترس.امروز بااین دروغ های فاحشی که گفتی خون برادرت رو زیرپا گذاشتی و باید فردای قیامت جوابگو باشی.مدیرگروه پرستاری و خیلی از کسانی که به صحنه نزدیک بودن جا ماندن روسری اون خواهر توی سالن رو دیدن و هرگز چنین خیالپردازی که جنابعالی کرده نبوده.درضمن دروغگو فراموشکاره.توهمین مصاحبت چندجا حرفای تناقض دار گفتی
جناب اقای خواجه زاده خیلی دوستت دارم اما ایا شما باید تریبون ریس دانشگاه باشید ایا دانشجو در روز دانشجو پلاکارد اون هم پلاکارد سرویس میخواهیم نیارد کی بیارد ایا شما وقتی وزمانی برا اظهار نقد به دانشجویان گذاشتید سوال مهم تر اقای فومنی حق وقدرت ازادی بیان دارد ولی اون دانشجو که ولله تا حالا ندیدمش و نمیشناسمش حق و ازادی بیان ندارد نکته:خانم کارمند ریاست محترم دانشگاه جناب خواجه زاده توجه دارید امرار ومعاش شما از پول وشهریه امثال این دانشجو هاست پس مطمعنن باشید حق الناس از گلوی شما پایین نمی رود سوال جناب خواجه زاده دانشجو باید کجا حرفش را بزند؟؟؟ اما دوستان بسیج دانشجویی شما دیگر چرا؟؟ چرا با یک مناظره بسیار ساده حاضر شدید رسانه ها و غیرت جمعی مردم را معطوف به این امر کنید و وقایع روز دانشجو فراموش شود؟ اگر اظهارات فومنی حرف دل شما وریس دانشگاه نیست چرا در برنامه های قبلی ریس دانشگاه حضور نداشتن؟؟؟ جناب امام جمعه موقت چرا به برنامه های بسیج مجوز داده نمیشد طبق همین قوانینی که فرمودید؟ چرا برنامه رسایی ؟ نقوی حسینی؟ و.... لغو شد خیلی حرفها مونده اما دوستان حزب الهی کی باید به میدان بیایید؟کی وکجا باید سینه شما سپر انقلاب گردد؟ لطفا به این سوالات پاسخگو باشید تا منم هم روشن شوم از انوار قدسییتان یاحق

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها