نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
7. آذر 1395 - 13:24
هفت هزار نفر از موافقان تغییر نام استان با ارسال نامه ای به دفتر مقام معظم رهبری ، دفتر رئیس جمهوری و رئیس مجلس خواستار تغییر نام این استان شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،هفت هزار نفر از موافقان تغییر نام استان با ارسال نامه ای به دفتر مقام معظم رهبری ، دفتر رئیس جمهوری و رئیس مجلس خواستار تغییر نام این استان شدند .

متن این نامه که در اختیار این پایگاه اطلاع رسانی قرار گرفته است به شرح زیر است :

بسمه تعالی 

احتراما به استحضار می رساند با توجه به مطرح شدن تغییر نام استان کهگلویه و بویراحمد بنا به دلایل (عدم شمولیت، سختی در تلفظ، اکراه در سمع، طولانی بودن ، دارای بار قوم گرایی ، تنافر در حروف و مهجوریت بودن ) مقتضی است موارد زیر را به سمع و نظر تان برسانیم.

تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد چند سالی است که دغدغه ی مردم فهیم این استان شده است و هر از چندگاهی مسئولین اسبق و سابق و کنونی و قطعا مسئولان آینده این قضیه را مطرح میکنند و تا چند هفته ای ملت را سرگرم و بعد از به پا کردن یک جنجال رسانه ای با ابراز نظرهای ضد نقیض این قضیه ی کاملا فرهنگی را تام السیاسی می کنند ، معلوم نیست کجای کار می لنگد اما این طرح سالهاست که تا ابراز نظر موافق ائمه ی محترم جماعات استان ، استانداری، شورای فرهنگ ، فرمانداری، سپاه ، برخی نمایندگان مجلس ، اکثریت اعضای شورای شهرهای تابعه، چهره های مختلف ملی ، دانشجویان، کسبه و کارگر می رسد اما ناگهان فتیله ی این چراغ پایین کشیده و کاملا خاموش می شود .

کش و قوس این قضیه سالهاست که بر طبل قوم گرایی و طایفه سالاری می کوبد و جنجالهای بی پایه ای را در استان به پا کرده است.تا حایی که هفته ی پیش در آخرین بار از مطرح شدن این قضیه با به وجود آوردن فضای کاذب سرکوب و ددمنشانه برای رسیدن به اهداف سیاسی و مقاصد مختلف با انواع ادبیات ترامپی و هوچی گری منجر به توهین به برخی شهرستانها و طوایف شده است.حسب جریانات به وجود آمده و ایجاد فضای کاذب دوقطبی بین اهالی این استان اگر این قضیه مختومه پیدا نکند باید منتظر تکه تکه شدن این استان باشیم.

دلیل این مدعا ادعای جدایی طلبی شهرستانهای گچساران ، باشت و کهگیلویه ی بزرگ در همین چند روز اخیر است .اگر همچنان مردم را به تعصبات بی جا تشویق کنیم یقینا فرجامی خوفناک در پیش رو خواهیم داشت.

این استان ولایتمدار و صد درصد حاضر پای صندوق های رای که همه متحد و یک دست بوده اند اکنون در صورت عدم مدیریت این بحران ممکن است در چرخشی 180درجه ای به دست بازی گردانان دشمن بیفتد و آنگاه حسرتهاست که بیهوده است و هزینه هایی گزافی را متحمل جمهوری اسلامی ایران خواهد کرد.

لذا با عنایات به موارد یاد شده و جهت جلوگیری از نفوذ دشمن و ایجاد کینه و نفاق بین اهالی محترم استان ولایتمدار کهگیلویه و بویراحمد مسدعی است تمهیدی اندیشیده شود که قضیه تغییر نام استان در فضایی کاملا منطقی و آرام صورت پذیرد. تعجیل در انجام این مهم از حیث امنیتی بسیار حائز اهمیت است.

از طرف کمپین های 7هزار نفره موافق تغییر نام اهالی محترم استان کهگیلویه و بویراحمد

صبح زاگرس 

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

درود بر زاگرس و زاگرس نشینان
تغییر نام موافقم و تفکیک

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها