نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
9. آبان 1395 - 8:29
اسنادی منتشر شده است که نشان می دهد برخی از شرکت های غیر وابسته به صندوق ذخره فرهنگیان با معرفی علیرضا ناصری، رئیس جدید صندوق این صندوق موفق به دریافت وام های کلان شده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از افشای تخلفات مرتبط با صندوق ذخیره فرهنگیان، شهاب الدین غندالی مدیر عامل این صندوق بازداشت و از سمت مدیریت برکنار شد.

 

با بازداشت غندالی و همچنین اتمام دوره مسئولیتی وی که به مدت 2 سال بود، تنها ساعاتی قبل از استعفای فانی، شهاب الدین غندالی مدیرعامل صندوق ذخیره برکنار و علیرضا ناصری از اعضای جدید هیئت مدیره این صندوق جایگزین او شد و حکم وی نیز توسط فانی امضا شد.

 

بررسی سوابق علیرضا ناصری نشان می دهد که وی دانش آموخته اقتصاد از دانشگاه تربیت مدرس است و پیش از این مدیرعامل شرکت سپهر دانش و سرمایه از اردیبهشت ١٣٨٥ تا کنون، عضو هیأت مدیره بانک اقتصاد نوین از آبان‌ماه ١٣٨٤ به مدت دو سال، عضو شورای عالی تأمین اجتماعی از آبانماه ١٣٨٣ به مدت دو سال، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی از اسفند ١٣٨٢ به مدت دو سال، عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی از مهر ١٣٨١تا اسفند ١٣٨٢، عضو هیأت مدیره شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی ایران از مهر ١٣٨٠ تا اردیبهشت ١٣٨٣، مشاور مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از مهر ١٣٧٩ به مدت دو سال، عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) از مهر ١٣٧٩ بمدت دو سال، عضو هیأت امنا و هیات مدیره موسسه مطالعات دین و اقتصاد از بدو تأسیس تاکنون و چندین شرکت دیگر بوده است.

 

در حالی که علت اصلی تخلفات گسترده در صندوق ذخیره فرهنگیان وجود مدیریتی بوده است که بر محور قانون حرکت نکرده در ابتدای شروع فعالیت های ناصری، اسنادی به دست آمده که نشان می دهد علیرضا ناصری هم چندان پایبند به قانون نیست.

 

بررسی اسناد نشان می دهد که شرکت سرمایه گذاری بازرگانی تدبیرگران اطلس که یکی از شرکت های زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان است، در اقدامی نا متعارف مبلغ بیست میلیارد ریال را برای مدت 100 روز به یک کارخانه تولید ظروف پلاستیکی در غرب کشور واگذار کرده است؛ واگذاری این مبلغ از شرکت فرهنگیان که یکی از شرکت های زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان است به شرکت تولید ظروف پلاستیکی با معرفی علیرضا ناصری صورت گرفته است.

 

این مبلغ در سال 93 پرداخت شده اما تا کنون شرکت تولید پلاستیکی نتوانسته است این مبلغ را باز گرداند و به همین منظور این رقم با سود ناشی از دیرکرد آن بالغ بر 35 میلیارد ریال شده است.

 

با پیگیری هایی که از سوی مدیران شرکت سرمایه گذاری بازرگانی تدبیرگران اطلس صورت می گیرد، در نهایت علیرضا ناصری شماره مدیر عامل شرکت تولید پلاستیک را جهت پیگیری برای عودت این مبلغ ارائه می دهد.

 

در ادامه و با توجه به این که مسئولین شرکت تولید پلاستیک نتوانسته اند بدهی خود را به شرکتی که سهامدار اصلی آن فرهنگیان هستند، بدهد، با بررسی هایی که صورت می گیرد، وام دیگری به این شرکت به مبلغ 50 میلیارد ریال به این شرکت تعلق می گیرد که بتواند بدهی های خود را به شرکت زیر مجموعه صندوق ذخیره پرداخت کند.

 

اعطای این وام ها به شرکت های غیر مرتبط با صندوق ذخیره فرهنگیان در حالی است که فرهنگیان زیادی هم چنان منتظر هستند نوبت سهمیه دریافت وام 5 میلیونی از این صندوق به آنها برسد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها