نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. آبان 1395 - 21:05
هکری که عکس‌های خصوصی زنان سرشناس عالم سینما و موسیقی از جمله جنیفر لارنس بازیگر زن برنده اسکار را دزدیده بود،‌ پنجشنبه به ۱۸ ماه حبس در زندان فدرال آمریکا محکوم شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،رایان کالینز ۳۶ ساله اهل پنسیلوانیا در مدت دو سال رمز عبور حساب‌های کاربری بیش از ۱۰۰ نفر از جمله جنیفر لارنس، ریانا و آبری پلازا را هک کرده بود.

 

این هکر ایمیل‌های جعلی از جانب شرکت‌های اپل و گوگل برای قربانیان ارسال می‌کرد و با فریب آن‌ها نام کاربری و رمز عبورشان را به دست می‌آورد. او با به دست آوردن رمز عبور حساب کاربری بازیگران زن مشهور عکس‌های خصوصی آن‌ها دزدیده و در فضای مجازی منتشر کرده بود. 

 

تحقیقات پلیس نشان می‌دهد که کالینز با این روش به بیش از ۵۰ حساب آی‌کلود آپل و ۷۲ حساب جی‌میل دسترسی کامل داشته که اکثر آن‌ها متعلق به زنان مشهور شاغل در صنعت سینما و موسیقی بوده است. 

 

در ماه اوت سال ۲۰۱۴ عکس‌های خصوصی بیش از ۱۰۰ بازیگر و خواننده در فضای مجازی منتشر شد. پس از این رویداد بسیاری از این چهره‌ها شرکت اپل را برای ناتوانی در حفاظت از سرویس‌های آی‌کلود هدف انتقاد قرار دادند. اما اپل پاییز همان سال اعلام کرد که هیچ‌کدام از این موارد در اثر نقص ایمنی در سرویس‌های اپل روی نداده و ناشی از بی‌احتیاطی اشخاص بوده است. 

 

کالینز در دادگاه اولیه در لس‌آنجلس به ۵ سال زندان و پرداخت ۲۵۰ هزار دلار جریمه محکوم شده بود.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها