نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. آبان 1395 - 9:36
رئيس خدمات چاه هاي نفت و گاز گچساران گفت: با هدف و بازرسي ، تشخيص ، تعيين ميزان خوردگي‌ها و تشخيص معايب احتمالي 40 كيلومتر توپكراني هوشمند با موفقيت بر روي خطوط لوله نفت و گاز گچساران صورت گرفته است .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،بيژن آقايي رئيس خدمات چاه هاي شرکت نفت و گاز گچساران گفت:عملیات اجرايي 3هزارو 675 کیلومتر توپكراني در سايزهاي مختلف از خط لوله 4 تا 42 اينچ در این شرکت انجام گرفته است .

 

وي افزود:با توجه به وجود تعددخطوط لوله در موقعيت جغرافيايي اين منطقه كه از نقاط كوهستاني و صعب العبور در چهار استان كهگلويه و بويراحمد ، خوزستان ، فارس و بوشهروبعضاكوهستاني عبور مي‌‌كند در برخي موارد بازديدها به علت عملياتي بودن توسط بالگرد صورت مي گيرد .

 

 آقايي با بيان اينكه 285 مورد توپكراني در يكسال و نيم گذشته انجام شده است اظهار كرد : اين عمليات در راستاي حفظ ، توليد و نگهداري از خطوط اصلي و صادراتي نفت و گاز وگاز مايع انجام شد .

 

وي ادامه داد: با هدف و بازرسي ، تشخيص ، تعيين ميزان خوردگي‌ها و تشخيص معايب احتمالي 40 كيلومتر توپكراني هوشمند نيز با موفقيت بر روي خطوط لوله نفت و گاز گچساران صورت گرفته است .

 

 آقايي در تشريح توپكراني هوشمند و ويژگي آن خاطر نشان كرد: توپك هوشمند اين ويژگي رادارد كه علاوه بر حركت درون خط لوله ، با ايجاد ميدان مغناطيسي ، اطلاعات مربوط به مشكلات خطوط لوله از قبيل كاهش ضخامت دروني و بيروني خطوط را به صورت شعاعي و طولي گزارش كند .

 

وي افزود:نتايج حاصل از توپكراني توسط كارشناسان بررسي و در نتيجه به منظور جلوگيري از آسيب ديدگي خطوط لوله ، حفظ ، صيانت از خط لوله صادراتي و آلودگي زيست محيطي عمليات ترميم بر روي اين خطوط آغاز مي شود .

 

رئیس خدمات چاه هاي نفت وگازگچساران تصريح كرد: توپكراني عمليات عبور دادن شي خارجي با فرايندي خاص از خطوط انتقال نفت و گاز است كه باهدف تميز كردن شريان هاي انتقال از رسوبات ايجاد شده ، خارج ساختن مايعات ، اندزه گيري قطر دروني ، پوشش دادن جداره لوله با مواد ضد خوردگي و بازديد دروني خطوط صورت مي گيرد.

 

 آقايي با اشاره به ويژگي شركت نفت گچساران يادآور شد:اين شركت با در اختيار داشتن بيش از شش هزار كيلومتر خطوط لوله در سايزهاي 4 تا 42 اينچ در حوزه گچساران وچهار استان كشور و عبور خط لوله صادراتي نقش بي بديلي در صنعت نفت و اقتصادكشور دارد.

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها