نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. مهر 1395 - 8:55
ورزشگاه میزبان دیدار دو تیم فوتبال نفت وگاز گچساران و سپهر نقش جهان اصفهان در چارچوب هفته هفتم رقابتهای لیگ دسته دو فوتبال کشور فاقد شرایط مناسب برای برگزاری یک مسابقه بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، این دیدار که از ساعت 14:30 در ورزشگاه دانشگاه آزاد خمینی شهر اصفهان انجام شد فاقد شرایط مناسب برای انجام بازی بود و خوشبختانه این دیدار بدون رخ دادن حادثه ای ناگوار برای اعضای فنی هر دو تیم به پایان رسید.

ورزشگاه محل بازی که در محوطه دور افتاده از شهر قرار داشت برای برگزاری یک دیدار رسمی در سطح لیگ دو فوتبال کشور امکانات و شرایط مطلوبی نداشت و حتی شاهد آن بودیم که رعایت کوچکترین مسایل نظارتی اطراف زمین چمن محل بازی نادیده گرفته شده بود و بدون توجه به رعایت نکات الزامی برگزاری یک دیدار رسمی این بازی در این ورزشگاه انجام شد.

تعداد ماموران نیروی انتظامی حاضر در ورزشگاه که مسئول برقراری امنیت این دیدار بودند بسیار کم بود و باتوجه به نزدیکی سکوهای ورزشگاه به زمین چمن در صورت بروز بی نظمی از سوی تماشاگران کنترل این وضعیت امری بسیار سخت و حتی غیر ممکن بود.

تعداد افرادی که وظیفه توپ جمع کن را برای این بازی برعهده داشتند تنها یک نفر بود که این تعداد کم توپ جمع کن در حین برگزاری یک دیدار رسمی کمتر از حد استاندارد است و توپ جمع کن ها در رساندن توپ به بازیکنان دو تیم سلیقه ای عمل می کردند.

تمامی چهار درب ورودی ورزشگاه که منتهی به زمین چمن بود از شروع بازی تا پایان این دیدار کاملا باز بودند و افراد غیر مسئول بدون هیچ گونه مزاحمتی از سوی مسئولان برگزاری مسابقه در نزدیکی نیمکت مربیان دو تیم و زمین چمن مسابقه حاضر می شدند که این امر باعث برهم زدن تمرکز و عدم وجود آرامش ذهنی برای افراد کنار زمین می شد که با هیچ گونه تذکری از سوی میزبان همراه نبود.

تعداد توپ های موجود در ورزشگاه تنها 4 عدد بود که ضمن کمبود بیش از حد استاندارد تعداد توپ ها ، بدلیل فضای نامناسب اطراف ورزشگاه که بیشتر به بیابان شباهت داشت تا مکان ورزشی این قضیه باعث تلف شدن زمان زیادی از بازی می شد که مورد استقبال تیم میزبان قرار می گرفت.

همچنین وضعیت رختکن این ورزشگاه که تنها برای تیم مهمان بود و تیم میزبان در زمین چمن به تعویض لباس های خود اقدام کردند  و تنها بین دو نیمه در یکی از اتاق های دانشگاه رفته و جلسه فنی برگزار کردند نیز جالب توجه بود.

فاصله قرار گیری نیمکت مربیان تا زمین مسابقه بسیار کم و غیراستاندارد بود و ضمن خاکی بودم محوطه فنی ،محدوده خط کشی شده زمین چمن تا کنار زمین دارای جدول کشی نامناسبی بود که در صورت برخورد بازیکنان با یکدیگر در کنار زمین اتفاق ناگواری را به وجود می آورد.

در تصاویر هم کاملا گویا و شفاف است که ورزشگاه دانشگاه آزاد خمینی شهر اصفهان شرایط میزبانی بازی رسمی را به هیچ وجه دارا نیست و امیدواریم هدف مسئولان امر  تنها برگزاری بازی رسمی در هر شرایطی نباشد و سلامت بازیکنان و کادرفنی و سرپرستی تیم های میهمان را مهم درنظر بگیرند و اجازه انجام بازی رسمی در این شرایط را ندهند.

حال با شرایط توصیف شده که در تصاویر نیز مشاهده می شود لزوم بازنگری در قوانین برگزاری سازمان لیگ خصوصا در لیگ دسته دوم ضروری بوده تا شاهدی اینگونه اتفاقات بعد از 13 تیمی شدن یک شبه گروه یک لیگ دسته دوم که از دیگر شاهکارهای فدراسیون در لیگ امسال بوده نباشیم .

امیداست به جای افزایش تیم ها در لیگ دسته دوم و دسته سوم به فکر با کیفیت برگزار شدن مسابقات در سطح فوتبال کشور باشیم .

 

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها